Fiyatlandırma Stratejisi kursu, fiyatlandırma stratejinizi genişletmenize ve gelirinizi artırmanıza yardımcı olacaktır | Laba Uluslararası Eğitim Platformu
Online Eğitim

Fiyatlandırma Stratejisi

Gerçek bir başarı elde etmek için iyi bir fikir bulmanın bir adım ötesine geçmeniz ve fikrinizi sürdürülebilir bir girişime dönüştürmeniz gerekir. İşte tam da bu noktada fiyatlandırma stratejisi eğitimimiz devreye girer!

Pazar dinamiklerini anlama ve rekabet avantajınızı koruma bilinciyle yapılan doğru fiyatlandırma, gelirinizi artırmakla kalmaz; müşteri memnuniyetini ve sadakatini de güçlendirir.

Bu eğitimde, fiyatlandırma stratejilerinin temelini kavrayarak fikirlerinizi kazanca dönüştürme yolunda gereken bilgi ve becerilere ulaşacaksınız, böylece uzun vadeli başarı elde edebileceksiniz.
Girişimcilik dünyasına özgü zorluklar ve fırsatlarla başa çıkmak için gerekli fiyatlandırma stratejilerini öğrenin.
Başarılı girişimlerin fiyatlandırma stratejilerini inceleyerek kendi işletmenize uyarlayabileceğiniz en iyi uygulamaları keşfedin.
Sınırlı kaynaklarla etkili fiyatlandırma stratejileri nasıl geliştireceğinizi öğrenin ve büyümeye odaklanın.
Girişiminizin büyüdükçe uyum sağlayacak ve başarıyı sürdürebilecek fiyatlandırma modelleri geliştirin.
Potansiyel müşteri segmentlerinizi doğru bir şekilde belirleyin ve onlar için en cazip fiyatlandırma stratejilerini oluşturun.
Rekabetçi pazarda nasıl rekabet avantajı elde edebileceğinizi öğrenin ve rakiplerinizi nasıl geride bırakacağınızıkeşfedin.
Eğitmen:
Göker Özkan
Commercial Policy and Pricing Manager
Ex-Philips
Turkcell'de dış danışmanlık hizmetleri kapsamında yürütülen büyük bir projede ticari ekip sorumlusu olarak görev yapmıştır. Bu proje, şirketin karlılığını iki puan artırmıştır.
Mevcut fiyatlandırma analiz yöntemlerini yeniden yapılandırarak çok daha doğru ve detaylı bir analiz modeli geliştirmiştir. Bu yeni modelle uzun vadeli tahminlerde %15’lik bir iyileşme elde edilmiştir. Bu yöntem geliştirme başarısı nedeniyle ödül kazanmıştır.
İki yıl boyunca, gelir yönetimi, teklif verme, segmentasyon, kampanya ve kanal yönetimi gibi alanlarda fiyatlandırma üzerine odaklanmış ve çeşitli sektör departmanlarında çalışmıştır.
Turkcell'in büyük müşterileri için ve kurumsal sabit ürünler için fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmalar yürütmüştür.
Philips’te iş süreçlerine katkısından dolayı özel ödül almıştır.
Halen Hollanda'daki Malvern Panalytic şirketinde küresel fiyatlandırma sorumlusu olarak görev almaktadır.
Rekabeti Geride Bırakıp: Doğru Fiyatlandırma ile Karlı ve Başarılı Bir İş Modeli Yaratın!
Bu kursta aşağıdaki konuları analiz edeceğiz:
Bu kursta aşağıdaki konuları analiz edeceğiz:
Değer Odaklı Fiyatlandırma Stratejileri:
Müşteri segmentleri arasındaki farklı değer algısını anlamak ve müşteri değerini artırmak için kullanılan stratejileri öğreneceksiniz. Değer analizinin nasıl yapılacağı, müşterilerin mal ve hizmetler için ne kadar ödemeye istekli oldukları ve rekabetçi bir fiyatlandırma stratejisi oluşturulması için değer önerilerinin nasıl geliştirileceğini keşfedeceksiniz.
Fiyat Esnekliği ve Talep Analizi:
Fiyat esnekliği kavramının anlamını, türlerini ve nasıl hesaplandığını öğrenecek, fiyat esnekliği analizinin işletmeler için önemini anlayacaksınız. Fiyat esnekliği verilerinin nasıl toplanacağı ve yorumlanacağı görerek talep analizine dayalı olarak fiyat kararlarının nasıl verileceğini, fiyat esnekliğinin pazarlama stratejilerine nasıl entegre edileceğini öğreneceksiniz.
Dinamik Fiyatlandırma ve Yapay Zeka Uygulamaları:
Dinamik fiyatlandırmanın işletmelerin gelir ve karını artırma potansiyelini anlamak için kullanılan yöntemleri öğreneceksiniz. Yapay zeka uygulamalarının fiyatlandırma stratejilerine entegrasyonu ve müşteri davranışlarını analiz etmedeki rolünü kavrayacaksınız. Dinamik fiyatlandırma ve yapay zeka kullanımının avantajları ve riskleri değerlendirerek, bu stratejilerin işletmeniz için nasıl uygulanacağına dair fikir sahibi olacaksınız.
BAŞLANGIÇ TARİHİ:
24 Ocak 2024
KURSUN SÜRESİ:
5 Hafta
11 Online Ders
FORMAT:
Online web seminerleri
Ödevler ile ilgili geri bildirim
Nasıl eğitim veriyoruz?
Uygulamaya dayalı dersler ve ödevler veriyoruz
Derslerin materyallerini pekiştirmeniz için çok özel uygulamaya dayalı alıştırmalar geliştirdik. Bu alıştırmalar sayesinde, finansal yönetimini daha iyi anlamış olacaksınız.
Yardım ve Destek
Eğitmen kurs sırasında ortaya çıkan sorularınızı yanıtlayacak ve ekibimiz öğrenme sürecinde size destek olacak.
İletişim Ağı
Eğitimle ilgili tüm bilgi ve belgeleri hızlıca alabileceğiniz kapalı bir Whatsapp grubuna dahil olacaksınız.
Müfredat
1. Ders
Stratejik Fiyatlandırma Temelleri
  • - Fiyatlandırmanın amaçları
  • - Fiyatlandırma kararını etkileyen faktörler
  • - Stratejik fiyatlandırma politikaları
  • - Fiyat psikolojisi
  • - Psikolojik fiyatlandırma stratejileri ve taktikleri
2. Ders
Fiyat Oluşturma Stratejileri
  • - Yeni bir ürün nasıl fiyatlandırılır?
  • - Yüksek fiyat stratejileri ve örnek uygulamalar
  • - Düşük fiyat stratejileri ve örnek uygulamalar
  • - Farklı yaklaşımların karşılaştırmalı analizleri
  • - Fiyatlandırmada fizibilite çalışması nasıl hazırlanır
3. Ders
Fiyatlamada Geleneksel Yaklaşımlar
  • - Maliyet nedir? Maliyet odaklı yaklaşım nasıl olur?
  • - Sabit ve değişken maliyetlerin hesaplanması
  • - Başa baş noktası veya optimal işaretleme nasıl hesaplanır
  • - Müşteri odaklı yaklaşım nasıl olur?
  • - Rekabet fiyatlandırmayı nasıl belirler?
  • - Değer odaklı fiyatlandırma adımları
  • - Müşterilerin ödeme tercihlerini nasıl ölçeriz?
  • - Rekabet analizi nedir? Nasıl hazırlanır?
4. Ders
Değer Odaklı Fiyatlandırma
  • - Farklılaşma nedir ve nasıl uygulanabilir?
  • - Değer analizi nasıl yapılır?
  • - Değer analizinde temel unsurlar ve uygulamalar
  • - Müşteri değer haritası
5. Ders
Belirsizlik Dönemlerinde Stratejik Fiyatlama
  • - Referans fiyatlar olmadığında fiyatlama stratejileri
  • - Ürün gamı stratejisi
  • - İndirim stratejileri
  • - Fiyatın müşteri değerlendirmesini değiştirdiği durumlardaki stratejiler
  • - Asimetrik bilgi yaklaşımı
  • - Enflasyonist ortamda fiyatlandırma
  • - Çoklu kanal fiyatlandırması
6. Ders
Müşteri Tepkilerini Ölçme
  • - Fiyat A/B testleri
  • - Müşteri anketleri: En iyi fiyatı netleştirmek için müşterilere nasıl sorular sorulur ve bu yanıtlar nasıl değerlendirilir?
  • - Conjoint analizi
  • - Tarihsel verilerin kullanımı
  • - Fiyat esnekliği
7. Ders
Stratejik Segmentasyon
  • - Stratejik segment değerlendirmesi
  • - Müşteri bazlı segmentasyon
  • - Ürün bazlı segmentasyon
  • - Kanal bazlı segmentasyon
  • - Demografik, psikografik, davranışsal, coğrafi segmentasyon
8. Ders
Sık Yapılan Fiyatlandırma Hataları
  • - Fiyat savaşları
  • - Uyumsuz pazarlama unsurları
  • - Pazar payı yanılgısı
  • - Promosyon ve kampanya yönetimi
  • - Fiyat algısı
  • - Gerçek hayattan fiyatlandırma vaka analizi
9. Ders
B2B Fiyatlandırması
  • - Fiyatlama basamakları
  • - Müşteri yaşam döngüsü
  • - Doğru müzakere teknikleri
  • - Fiyat ayrıştırma
  • - Fiyat farkındalığı
10. Ders
Fiyatlandırmada Güncel Trendler
  • - Yapay zeka ve algoritmalar
  • - Dinamik fiyatlandırma ve yazılımlar
  • - Büyük veri yönetimi
  • - Kişiselleştirme
11. Ders
Fiyatlandırmada Çalışma Prensipleri ve Odak Noktaları
  • - Rapor çıktılarının analiz edilmesi
  • - Referans örnekleri ve vaka analizlerinin detaylı değerlendirmesi
  • - Fiyatlandırma odak noktası olarak fiyat olgunluğu:
    • - Çapa fiyatlama yaklaşımları
    • - Abonelik fiyatlandırma stratejileri
  • - Soru-Cevap oturumu
Bilgi İstiyorum
Kursa kayıt olmak için formu doldurun, eğitim danışmanımız
en kısa sürede sizlere ulaşarak kurs içeriği ve ücretlendirme hakkında detaylı bilgi verecektir.
Bu alanın doldurulması zorunludur
Bu alanın doldurulması zorunludur
Bu alanın doldurulması zorunludur
Bilgi İstiyorum