Liderlerin Karşılaştığı Zorluklar Nelerdir ? Nasıl Üstesinden Gelinir? | Laba Uluslararası Eğitim Platformu
Для отслеживания статуса заказа — авторизируйтесь
Введите код, который был выслан на почту Введите код с SMS, который был выслан на номер
Код действителен в течение 5 минут Код с sms действителен в течение 5 минут
Вы уверены, что хотите выйти?
Сеанс завершен
На главную
Blog

Arama

içerik

Liderlerin Karşılaştığı Zorluklar Nelerdir ? Nasıl Üstesinden Gelinir?

Liderlerin iş dünyasında hangi zorluklarla karşılaştıklarını ve nasıl başa çıkmaları gerektiğini açıklıyoruz.

cover-new-648c6dd4389ab775378710-min-64a6710e08c1e148044668.jpg

İş dünyasında liderler büyük sorumluluklar ve çeşitli zorluklarla karşı karşıya kalmaktadır. Liderler, değişen pazar dinamikleri, rekabet ortamındaki çatışmalar ve çalışanların beklentileri gibi çeşitli zorlukla başa çıkmak zorundadır.

Bu yüzden, liderlerin şirketler doğru stratejileri belirlemeli, ekipler arası iletişimi çok iyi kurmalı, ekibine isteklerini net ve açık şekilde iletmelidir. Ayrıca, bir lider olarak kendi gelişimine sürekli yatırım yapmalı ve güncel olayları takip ederek kendini güncel tutmalıdır.

Peki Liderlerin Karşılaştığı  Sorunlar Nelerdir?

1. Yeteneklerini Geliştirmek

Smart Growth kitabının yazarı Whitney Johnson, öncelikle insanları geliştirmenin önemli bir liderlik mücadelesi olduğunun altını çizdi. Liderlik becerileri elde etmek ve insanların gelişmesi için yeni fırsatlar yaratmak oldukça zorlu bir iştir. İnsanların gelişimine katkıda bulunurken aynı zamanda liderlerin kendilerini geliştirmeye çalışması yöneticilerin sorumluluklarının fazlasıyla ağır olduğunu gözler önüne seriyor.

2. Mükemmel Bir Takım Yaratmak

Herhangi bir lider için bir zorluğa meydan okumak sadece kendi başlarına başarabilecekleri bir iş değildir. Bir şirketin başarılı olması için sadece iyi bir lidere sahip olmak yeterli değildir. Aynı zamanda çok iyi bir ekip kurarak daha fazlasını başarmak için ekip üyelerinin birbiriyle bağ oluşturmasını sağlaması gerekir. Ekip, tanımı gereği, ortak bir hedefe ulaşmak için bir araya gelen bir grup insandır. Doğru ekibi kurmak, doğru iletişimi sağlamak ve bunu sürekli hale getirmek gerçekten liderlerin başa çıkması gereken başlıca sorunlardan biridir.

3. Dıştan Gelen Baskı

Liderlik rolüne sahip olduğunuzda  ekibinizden ve üst yönetimden gelen baskıyla da uğraşmak zorunda kalırsınız. Bu baskıyla başa çıkmak ve bir lider olarak baskıyı yönetebilmek için bazı stratejiler geliştirmek, işi diğer ekip üyeleriyle paylaşmak, sınırları belirlemek ve şirket hedeflerinin ana hatlarını belirlemek gereklidir.

4. Departmanlararası Yönetim

Liderler, bir şirketteki farklı paydaşlar arasında işbirliği görevi görür. Örneğin, firmanızın pazarlama departmanının başındaysanız, tasarım ve satış ekibi gibi diğer şirket departmanlarıyla da işbirliği yaparsınız. Bu yüzden, aynı anda birden çok ekibin süreçlerini denetlemek stresli bir durum olabilir.

Ancak, bu deneyimler sizi daha iyi bir lider yapabilir. Her ekibi kısıtlı düzeyde yönetmek yerine, işleri devretmenin ve çalışanlarınıza özgürlükler sağlamanın önemini öğrenebilirsiniz. Ekip üyelerinizle projelerinizi paylaşarak mikro yönetimden kaçınabilir ve birden çok departmanı yönetme zorluğunda başarılı olabilirsiniz.

Bu yüzden, şirket içerisinde farklı insan grubuna liderlik etmek, motive etmek, yeterli denetimi yapmak, yönetmek, kurumsal sınırları aşmak, verimliliği artırmak ve büyümeyi başarmak oldukça zorlu ve çetin bir iştir.

Ayrıca liderler, hükümetin gereksinimlerini yerine getirmek, rakipleriyle rekabet etmek ve diğer paydaşların beklentilerini karşılamak da zorundadırlar. Lider olmak bu yüzden ciddi bir mesai, emek ve beceri gerektirir. 

Peki  Liderler Bu Zorlukların Üstesinden Gelmek İçin Neler Yapılabilir?

1. Yönetsel Becerileri Geliştirmek

Çin, Hindistan ve Amerika Birleşik Devletleri için en sık bahsedilen zorluk, yönetimsel becerileri geliştirmektir. Yönetsel becerileri geliştirmek için işte bazı öneriler:

Hedef Belirleme

Hedef belirleme çok önemlidir. Hedefleri belirlemek ve bu hedeflere ulaşmak için gereken zamanı ve son teslim tarihlerini belirlerken proaktif olmak önemlidir.

Yetki Verin

Yetki vermek aslında sizi daha üretken yapabilir. Yetkilendirmek, iş verdiğiniz kişilerle iletişiminizi de  güçlendirebilir.

Üstlendiğiniz Görevlerinizin Neler Olduğunu Netleştirin 

Çalışmanızın neleri içerdiğini ve içermediğini anlayın. Görevlerinizi net bir şekilde anlamak şirketiniz için daha doğru bir strateji izlemenize olanak sağlayacaktır.

2. İlişki Becerilerinizi Geliştirin

Liderlerin başkalarına ilham vererek, başkalarını geliştirerek ve takımlarına liderlik ederek ilişkiler kurması ve sürdürmesi çok önemlidir.

Başkalarıyla iletişim geliştirmek büyük bir zorluk olsa da, dikkate alınması gereken bazı unsurlar şunlardır:

Mentorluk, Koçluk  Etmek ve Başkalarını Geliştirmek İçin Aktif Rol Alın

Şirketinizdeki kişiler için zorlayıcı fırsatlar sağlayın, başarılarını duyurun ve diğerlerini yetkinlik alanlarını artırmaları için güçlendirin. Rehberlik ederek ve geri bildirim sağlayarak çalışanlarınızı mutlaka destekleyin.

Çalışanlarınıza Geri Bildirim Verin ve Motive Edin 

Pek çok insan başkaları tarafından onaylanmaya ihtiyaç duyar ve bir şeyin parçası olmayı arzular. Bir lider, günlük olarak birlikte çalıştıkları birçok kişinin farklı ihtiyaçlarını karşılamaya çalışmalıdır ve onlara geri bildirim vermeli, ilerleme kaydettiklerinde tebrik etmeli, onları motive etmeli ve teşvik etmelidir.

Ekip Etkinliklerini Yönetin 

Ekibinizin net bir amacı olduğundan, güçlü bir desteğe sahip olduğundan ve bilgileri grup içinde ve grup dışındaki önemli paydaşlarla etkili bir şekilde paylaştığından emin olun.

3. Ekip İlişkilerinizden Korkuyu Çıkarın

Ekiplerinizin başarılı hissetmesi için neye ihtiyaç duydukları konusunda size karşı yeteri kadar açık ve dürüst değilse, onlara karşı nasıl iyi bir yönetici olacağınızı da hiçbir zaman bilemezsiniz. Bu yüzden, açık ve net iletişim, psikolojik güvenlikle başlar. Bu yüzden bu güven ortamını ekibiniz arasında mutlaka oluşturmalısınız.

Önerilen gönderi:

preview-64945f616829c859970058.png

Helen Edwards: "Eğer nereye ve nasıl bakacağınızı bi̇li̇rseni̇z bugünün marji̇nal davranışları yarının altın kutusu olabi̇li̇r "

Okuyun

4. Sürekli Gelişmeye Odaklanın

Liderlik becerilerinin her zaman "güncel" olduğu fikrinden kurtulmanız gerekir. Güncel kalmak yerine, sürekli becerilerinizi ve şirketi geliştirmenin üzerinde durmalısınız. Bunun için, liderlik kitaplarını okuyabilirsiniz, kurslara katılabilirsiniz ve liderlik etmekten sorumlu olduğunuz kişilerden yani ekiplerinizden geri bildirim alabilirsiniz.

5. Değişen Değerlere Ayak Uydurun

Kariyer hayatımız boyunca, değer sistemlerimiz toplumsal ve içsel faktörlere göre değişir. Bu değişim değerlerini saptayın, analiz edin ve bu durumlara göre yönetim biçiminizi değiştirin ve geliştirin. Başarılı yöneticiler, çalışanlarla sürekli diyalog halinde olmayı sürdürürler, güncel olayları takip ederler ve  böylece bu değişiklikleri anlar, adapte olur ve ona göre adım atarlar.

Liderlik güçlerinizi ve iyileştirme alanlarınızı belirleyin.

6. Liderlik Güçlerinizi ve Geliştirmek İstediğiniz Özelliklerinizi Belirleyin

Güçlü liderlik becerilerinizi ve geliştirilmesi gereken alanlarınızı mutlaka belirlemelisiniz. Bir akıl hocası veya iş arkadaşı gibi, eleştirilerine ve öngörülerine güvendiğiniz birinden, bir iyileştirme planı üzerinde çalışmanıza yardımcı olması için güçlü yönleriniz ve temel zorluklarınız hakkında size fikir vermesini isteyin

Kişilik veya yetenek testleri ve değerlendirmeleri yapmayı da deneyebilirsiniz. Kendinize Swot analizi yapabilir, iyi ve kötü özelliklerinizi belirleyebilirsiniz. Böylece, bu unsurlar sayesinde liderliğinizi geliştirebilir, kendinizin, ekibinizin ve şirketinizin gelişimine katkıda bulunabilirsiniz. 

Bir şirketi yönetmek ciddi anlamda büyük bir emek gerektirir. Ayrıca, her ne kadar yetenekli olursanız olun insan ilişkileriniz iyi değilse hiçbir zaman iyi bir ekip kuramazsınız. İyi bir ekip kuramamak da departmanlar arası iletişimi aksatır.

Böylece, sonuç olarak bir şirketin daha iyi yönetilme potansiyelini engellersiniz. İyi yönetici becerilerine sahip olmalı, insanlarla iletişiminizi güçlendirmeli, gerekli güven ortamını oluşturmalı ve değişen değerlere de ayak uydurmalısınız.

Bu yüzden, iyi bir ekip yönetimi sağlamanız ve bir lider olarak kendinizi sürekli güncel tutmanız gerekir. Hepsini aynı anda yapmak ve her şeyi dengede tutmak tabi ki zordur. doğru yönetişimi oluşturmak ve ekibinizi kurmak şirketinizi daha iyi yönetmeniz için imkansız değildir. Öncelikle size, şirketinize ve ekibinize en iyi gelen stratejileri belirlemeli, çok iyi gözlem yapmalı ve bunlara göre adım atmalısınız.

Haber bültenimize abone olun

Haftada en iyi materyalleri içeren bir mektup. Hiçbir şeyi kaçırmamak için abone olun
Takip ettiğiniz için teşekkür ederiz