Bir finans yöneticisi olarak şirketinizin yönetim kurulu ve üst düzey yöneticileriyle birlikte kararlar alırken kendinizi daha da güçlü hissetmek ister misiniz? İşte finansın tüm incelikleri ile CFO Eğitimi!
Finans liderlerin nasıl karar aldıklarını anlamak için sayısal ve bilişsel mekanizmaları anlayacak, şirketinizin finansal durumunu analiz etmeyi öğrenerek, varlık ve borçların gerçek değerlerini bir CFO gibi hesaplayabileceksiniz!
Şirketin finans politikasını ve organizasyonel yapısını analiz edebileceksiniz.
Şirketin mali durumunu analiz edebilecek, finansal zorlukları tanıyabilecek ve yeniden yapılandırma ihtimalini değerlendirerek bilinçli kararlar alabileceksiniz.
Şirket bütçe planlaması yapabilecek, şirket kaynaklarını en verimli şekilde kullanmak için değerlendirme yapabileceksiniz.
İşletme iş modelini anlayarak, gelecek yıllar için kapsamlı iş faaliyet planları geliştirebileceksiniz.
Temel proje ve şirket değerlendirme yöntemlerini yatırım kararlarında kullanabilecek ve CFO’nun liderlik misyonunu kavrayacaksınız.
Birleşme ve devralma süreçlerini planlayabilecek ve ve CFO olarak sürece nasıl liderlik edebileceğinizi göreceksiniz.
Eğitmen:
Merih Ortabaş Çalışkan
Ülke Finans Direktörü, Safilo Group
Association of Chartered Certified Accountants (ACCA):
Laba, dünya çapında muhasebe uzmanlarını ve finansçıları bir araya getiren ACCA'nın Gümüş Seviye onaylı öğrenme ortağıdır.
Université Paris Dauphine’den mezun olduktan sonra Birleşmiş Milletler New York Ofisinde İç Denetim sorumlusu olarak çalışmıştır.
Paris Natixis Bankasında M&A projesi kapsamında Natexis ve Ixis bankasının birleşim sürecinde baştan sona kadar görev almıştır.
Coca-Cola İçecek, Vodafone, Adidas, Volvo gibi şirketlerde çeşitli üst düzey finans pozisyonlarında görev almıştır.
Coca-Cola İçecek firmasında yatırımcı İlişkileri pozisyonu da dahil olmak üzere değişik rollerde beş yıl boyunca görev almıştır.
Vodafone’da finansal planlama ve analiz pozisyonunda üç yıl boyunca İngiltere bazlı finansal projeler geliştirmiştir.
Aktif olarak İtalyan Gözlük markası ithalatçı firması olan Safilo Group’un Ülke CFO’su pozisyonunda çalışmaktadır.
Uygulama temelli dersler ve eğitmenin yorumu yoluyla öğrencilerin finansal süreçlere tamamen hakim olmalarına yardımcı oluyoruz.
Aşağıdaki kişilere kursu öneririz:
CEO'lar:
Güçlü bir liderliğin en önemli yapı taşlarından birisi teknik bilgidir. Bu kursun sonunda bir CFO gibi düşünmeyi öğreneceksiniz. Finansal stratejilerinizi optimize etme, şirketinizi rekabet avantajına taşıma ve sürdürülebilir büyüme sağlama konusunda daha bilinçli ve etkili bir lider olacaksınız.
CFO'lar:
CFO pozisyonunda başarılı olmak için gerekli bilgi ve becerilerinizi geliştirecek, maliyet yönetimi, risk analizi ve finansal planlama gibi alanlarda derin bir uzmanlık kazanacaksınız. Finansal liderlikte en iyi uygulamaları öğrenecek ve şirketinizin finansal performansını maksimize edeceksiniz.
Yönetim Kurulu Üyeleri:
Finansal konularda daha bilinçli ve stratejik bir bakış açısına sahip olacaksınız. Şirketinizi daha iyi yönlendirmeniz için finansal kararları daha etkili bir şekilde değerlendirecek, bir CFO gibi düşünebilecek ve yönetim kurulu olarak daha bilinçli kararlar alacaksınız.
Finans Uzmanları/Müdürleri:
Üst düzey yönetim becerilerinizi güçlendirerek kariyerinizde ilerleme sağlayacaksınız. Kapsamlı finans bilgisi edinerek liderlik yetkinliklerinizi arttıracak, iş stratejilerini daha iyi kavrayacak ve şirketin finansal başarılarına daha etkili bir şekilde katkıda bulunabileceksiniz.
Kursta aşağıdaki konuları analiz edeceğiz:
Kursta aşağıdaki konuları analiz edeceğiz:
Finansal Raporlama ve Analiz
Şirketinizin finansal durumunu analiz edebilecek, varlık ve borçların gerçek değerlerini hesaplamak için kullanılan finansal tabloları inceleyebileceksiniz.
Bütçeleme (Planlama) ve Kontrol
İşletmenin stratejik finansal yönetimini, finansman planlamasını, bütçe süreçlerini, bütçe ve performans ölçümü gibi konuları öğreneceksiniz.
Yatırım Yönetimi
Şirketinizin finansman ihtiyaçlarını belirleyebilecek, yatırım kararlarını verebilecek ve yatırım risklerini yönetmek için kullanılan teknikler ile stratejileri öğreneceksiniz.
BAŞLANGIÇ TARİHİ:
22 Temmuz 2024
KURSUN SÜRESİ:
14 Canlı Ders
7 Hafta
+ 2 Workshop
FORMAT:
Web seminerleri
Ödevler ile ilgili geri bildirim
Nasıl eğitim veriyoruz?
Uygulama temelli dersleri ve ödevleri veririz
Derslerin materyallerini pekiştirmeniz için çok özel uygulama temelli alıştırmaları geliştirdik. Bu alıştırmalar sayesinde bir CFO gibi düşünebileceksiniz.
Yardım ve Destek
Kurs eğitmeni, kurs sırasında ortaya çıkan tüm soruları yanıtlayacak ve ekibimiz öğrenme sürecinde size yardımcı olacaktır.
Network kurarız
Eğitim ile ilgili tüm bilgi ve dökümanları hızlıca edinebileceğiniz kapalı bir Whatsapp grubuna dahil olacaksınız.
Müfredat
MODÜL 1. Finansal Raporlama ve Analitik
1. Ders
Şirketin Finans Departmanı ve CFO’nun Rolü
- Şirketin stratejik yönetiminde CFO'nun görevleri ve rolü
- Finans departmanının organizasyonel yapısı
- İşletmenin finansal politikası için gereklilikler
- Muhasebe, finans ve yönetim muhasebesinin bağlantısı
- Çok yönlü CFO pozisyonları ve değişen CFO sorumlulukları
- CFO'nun şirketin mali tabloları ile ilgili görüşü
2. Ders
Finansal Tabloların Analizi
- UFRS kapsamında temel finansal tablolar
- Gelir Tablosu
- Bilanço
- Nakit akış tablosu
- Diğer tablolar
- Finansal raporlama kontrolü
- Finansal tabloların analizinin özellikleri
- Şirket raporlarını analiz etme amaçları
- Şirketin sürekli finansal analiz sisteminin yapısı
3. Ders
Finansal Analiz Yöntemlerinin Uygulanması ve Raporlama
- Şirketin ana göstergelerinin analizi ve rakiplerle kıyaslama
- Şirketin mali durumunun değerlendirilmesi
- İş performansının değerlendirilmesi
- Borç yükünün değerlendirilmesi
- Nakit akışı değerlendirmesi
- Finansal analiz sonuçlarının yorumlanması
- Analiz sonuçlarının CEO'ya ve yatırımcılara sunulması
4. Ders
Atölye çalışması #1: Mali Analiz Sonuçlarının Görüntülenmesi ve Yorumlanması
- CEO ve yönetim kurulu için sunum yapma konusunda tavsiyeler yapılması
- CFO için Excel'de çalışma önerileri, raporlama yapılması
- PowerPoint'te analiz sonuçlarının görselleştirilmesi, analize dayalı sonuçların ve önerilerin hazırlanması
- Soru-Cevap oturumu
MODÜL 2: Bütçeleme (Planlama) ve Kontrol
5. Ders
İşletmenin Stratejik Finansal Yönetimi
- İşletmenin iş modelinin (Business plan) anlatılması
- SAP, ORACLE, BW ve iş modelleri
- Gelecek yıllar için işletme faaliyetlerinin planlanması ve stratejik hedeflerle ilişkilendirilmesi
- SWOT Analizi
- Risk ve fırsatlar analizi
- İlgili makroekonomik göstergelerin ve piyasa verilerinin analizi
6. Ders
Maliyet Tahmini, Kontrol ve Bütçe
- Operasyonel verimliliğin değerlendirilmesi
- Maliyet tahmini: ürün ve hizmetlerin maliyeti (COGS, CoS), işletme maliyetleri (OpEx)
- Sürece dayalı maliyetleme (ABC)
- Bütçe oluşturma
- Kârlılık ve varyans analizi
- Organizasyon yapısının işletme finansmanı üzerindeki etkisinin değerlendirilmesi
- İşletmenin organizasyonel yapısının analizi
- Gelecek operasyonel yılları için organizasyonel yapının modellenmesi ve planlanması
- Personel ihtiyacının değerlendirmesi
MODÜL 3: Fonlama ve Yatırım
7. Ders
Şirketin İşletme Sermayesinin Analizi
- Likidite değerlendirmesi ve şirketin geliştirme kontrolü
- Şirketin likidite yönetimi
- İşletme sermayesinin değerlendirilmesi ve analizi (İşletme Sermayesi)
- İşletme sermayesi ihtiyacının değerlendirilmesi ve planlanması (İşletme sermayesi gereksinimleri)
- İşletme sermayesi unsurları
8. Ders
Sermaye Yatırımı ve Amortisman
- Şirket varlıklarının rasyonel kullanımıyla değerin yaratılması
- Şirketin stratejik ekonomik varlıklarının belirlenmesi
- Amortisman hesaplaması
- Bir sermaye yatırım planının hazırlanması
9. Ders
Yatırım Projelerinin ve İşletmelerin Değerlendirilmesi
- İş birliği ve yatırım amacıyla işletmenin değerlendirilmesi
10. Ders
Sermaye Maliyetinin Değerlendirilmesi
- Finansal varlık fiyatlandırma modeli (CAPM)
- Beta katsayısının hesaplanması ve kıyaslanma
- İskonto oranını tahmin etme yöntemleri
- İndirim oranı seçerken hatalar
- Risksiz oran
11. Ders
Birleşme ve Devralmalar (M&A)
- Hisse alımı, satımı
- M&A süreç yönetimi
- Durum tespiti yaklaşımının uygulanması
- Satın alma süreci: alıcı perspektifi
- Satış süreci: satıcı perspektifi
- Şirketin hissedar değerinin değerlendirilmesi
- İş performansının değerlendirilmesi
- Hissedar değeri değerlendirmesi: EVA (Economic Value Added) ve MVA (Market Value Added)
MODÜL 4: Risk Yönetimi
12. Ders
Şirketlerin Finansal Zorlukları ve Finansal Yeniden Yapılandırma
- Şirketin mali durumunun değerlendirilmesi
- İflas durumu
- Kredi itibarının değerlendirmesi
- Yeniden yapılandırma olasılığının gözden geçirilmesi
- Denge ve teminat değerlendirmesi
- İş fırsatlarının değerlendirilmesi
13. Ders
Şirkette Risk Yönetimi
- İş modeli risk analizi
- İşletim modeli risk analizi
- İlişkili tarafların risk analizi
- Yatırım risklerinin analizi
- Makro risk analizi
- Yatırımcıların yatırım yaparken karşılaşabilecekleri riskler: Risklerin azaltılması ve yönetimi
14. Ders
Atölye çalışması #2: Şirket Risk Yönetiminde CFO'nun Rolü
- Kriz olgusunun önlenmesine ilişkin vakanın analizi ve şirketi krizden çıkarma yöntemleri üzerine tartışılması
- Soru-Cevap oturumu
Bilgi İstiyorum
Kursa kayıt olmak için formu doldurun, eğitim danışmanımız
en kısa sürede sizlere ulaşarak kurs içeriği ve ücretlendirme hakkında detaylı bilgi verecektir.