Pazarlamada liderlik becerilerinizi geliştirin ve pazarlama direktörlüğü pozisyonu için gereken stratejik düşünme yeteneğini kazanın!
Temel pazarlama metrikleri ve araçlarının ötesine geçerek bu bilgileri nasıl stratejik kararlara dönüştüreceğinizi öğreneceğiniz eğitim boyunca, sektördeki güncel gelişmeleri ve ekonomik koşulları analiz ederek doğru ekip ve tedarikçi ağını nasıl kuracağınızı keşfedeceksiniz.
6 haftanın sonunda:
Sektör analizi, ürün portföyü araştırması ve fiyatlandırma stratejilerini öğrenerek rekabet analizi yapacaksınız.
Hedef kitle ve tüketici beklentilerini belirleyerek dijital pazarlama stratejisi oluşturacaksınız.
Sektör analizini gerçekleştirerek marka konumlandırma stratejisini belirleyeceksiniz.
Kriz öncesi ve sonrası olasılıkları hazırlayarak kriz yönetim planı oluşturacaksınız.
Müşteri deneyim yolculuğunu tasarlayacaksınız.
Medya kullanım alışkanlıklarını tanımlayacak ve medya planı oluşturacaksınız.
1996 yılında Boğaziçi Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü’nden mezun olan Nazlı Soylu, aynı yıl kariyerine Shell Türkiye’de Taşıt Tanıma Sistemi Satış Koordinatörü olarak başladı.
Sırasıyla Henkel, SC Johnson Wax ve Evyap’ta FMCG sektörünün farklı kategorilerinde ulusal ve yerel markaları farklı pozisyonlarda yönetme fırsatı buldu.
2007-2015 senelerinde Yıldız Holding’te Hero Gıda A.Ş. ve Kerevitaş A.Ş’de sırasıyla Pazarlama Müdürlüğü, Ticaret Direktörlüğü ve Pazarlama Direktörlüğü görevlerini yaptıktan sonra Defacto’da hem yerel hem de ihracat pazarlarının Pazarlama Direktörlüğü’nü yaparak perakende sektöründe de deneyim kazandı.
2017 senesinden itibaren Adel Kalemcilik A.Ş’de, Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörlüğü’nü yürüten Soylu, Adel, Faber-Castell, Graf von Faber-Castell markalarının; pazarlama, ticari pazarlama ve kurumsal iletişim faaliyetlerinden sorumlu oldu.
Aynı zamanda profesyonel yaşam koçu olan Nazlı Soylu, çok iyi derecede İngilizce ve iş gereksinimi seviyesinde Almanca biliyor.
Adel Kalemcilik Pazarlama Direktörlüğü görevinde, şirketin Eğitim vizyonu ile uyumlu okul öncesi çocukların zeka gelişimine katkı sağlayan 1500 Kelime.com lansmanı ile yerli ve uluslararası 11 ödüle layık görüldü.
Yıldız Holding Kerevitaş A.Ş.’de Köfte ve Pizza İletişim Kampanyaları ile Superfresh markasının sırasıyla Gümüş ve Altın Effie ödüllerini almasını sağladı.
Yıldız Holding Hero Gıda A.Ş. Ticaret Direktörlüğü görevinde, Ek Besin Kavanoz Mama kategorisi pazarının 3 kat, Ülker Hero Markasının 7 kat büyümesini sağladı.
Doğru ve net tüketici içgörüsü tespiti ile Yıldız Holding Kerevitaş A.Şde Superfresh Unlu Mamüller Lahmacun lansmanını yaptı. Yapılan Ramazan Kampanyası ile Unlu Mamüller Pazar payı 10 ppts artarken, hane penetrasyonu da 49%’ten 53%’e yükseldi.
Eğitim sonunda 1 yıllık pazarlama yol haritasına sahip olacaksınız!
Aşağıdaki kişilere kursu öneririz:
Pazarlama Müdürleri
CMO olma yolunda ilerlerken, şirketinizdeki tüm araç ve kaynakları ürününüzün müşteri üzerindeki etkisini en üst düzeye çıkaracak şekilde optimize ederek kârlılık oranlarınızı yükseltebileceksiniz.
Pazarlama Direktörleri
Pazarlama departmanını daha etkin yönetebilmek için gerekli liderlik ve yönetim becerilerinizi geliştirirken, markanızı nasıl yöneteceğinizi ve pazar içinde nasıl konumlandıracağınızı güncel metotlarla öğrenerek, markanızın değerini ve görünürlüğünü artırabileceksiniz.
Orta üst düzey yöneticiler ve yönetici adayları
Ürününüzü rakiplerinizden bir adım öne çıkaracak araçları tanıyacak, dijital pazarlama metriklerini ve KPI’ları analiz ederek pazarlama stratejinizde veriye dayalı kararlar alabileceksiniz.
Kurs Programı:
12
online ders
Uygulama Temelli Ödevler
Eğitmenden Kişisel Geri Bildirimler
Kursta aşağıdaki konuları analiz edeceğiz:
Stratejik Pazarlama Planı
SWOT analizi yaparak firmanızın zayıf ve güçlü yönlerini belirleyebileceksiniz. PESTEL analizi ile makro çevresel faktörleri analiz edebileceksiniz. Rekabet analizi yaparak sektördeki rakiplerinizi ve onların stratejilerini analiz edebileceksiniz.
Dijital Pazarlama
Uçtan uca ölçülebilir bir dijital pazarlama stratejisi oluşturabileceksiniz. SEO ve SEM ile ürününüzü arama motorlarında öne çıkarabilecek pazarlama kampanyanızın verimliliğini artırabileceksiniz. Dijital pazarlama terimlerini öğrenerek detaylı analizler yapabilecek ve veriye dayalı kararlar alarak kampanya stratejinizin başarısına katkı sağlayacaksınız.
Pazarlamada Yükselen Eğilimler
Pazarlama sektöründe yapay zekanın hangi durumlarda kullanılabileceğini anlayarak iş yükünü hafifletebileceksiniz. Pazarlama alanındaki güncel trendleri mevcut pazarlama stratejilerinize uyarlayabilecek ve müşteri deneyimini zenginleştirebileceksiniz.
BAŞLANGIÇ TARİHİ:
11 Aralık 2024
KURSUN SÜRESİ:
6 Hafta
12 Online Ders
Format:
Online Web Seminerleri + Ödevlere İlişkin Geri Bildirimler
Derslerin materyallerini pekiştirmeniz için çok özel uygulamaya dayalı alıştırmalar geliştirdik. Bu alıştırmalar sayesinde, finansal yönetimini daha iyi anlamış olacaksınız.
Yardım ve Destek:
Eğitmen kurs sırasında ortaya çıkan sorularınızı yanıtlayacak ve ekibimiz öğrenme sürecinde size destek olacak.
İletişim Ağı:
Eğitimle ilgili tüm bilgi ve belgeleri hızlıca alabileceğiniz kapalı bir Whatsapp grubuna dahil olacaksınız.
Müfredat
1. Ders
Pazarlama Direktörünün Şirketteki Rolü
- İş tanımı
- CMO’nun rolü ve sorumlulukları
- CMO kariyer adımları
- Pazarlama ve orkestrasyon
- Pazarlama departmanının yapısı
- CMO'nun departman içi ve departmanlar arası iletişimde rolü
- Adım adım pazarlama departmanı kurulumu
2. Ders
Stratejik Pazarlama Planı Oluşturmak
- Pazarlamada stratejinin önemi
- SWOT ve PESTLE analizlerinin yapılması
- Porter’s 5 Forces Analizi
- Pazarlama planı hazırlama ve hedef belirlemek
- Durum analizi ve piyasa trendleri
- Hedef kitlenin belirlenmesi
- Rekabet analizi
- Ürün Portföyü Yönetimi (GE Modeli) ve Yeni Ürün Planlama
- Fiyatlama Stratejileri
3. Ders
Tüketici Davranışı & Veri Madenciliği
- Tüketici davranışı nasıl ölçülür?
- Tüketici davranışında elde edilen veri türleri
- Araştırma yöntemleri nelerdir?
- Tüketici karar verme süreci
- Pazarlama süreçlerinde veri ve veri madenciliği
- Veri toplama ve kullanımında yasal sorumluluklar
4. Ders
Dijital Pazarlamada Ustalaşma
- Markalaşmış anlar yaratmak
- SEO, SEM ve içerik pazarlama
- CTR & CVR
- CPC & CPA
- Sosyal medya ve etkileşimli pazarlama
- Influencer pazarlama
- Analitik, metrikler ve KPI'lar
5. Ders
Marka Yönetimi ve Konumlandırmada CMO'nun Rolü
- Pazarlamada markalamanın rolü
- Etkili marka konumlandırma stratejileri
- Etkili marka iletişimi
- Marka sadakati ve yeniden satın alım
6. Ders
Entegre Pazarlama Yönetimi
- Etkili entegre pazarlama planlaması
- Kanallar arasında tutarlı strateji oluşturma
- Medya planlama ve satınalma
- Kampanyalarının etkinliğini değerlendirme
7. Ders
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) ve Veri Odaklı Pazarlama
- CRM stratejileri
- CRM araçları
- CRM yazılımı
- Müşteri veritabanı yönetimi
- Müşteri analitiği
- Müşteri etkileşim yönetimi
- Sosyal medya izleme ve yönetimi
- ROI ve yatırım değerlendirmesi
8. Ders
Müşteri Deneyimi Yönetiminde CMO’nun Rolü
- Kişiselleştirilmiş müşteri deneyimi oluşturma
- Müşteri segmentasyonu ve özelleştirme
- Bütünleşik müşteri deneyimi tasarımı
- Farklı kanallar arasında tutarlılık sağlama
- Müşteri etkileşimlerini yönetme ve ölçme
9. Ders
Pazarlama Direktörünün Medya Planlama ve Satınalma Süreçlerindeki Görevi
- Reklam ve medya stratejileri
- Etkin kampanya planlaması
- Ölçme ve değerlendirme
- Medya tüketim trendleri
- Medya planlamasında bütçe dağılımı
- Pazarlama bütçesi yönetimi
10. Ders
Takım Liderliği & Yetenek Yönetimi
- Liderlik vs. yöneticilik
- Etkin bir takım oluşturma
- Takım kültürünü oluşturmak
- Mentorluk ve tersine mentorluk
- Geri bildirim alma ve geri bildirim verme
- Ekip içi iletişim
11. Ders
CMO’nun Kriz Yönetimindeki Rolü
- Halkla ilişkiler ilkeleri ve uygulamaları
- Sponsorluk stratejileri ve planlama
- Kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) yönetimi
- Kriz yönetimi ve iletişimi
- Planlanma aşaması
- Marka itibarını koruma ve kriz yönetimi
- Marka değerini ve marka krizlerini yönetme
- Medya ilişkileri ve basın yönetimi
- Topluluk katılımı ve sosyal sorumluluk projeleri
- CMO liderliğinde kriz yönetimi stratejileri
12. Ders
Pazarlamada Yükselen Eğilimler
- Yapay zeka ve pazarlamadaki uygulama alanları
- Nesnelerin interneti
- AR / VR ve CGI deneyimlerinin müşteri kararlarına etkisi
- Sürdürülebilirlik felsefesi
- Nöropazarlama süreçleri
- Satın alma sürecinde beyin aktivitesi
- Nöropazarlama kullanım alanları
- Reklam ve marka algısı
- Ürün ve ambalaj tasarımı
- Sosyal medya ve içerik pazarlaması
Bilgi İstiyorum
Kursa kayıt olmak için formu doldurun, eğitim danışmanımız
en kısa sürede sizlere ulaşarak kurs içeriği ve ücretlendirme hakkında detaylı bilgi verecektir.