Yiyecek İçecek Endüstrisinde Operasyon ve Yönetim Süreçleri — online eğitim | Laba Eğitim Platformu
Online Eğitim

Yiyecek İçecek Endüstrisinde Operasyon ve Yönetim Süreçleri

İşletmenizi zirveye taşımaya, sektörde fark yaratmaya ve rakiplerinizin önüne geçmeye hazır olun!

Bu kursla, yiyecek içecek departmanlarının kurulumu, lüks restoran ve bar açılışları, finansal kaynak yönetimi, pazarlama stratejileri, personel eğitimi ve koordinasyonu gibi konularda bilgi ve becerilerinizi üst seviyeye taşıyacaksınız.

6 haftanın sonunda:
Farklı türlerdeki yeme içme ihtiyaçlarına ve farklı lokasyonlardaki tüketici taleplerine uygun menüler oluşturma becerisi kazanacaksınız.
Rekabetçi fiyatlandırma yaparak ürün ve hizmetlerinizi daha etkin bir şekilde pazarlayacaksınız.
Dijital ve sosyal medya platformlarında marka pazarlaması yaparak etkili medya planlaması gerçekleştireceksiniz.
SWOT analizi ile işletmenizin güçlü ve zayıf yönlerini belirleyerek iyileştirme planları oluşturacaksınız.
Talep tahminleri, tedarik zinciri verimliliği ve maliyet etkinliği gibi faktörleri dikkate alarak stok seviyelerini belirleyip yöneteceksiniz.
Aylık kazanç-zarar (P&L) ve yiyecek-içecek maliyet analizlerini gerçekleştireceksiniz.
Eğitmen:
Onur Tavlan
Food and Beverage Director / DoubleTree By Hilton Piyalepaşa
2006 Pre-Dinner Traditional Kategoride Avrupa Kokteyl Yarışması Şampiyonu olmuştur.
Çok erken yaşta yönetici olmuş ve 25-26 yaşlarındayken departmanın başına geçmiştir.
Tam 7 kez otel ve çeşitli markaların açılışlarında görev almıştır.
Kariyeri boyunca daima lüks segmentte, hem uluslararası hem de yerel anlamda önemli markalarda yöneticilik yapmıştır.
Özellikle açılışını yaptığı otellerde gerçekleştirdiği işler, ilkler, organizasyonlar ve menüler ile hem gastronomi hem de eğlence hayatındaki başarıları yazılı, görsel ve dijital medyaya defalarca yansımıştır.
Yiyecek içeceğin yanı sıra eğlence sektöründe de hem yurtiçi hem yurtdışı geniş bir tecrübeye sahiptir.
Dünyaca ve Türkiye’de ünlü müzisyen ve gruplarla gerçekleştirdiği büyük prodüksiyonlu projeler, etkinlikler ve konserler bulunmaktadır. Örneğin, Central Park’ta NY Gypsy Fest ve İstanbul Live.
Amerika'da geçirdiği süre zarfında Genel Müdürlüğün yanı sıra Türkiye’den rock gruplarının ve ünlü müzisyenlerin turne menajerliğini de gerçekleştirmiştir.
[ 2, 6 ve 12 aylık personel değerlendirmeleri ile performans değerlendirmesi yapabileceksiniz! ]
Kursta aşağıdaki konuları analiz edeceğiz:
Kursta aşağıdaki konuları analiz edeceğiz:
LİDERLİK
Yiyecek ve içecek pazarında tüketici segmentasyonu yaparak hedef kitlenizi belirleyebilecek, marka itibarınızı koruyup yasal olarak güvence altına almak için marka tescil ve patent süreçlerini organize edebilecek, marka bilinirliğini artırmak için özel PR etkinlikleri planlayabilecek ve medya planlaması ile dijital pazarlama stratejilerini kullanarak etkili bir pazarlama iletişimi kurarak markanızı hedef kitlenize duyurabileceksiniz.
UZMANLIK
Yiyecek ve içecek sektöründe Türkiye ve dünya genelindeki durum ile rekabet ortamını analiz edebilecek, turizm sektörü ve yiyecek-içecek endüstrisi dinamiklerini kavrayarak işletme stratejilerinize olan etkilerini değerlendirebilecek ve yenilikçi ürün ve hizmetler geliştirmek için sektördeki öne çıkan trendleri ve yenilikleri takip etmeyi öğrenebileceksiniz.
BÜTÇE
Ekip maaş bütçelerini planlayarak ve yöneterek işletmenizin personel maliyetlerini kontrol altında tutacak, kümülatif analizler yaparak işletmenizin genel durumunu ve geleceğini değerlendirebileceksiniz. Forecast yaparak bütçe planlamasını destekleyecek ve yıl içinde zam dönemleri ve stok aksiyonlarını planlayabileceksiniz.
BAŞLANGIÇ TARİHİ:
29 Ağustos 2024
KURSUN SÜRESİ:
6 Hafta
12 Ders
FORMAT:
Web seminerleri
Ödevler ile ilgili geri bildirim
Nasıl eğitim veriyoruz?
Uygulama temelli dersleri ve ödevleri veririz
Derslerin materyalini pekiştirmeniz için uygulama temelli alıştırmalar geliştirdik. Bu alıştırmalar sayesinde kendi iş hayatınıza anında entegrasyon sağlayacak pratikler ve edinimler kazanacaksınız.
Yardım ve Destek
Kurs eğitmeni kurs sırasında ortaya çıkan soruları yanıtlayacak ve ekibimiz öğrenme sürecinde size yardımcı olacaktır.
Network kurarız
Eğitimle ilgili tüm bilgi ve dökümanları hızlıca edinebileceğiniz kapalı bir Whatsapp grubuna dahil olacaksınız.
Müfredat
1. Ders
Yiyecek ve İçecek Yönetiminde Analiz, Değerlendirme, Planlama ve Aksiyona Hazırlık
  • - Yönetim perspektifinden yiyecek ve içecek endüstrisi
    • - Piyasa şartları, mevcut durum analizi, verimlilik, segmentasyon
    • - Değerlendirme-planlama-sunma ve delegasyon
    • - Operasyon süreci ve takibi 
    • - Operasyon kontrolü ve hazırlıkları
  • - Yiyecek ve içecek endüstrisine dair genel inceleme ve trendler
    • - Yiyecek ve içecek sektörü: Türkiye'de ve dünyadaki durum (Türkiye’de Michelin, Gault Millau Toques süreci, örnekler vb.)
    • - Otelcilikteki yiyecek-içecek ve restorancılıktaki genel durum
    • - Kültürel ve toplumsal faktörler gıda ve içecek endüstrisini nasıl etkiliyor?
    • - Sektörde öne çıkanlar ve trendler (kahveci, brasserie, patisserie)
2. Ders
Yiyecek ve İçecek Sektöründe Açılış Süreçleri
  • - Otel açılışında yiyecek içecek departmanı kurulumu ve lüks restoran/bar açılış süreçleri
    • - Menü, tedarik, maliyet-fiyatlandırma süreçleri, rakip analizleri
    • - Standartların oluşturulması ve belirlenmesi
    • - Organizasyon şeması ve işe alım süreçleri
    • - Uluslararası zincir otellerin franchise ve management anlaşmalarına göre açılış farklılıkları
    • - Yöneticinin markaya entegrasyonu
    • - Yerel markalarda standart oluşturma
  • - Yiyecek içecek ve restoran bar yöneticilerinin genel operasyon rutinleri
3. Ders
Yiyecek ve İçecek Sektöründe İş Geliştirme
  • - İşletmenin başarısı için gereklilikler
  • - İşletmenin kurulması ve işletilmesi için gerekli olan finansal kaynakların belirlenmesi
    • - Maliyet analizi, gelir tahmini ve karlılık hesaplamaları, bütçe oluşturma
    • - Finansal planlama
  • - İş planlarının oluşturulması
  • - Yıllık/aylık takvimler, özel günler -Bugünlere yönelik faaliyetler ve planlamaları
  • - SWOT Analizi
4. Ders
Yiyecek İçecek Sektöründe İşletme Yönetimi
  • - İşletme modelleri
    • - Restoran, bar veya benzeri işletmeler için yatırım kararları alınırken ve işletmeyi açarken izlenen süreçler
  • - İşletme konseptinin amaca yönelik geliştirilmesi
    • - Hedef kitle ve konsept ilişkisi
  • - Ekipman ve gereçlerin belirlenerek ve satın alınması
  • - Dekorasyon ve mimari: İşletmenin fiziksel görünümü ve atmosferinin planlanması
  • - İşletmenin kurulum sürecindeki gerekli belge, ruhsat ve izinler
5. Ders
Ders 05: Tedarik ve Stok Yönetimi
  • - Sektörün özellikleri ve tedarik zinciri dinamikleri
  • - Tedarikçi seçimi ve ilişkilerin yönetimi
  • - Yiyecek içecek sektöründe stokların önemi ve çeşitleri
  • - Stok yönetimi
  • - Depolama: FIFO kuralı, Etiketleme, SKT, genel depolama kuralları
  • - Üretim planlaması ve stok senkronizasyonu
  • - Aylık menü satış analizleri
  • - Hijyen standartlarına uygun depolama ve saklama
  • - Stokta kalite kontrolü ve bozulma riskinin yönetimi
  • - Stok maliyetlerinin hesaplanması, optimizasyonu ve stok etkinliği ölçütleri
  • - Yiyecek içecek sektöründe sürdürülebilir stok yönetimi pratikleri 
  • - Atık yönetimi ve geri dönüşüm stratejileri
6. Ders
Yiyecek İçecek İşletmelerinde Servis Operasyonları, Mutfak ile Koordinasyon ve Müşteri Memnuniyeti
  • - Servis standartlarının belirlenmesi ve uygulanması
  • - Servis personelinin eğitimini planlama ve koordinasyonu sağlama: Role-lay modeli eğitim
  • - Yıllık eğitim planı
  • - Servis ve mutfak ekibinin yönetimi
  • - Servis akışı, masa düzeni, sipariş alma ve servis süreçleri gibi operasyonel detayları nasıl planlar ve yönetirim?
  • - Servis-mutfak partnerliği
  • - Mutfak ekipmanları ve malzemelerin seçimi
  • - Müşteri memnuniyeti, sadakati ve geri bildirimlerin yönetilmesi
  • - Standart operasyon prosedürleri (SOP) tanımları, side job list, delegasyon
  • - Gelir dağılımı modelleri (tip - servis ücreti)
7. Ders
Menü Oluşturma Süreçleri ve Devamlılığı
  • - Menü planlama süreci, menü tasarımı ve görsel sunumda teorik bilgiler
  • - Menü mühendisliği
  • - Menü reçetelendirme
  • - Menü maliyetlendirme
  • - Menü fiyatlandırma
  • - Rakip fiyat analizleri
    • - Menü analizi teknikleri: karlılık analizi, popülerlik analizi vb.
    • - Menü revizyonu ve güncelleme süreçleri
    • - Dünya gastronomisi üzerine sohbet
8. Ders
Bütçe Yönetimi ve Bütçeye Uygunluk
  • - Aylık P&L (gelir ve gider) analizleri 
  • - Aylık yiyecek içecek maliyet analizleri
  • - Head Account (Ekip maaş bütçeleri)
  • - Kümülatif analizleri (3 aylık , 6 aylık durumlar, öngörüler)
  • - Forecast (finansal tahminler) nasıl yapılır?
  • - Maliyet analizi ve kontrolü
  • - Yıl içinde zam dönemleri ve stok aksiyonları
9. Ders
Pazarlama, Satış Stratejileri ve Marka Yönetimi
  • - Pazarın büyüklüğü, tüketici segmentasyonu, trendler ve talepleri analiz etmek
  • - Kurum kültürü
  • - Ürünlerin satışı için uygun dağıtım kanallarının seçimi
  • - Marka yönetimi: Marka kimliği oluşturma, marka konumlandırma ve marka genişletme
  • - Özel PR eventleri oluşturma
  • - Yiyecek içecek endüstrisine özgü pazarlama
    • - Medya planlaması
    • - Dijital pazarlama
    • - Sosyal medya stratejileri
    • - Ulaşılabilirlik tercihleri
10. Ders
Yiyecek ve İçecek Operasyonlarında Kriz Yönetimi + Atölye
  • - Doğal afetler, ekonomik krizler gibi durumlarda tedbirler ve kriz yönetimi
  • - Anlık krizler
    • - Rutin operasyonlarda kriz senaryoları üzerinden çözüm örnekleri
  • - Force-Major durumlar
  • - Kriz ve baskı anlarında analitik düşünme ve çabuk karar verme
11. Ders
Personel ve Ekip Yönetimi
  • - Seçme, mülakat, işe alım
  • - 2 aylık, 6 aylık ve yıllık personel değerlendirmeleri ve terfi planlamaları
  • - İş gücü planlaması yapmak
  • - Oryantasyon ve iş birliğinin sağlanması
  • - Endüstriye özgü eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi
    • - İş yeri standartları eğitimi ve sürekli mesleki eğitimler
    • - İş güvenliği ve hijyen eğitimleri
  • - Performans ölçütlerinin belirlenmesi ve izlenmesi
    • - Performans değerlendirmeleri nasıl yapılmalı?
    • - Ödül ve ceza sistemi
    • - Geri bildirim süreçleri ve etkin iletişim
  • - Motivasyon teknikleri, etkili coaching
    • - Kariyer rehberi olmak
12. Ders
Soru-Cevap Oturumu
  • Yiyecek ve içecek endüstrisinde kariyer planlama
  • Yetkinlikler, liderlik, sürekli gelişim
  • Yönetim ve operasyon süreçleri
  • Ders konuları ve sektör üzerinden soru-cevap oturumu
Bilgi İstiyorum
Kursa kayıt olmak için formu doldurun, eğitim danışmanımız
en kısa sürede sizlere ulaşarak kurs içeriği ve ücretlendirme hakkında detaylı bilgi verecektir.
Bu alanın doldurulması zorunludur
Bu alanın doldurulması zorunludur
Bu alanın doldurulması zorunludur
Bilgi İstiyorum