Fiyatlandırma Stratejisi kursu | Laba İşletme Okulu
Online Eğitim

Fiyatlandırma Stratejisi

Satış dünyasında başarı, etkili fiyatlandırma stratejilerini anlamak ve uygulamak ile başlar!

Bu eğitimde, piyasa dinamiklerinden psikolojik fiyatlandırma stratejilerine, müşteri segmentlerinden rekabet avantajı elde etmeye, başarılı girişimlerin stratejilerinden yenilikçi iş modellerine kadar birçok konuda derinlemesine bilgi kazanacaksınız!
Piyasada dalgalanmalar olduğunda nasıl ayakta kalacağınızı ve hatta kazanç sağlayacağınızı öğrenin.
Psikolojik fiyatlandırma stratejileriyle, müşterilerinizin düşüncelerini analiz edin.
Potansiyel müşteri segmentlerinizi doğru bir şekilde belirleyin ve onlar için en cazip fiyatlandırma stratejilerini oluşturun.
Rekabetçi pazarda nasıl rekabet avantajı elde edebileceğinizi öğrenin ve rakiplerinizi nasıl geride bırakacağınızı keşfedin.
Başarılı girişimlerin fiyatlandırma stratejilerini inceleyerek kendi işletmenize uyarlayabileceğiniz en iyi uygulamaları keşfedin.
Dinamik fiyatlandırma, abonelik modelleri ve daha fazlasıyla, iş modelinizi nasıl yenilikçi bir hale getireceğinizi keşfedin.
Eğitmen:
Göker Özkan
Commercial Policy and Pricing Manager
Ex-Philips
Turkcell'de dış danışmanlık hizmetleri kapsamında yürütülen büyük bir projede ticari ekip sorumlusu olarak görev yapmıştır. Bu proje, şirketin karlılığını iki puan artırmıştır.
Mevcut fiyatlandırma analiz yöntemlerini yeniden yapılandırarak çok daha doğru ve detaylı bir analiz modeli geliştirmiştir. Bu yeni modelle uzun vadeli tahminlerde %15’lik bir iyileşme elde edilmiştir. Bu yöntem geliştirme başarısı nedeniyle ödül kazanmıştır.
İki yıl boyunca, gelir yönetimi, teklif verme, segmentasyon, kampanya ve kanal yönetimi gibi alanlarda fiyatlandırma üzerine odaklanmış ve çeşitli sektör departmanlarında çalışmıştır.
Turkcell'in büyük müşterileri için ve kurumsal sabit ürünler için fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmalar yürütmüştür.
Philips’te iş süreçlerine katkısından dolayı özel ödül almıştır.
Halen Hollanda'daki Malvern Panalytic şirketinde küresel fiyatlandırma sorumlusu olarak görev almaktadır.
Rekabeti Geride Bırakın, Doğru Fiyatlandırma ile Kârlı ve Başarılı Bir İş Modeli Yaratın!
Bu Kursta Aşağıdaki Konuları Analiz Edeceğiz:
Bu Kursta Aşağıdaki Konuları Analiz Edeceğiz:
Fiyat Oluşturma Stratejileri
Piyasaya yeni bir ürün sürerken yüksek ve düşük fiyat stratejilerine göre uygun fiyatlandırma gerçekleştireceksiniz. Ürün için fiyat tahmini yapacak ve fiyatlandırma için fizibilite çalışması hazırlayacaksınız.
Belirsizlik Dönemlerinde Stratejik Fiyatlama
Kriz zamanlarında gerekli ayarlamaları yaparak sürdürülebilir bir fiyatlandırma stratejisi geliştireceksiniz. Piyasa ve sektördeki belirsizliklere uygun güncellemeler yaparak, zararı minimuma indirecek ve kârı maksimize edeceksiniz.
Fiyatlandırmada Çalışma Prensipleri ve Odak Noktaları
Müşterilerinizin fiyatlara nasıl tepki vereceğini anlayarak uygun aksiyonları almayı ve fiyat stratejilerinizi nasıl güncelleyeceğinizi öğreneceksiniz. Çapa ve abonelik fiyatlandırma stratejileri geliştirerek, hedef fiyat aralığındaki ürünlerin kârlılığını artıracaksınız.
BAŞLANGIÇ TARİHİ:
15 Nisan 2024
KURSUN SÜRESİ:
5 1/2 Hafta
11 Online Ders
FORMAT:
Online web seminerleri
Ödevler ile ilgili geri bildirim
Nasıl eğitim veriyoruz?
Nasıl Eğitim Veriyoruz?
Uygulamaya dayalı dersler ve ödevler veriyoruz. Derslerin materyallerini pekiştirmeniz için çok özel uygulamaya dayalı alıştırmalar geliştirdik. Bu alıştırmalar sayesinde, fiyatlandırma stratejilerini daha iyi anlamış olacaksınız.
Yardım ve Destek:
Eğitmen kurs sırasında ortaya çıkan sorularınızı yanıtlayacak ve ekibimiz öğrenme sürecinde size destek olacak.
İletişim Ağı:
Eğitimle ilgili tüm bilgi ve belgeleri hızlıca alabileceğiniz kapalı bir Whatsapp grubuna dahil olacaksınız.
Müfredat
1. Ders
Stratejik Fiyatlandırma Temelleri
  • - Fiyatlandırmanın amaçları
  • - Fiyatlandırma kararını etkileyen faktörler
  • - Stratejik fiyatlandırma politikaları
  • - Fiyat psikolojisi
  • - Psikolojik fiyatlandırma stratejileri ve taktikleri
2. Ders
Fiyat Oluşturma Stratejileri
  • - Yeni bir ürün nasıl fiyatlandırılır?
  • - Yüksek fiyat stratejileri ve örnek uygulamalar
  • - Düşük fiyat stratejileri ve örnek uygulamalar
  • - Farklı yaklaşımların karşılaştırmalı analizleri
  • - Fiyatlandırmada fizibilite çalışması nasıl hazırlanır
3. Ders
Fiyatlamada Geleneksel Yaklaşımlar
  • - Maliyet nedir? Maliyet odaklı yaklaşım nasıl olur?
  • - Sabit ve değişken maliyetlerin hesaplanması
  • - Başa baş noktası veya optimal işaretleme nasıl hesaplanır
  • - Müşteri odaklı yaklaşım nasıl olur?
  • - Rekabet fiyatlandırmayı nasıl belirler?
  • - Değer odaklı fiyatlandırma adımları
  • - Müşterilerin ödeme tercihlerini nasıl ölçeriz?
  • - Rekabet analizi nedir? Nasıl hazırlanır?
4. Ders
Değer Odaklı Fiyatlandırma
  • - Farklılaşma nedir ve nasıl uygulanabilir?
  • - Değer analizi nasıl yapılır?
  • - Değer analizinde temel unsurlar ve uygulamalar
  • - Müşteri değer haritası
5. Ders
Belirsizlik Dönemlerinde Stratejik Fiyatlama
  • - Referans fiyatlar olmadığında fiyatlama stratejileri
  • - Ürün gamı stratejisi
  • - İndirim stratejileri
  • - Fiyatın müşteri değerlendirmesini değiştirdiği durumlardaki stratejiler
  • - Asimetrik bilgi yaklaşımı
  • - Enflasyonist ortamda fiyatlandırma
  • - Çoklu kanal fiyatlandırması
6. Ders
Müşteri Tepkilerini Ölçme
  • - Fiyat A/B testleri
  • - Müşteri anketleri: En iyi fiyatı netleştirmek için müşterilere nasıl sorular sorulur ve bu yanıtlar nasıl değerlendirilir?
  • - Conjoint analizi
  • - Tarihsel verilerin kullanımı
  • - Fiyat esnekliği
7. Ders
Stratejik Segmentasyon
  • - Stratejik segment değerlendirmesi
  • - Müşteri bazlı segmentasyon
  • - Ürün bazlı segmentasyon
  • - Kanal bazlı segmentasyon
  • - Demografik, psikografik, davranışsal, coğrafi segmentasyon
8. Ders
Sık Yapılan Fiyatlandırma Hataları
  • - Fiyat savaşları
  • - Uyumsuz pazarlama unsurları
  • - Pazar payı yanılgısı
  • - Promosyon ve kampanya yönetimi
  • - Fiyat algısı
  • - Gerçek hayattan fiyatlandırma vaka analizi
9. Ders
B2B Fiyatlandırması
  • - Fiyatlama basamakları
  • - Müşteri yaşam döngüsü
  • - Doğru müzakere teknikleri
  • - Fiyat ayrıştırma
  • - Fiyat farkındalığı
10. Ders
Fiyatlandırmada Güncel Trendler
  • - Yapay zeka ve algoritmalar
  • - Dinamik fiyatlandırma ve yazılımlar
  • - Büyük veri yönetimi
  • - Kişiselleştirme
11. Ders
Fiyatlandırmada Çalışma Prensipleri ve Odak Noktaları
  • - Rapor çıktılarının analiz edilmesi
  • - Referans örnekleri ve vaka analizlerinin detaylı değerlendirmesi
  • - Fiyatlandırma odak noktası olarak fiyat olgunluğu:
    • - Çapa fiyatlama yaklaşımları
    • - Abonelik fiyatlandırma stratejileri
  • - Soru-Cevap oturumu
Bilgi İstiyorum
Kursa kayıt olmak için formu doldurun, eğitim danışmanımız
en kısa sürede sizlere ulaşarak kurs içeriği ve ücretlendirme hakkında detaylı bilgi verecektir.
Bu alanın doldurulması zorunludur
Bu alanın doldurulması zorunludur
Bu alanın doldurulması zorunludur
Bilgi İstiyorum