Laba’nın Satış Yönetimi Kursunun Satış Yeteneklerinize Sağlayacağı 4 Fayda | Laba Uluslararası Eğitim Platformu
Для отслеживания статуса заказа — авторизируйтесь
Введите код, который был выслан на почту Введите код с SMS, который был выслан на номер
Код действителен в течение 5 минут Код с sms действителен в течение 5 минут
Вы уверены, что хотите выйти?
Сеанс завершен
На главную
Blog

Arama

içerik

Laba’nın Satış Yönetimi Kursunun Satış Yeteneklerinize Sağlayacağı 4 Fayda

Satış becerilerinizi geliştirmek için eğitim ve gelişim programlarına katılmak önemlidir. Bu programlar, satış stratejilerinde, müşteri ilişkileri yönetiminde ve etkili iletişim kurmada size yeni bilgiler ve beceriler sunar. Bu makalemizde eğitmenimiz ve eski Asus B2B Satış Direktörü olan Çetin Çoban, satış yönetimi kursunun satış yeteneklerinize sağlayacağı avantajları açıklıyor.

cover-1-64abc96bcf13f387042736-min-64be592b11d40013171478.jpg

Satış, bir işletmenin başarısı için önemli bir unsur olmakla birlikte etkili satış yeteneklerine sahip olmak için bu alanda çalışanlara büyük bir avantaj sağlar. 

Bu yüzden, Laba’nın “Satış Yönetimi” kursu, satış becerilerini geliştirmek ve satış performanslarını artırmak için bu alanda yönetici olarak çalışanlara, satış personellerine ve işletme sahiplerine büyük katkı sağlayacaktır. 

Satış alanında kendini kanıtlamış olan kıdemli eski Asus B2B Satış Direktörü Çetin Çoban, “Satış Yönetimi” kursunun size sağlayacağı 4 faydayı bu makalede açıklıyor. 

Satış yönetimi kursuna katılmak size şu avantajları sağlayabilir: 

1. Satış Alanında Karşılaşılan Zorlukları Daha İyi Anlamanıza ve Aşmanıza Olanak Sağlar 

Satış yönetimi kursuna katılmak, günümüzde satış alanında karşılaşılan problemleri daha iyi anlamanıza ve çözmenize olanak sağlar.  

Günümüzde satış yöneticileri satış sürecinde birçok zorlukla karşılaşırlar. 

Bu zorluklar arasında gelir hedefi baskısı, ekip yönetimi ve rekabetçi satış ortamı yer alır. Bunların tümü, satış ekiplerinin performansını önemli ölçüde etkileyerek düşük performans sergilemelerine, durgun satış büyümesine ve satış temsilcilerinin gelişimine ihtiyaç duyulmasına neden olabilir. 

Bu yüzden, günümüzde satış alanında yaşanılan zorlukların üstesinden gelmek, hizmetinizin ve ürününüzün değerini belirlemek ile başlar. 

Öncelikle, kendi ürününüzün veya hizmetinizin nasıl çalıştığını, faaliyet gösterdiğiniz sektörü, alıcı kişiliklerini ve doğrudan rakiplerinizin kim olduğunu anlamalısınız. 

Ayrıca, rakiplerinizin kendilerini sektörde nasıl farklı kılmaya çalıştığını ve neleri sizden farklı yaptığını da analiz etmeniz gerekir. 

Buna ek olarak, müşterilere sunduğunuz faydayı ya da katma değeri anlatabilmek ve önünüze çıkabilecek itirazları karşılayabilmek için müşterilerle iyi bir iletişim kurmalısınız. 

Ayrıca, günümüzde oldukça gelişmiş hale gelen teknolojinin olanaklarını kullanarak inovatif çözümler üretebilmeli; bilgili, deneyimli satış temsilcileri aracılığıyla müşterilerde muhakkak güven hissi oluşturmalısınız.  

Bu yüzden, Laba’nın Satış Yönetimi kursuna katılmanız, günümüzde satış alanında yaşanılan bu problemleri daha iyi anlamanıza ve aşmanıza olanak sağlayacaktır. 

 2. Müşterilerle Satış Süreci Yönetimini Daha İyi Yönetmenize Yardımcı Olur 

Satış Yönetimi kursu, özellikle sürekli etkileşim halinde bulunmanız gereken müşterilerle gerçekleştirdiğiniz satış süreci yönetimini daha iyi yapmanıza yardımcı olur. 

Satış sürecine başlamadan önce yapılması gereken ilk şey doğru müşterilere karar vermektir. Daha sonra ihtiyaç-değer ilişkisini iyi analiz etmeli ve müşterinin ürününüze, hizmetinize ya da vereceğiniz servise neden ihtiyacı olduğunu tespit etmelisiniz.  

Mesela, müşteriniz sunduğunuz ürün, hizmet veya servis için uygun mu? Müşteri sizin şirketinizin yakalamak istediği stratejik hedefler için uygun mu? Gibi sorularla doğru analizi yaptıktan ve doğru müşterilerinizi belirledikten sonra onlara ulaşmalı ve katma değerinizi anlatmalısınız. 

Daha sonra, müşteri itiraz süreçlerini ve pazarlık süreçlerini yönetmelisiniz. Son adım olarak da satışı yaptıktan sonra düzenli müşteri ilişki yönetimi ile süreci takip etmeniz önemlidir.  

Zorlu müşterilerde başarılı olabilmenin en kritik unsuru karşılaşılan zorluğun büyüklüğü değil, sizin o zorluğu aşabilecek bilgi, birikim ve donanımınızın olduğunu müşteriye yansıtabilmektir. 

Bu yüzden, Satış Yönetimi kursunda özellikle “Satışın Odak Noktası: Müşteri Yönetimi” bölümü, bu konu hakkında daha fazla bilgiye sahip olmanıza, müşterilerle satış süreci yönetimini daha iyi anlamanıza ve gerekli stratejileri belirlemenize katkı sağlar. 

3. Satış Alanında Doğru Ekip Yönetimini Yapmanıza Olanak Sağlar 

Satışı olgusunun temel yapı taşları en başta iletişim ve ikna becerileridir. Doğru iletişim ve ikna yöntemi için şirketinizin stratejik hedefleri doğrultusunda satışı gerçekleştirebilecek ekiplerin kurulması önem arz eder.

Önce doğru ekibin kurulmasını sağlamalı daha sonra da gerçekleşmesini istediğiniz hedeflere ekibinizle beraber çalışmayı sağlamalısınız. Satış her zaman zaferle bitmeyeceği için inişli çıkışlı dönemlerde ekibin bir arada kalmasını sağlayabilmek önemlidir. 

Ayrıca, ekibin motivasyonu düşürülmeden hedefte kalmalarını sağlayacak ortamın oluşturulması, satış yöneticilerinin en temel görevlerinden birisidir. Çünkü, hedefi olmayan, hedefe inanmayan veya motivasyonu olmayan kimse sizi istediğiniz noktaya taşıyamaz.  

Bu yüzden, satış direktörleri, öncelikle hedef belirlemeli ve ekibine gerekli motivasyonu sağlamalıdır. Stresli satış ortamında ekibinizin motivasyonunu artırmak satış süreci üzerinde büyük bir etkiye sahiptir. Ekip üyelerinin başarılarını takdir etmek ve onları motive etmek çalışanların her gün işe gelme konusunda daha heyecanlı olmalarını ve en iyisi için çabalarken sorumluluklarını yerine getirmelerini sağlayabilir.

Mesela, başarıları kutlamanın en iyi yöntemlerinden biri her hafta veya ayda bir en iyi performans gösteren satış görevlilerini ilan eden e-postalar göndermek olabilir. 

Bu yüzden, özellikle Laba’nın Satış Yönetimi kursundaki “Satışta Başarının anahtarı: Ekip Yönetimi” bölümü, ekip yönetimini daha iyi anlamanıza ve satış departmanında doğru ekibi kurmanıza olanak sağlar. 

Önerilen gönderi:

preview-64abc1ccd98f5181616268.png

Satış Alanında Sizi Bir Adım İleriye Taşıyacak Satış Yönetimi Becerilerini Nasıl Geliştirebilirsiniz?

Okuyun

4. Saha Satışını Daha İyi Anlayabilirsiniz 

Genellikle dış satış olarak bilinen saha satışları, tipik bir ofis ortamının dışında gerçekleştirilen ürün veya hizmet satma eylemidir. Saha satışı yapmak için, profesyonel saha satış temsilcileri potansiyel müşterileri ziyaret eder ve onlarla yüz yüze görüşür. 

Saha satış yönetimini anlamak önemlidir çünkü müşterilere yüksek fiyatlı ürünler veya hizmetler sunarken daha güçlü, daha güvenilir ilişkiler kurulmasını sağlar. 

Buna ek olarak saha satışları, satış yöneticilerinin inanılmaz miktarda müşteri hakkında veri toplanmasına olanak tanır. Hedef pazarınız ne ile mücadele ediyor? Mevcut müşterileriniz ürünleriniz hakkında neyi seviyor veya sevmiyor? Hangi yeni özellikleri istiyorlar? Bu ve benzeri soruların cevaplarını bulmanıza yardımcı olabilir, müşterilerinizi daha iyi analiz etmenize ve tanımanıza olanak sağlayabilir. Bu yüzden saha satış yönetimini anlamak önemlidir. 

Araştırmalar, ortalama bir saha satış temsilcisinin %40'lık bir kapama oranına sahip olduğunu gösteriyor. Bu, çoğu satış temsilcisinin ulaştığı %18'lik kapama oranından çok daha yüksek. 

Saha temsilcileri, potansiyel müşterileri daha tutarlı ödeme yapan müşterilere dönüştürebildikleri için  satış kotalarını daha sık doldururlar.

Bu yüzden, Laba’nın Satış Yönetimi kursunda yer alan “Herkese Karşı Herkesle Satış Yapma” bölümünde, saha yönetimi sürecini daha iyi anlayabilir ve saha satışı sürecini daha iyi yönetebilirsiniz. Ayrıca, saha satış ekibini kurarken dikkat edilmesi gereken unsurları da belirlemenize yardımcı olabilir. 

Eğitmenimiz ve eski Asus B2B Satış Direktörü olan Çetin Çoban’la interaktif ve online olarak gerçekleştireceğiniz Satış Yönetimi kursu sayesinde hem satış alanında yaşanılan güncel problemleri daha iyi anlayabilecek ve aşabilecek hem de satış yönetimi için gerekli becerilerinizi daha üst bir seviyeye taşıyabileceksiniz.  

Satış alanında adeta mihenk taşı olan satış ekibini daha iyi yönetebilmek, müşterilerle satış sürecini daha kolay atlatabilmek ve doğru müşteriyi saptayabilmek yine bu kursun sağlayacağı avantajlar arasında yer alıyor. 

Ayrıca, saha satışı yönetimi hakkında kapsamlı bilgiye sahip olabilmek ve daha iyi yönetmek yine bu kursun sağlayacağı olanaklardan sadece biridir. 

Satış alanında daha iyi bir yönetici, çalışanı veya işletme sahibi olmak istiyorsanız 25 Temmuz’da sayın Çetin Çoban ile birlikte başlayacak olan Satış Yönetimi kursu, kariyerinizde bir adım önde olmanıza katkı sağlayacaktır.

Haber bültenimize abone olun

Haftada en iyi materyalleri içeren bir mektup. Hiçbir şeyi kaçırmamak için abone olun
Takip ettiğiniz için teşekkür ederiz