Geleneksel Pazarlamada Güneş Batıyor! | Laba Uluslararası Eğitim Platformu
Для отслеживания статуса заказа — авторизируйтесь
Введите код, который был выслан на почту Введите код с SMS, который был выслан на номер
Код действителен в течение 5 минут Код с sms действителен в течение 5 минут
Вы уверены, что хотите выйти?
Сеанс завершен
На главную
Blog

Arama

içerik

Geleneksel Pazarlamada Güneş Batıyor!

Reklamcılık alanında çığır açıcı bir değişim yaşanıyor. Geleneksel pazarlamanın bir zamanlar baskın olan kaleleri, birbirine bağlı dijital dünyanın ağırlığı altında çöküyor.

cover-78-66153b23d97ea432376904-min-661d1a3fe6e25172648283.jpg

Marka tanıtımının uzun süredir temel öğeleri olan reklam panoları ve dergi ilanları (kimilerine göre de televizyon reklamları), yeni bir pazarlama türü ön plana çıktıkça arka planda gözden kayboluyor. Dijital pazarlamanın büyük bir hızla ilerlediği şu dönemlerde, geleneksel pazarlama yöntemleri hem ağırlığını yitiriyor hem de adeta rafta tozlanan okunmuş bir kitap gibi yerini kendinden sonrakine devrediyor.

Bir zamanların güçlü reklam panoları, gökdelenlerin gölgesinde yıpranmış ve solgun bir halde duruyor. Bir zamanlar cesur bir bildiri olan mesajları, artık dijital dünyanın canlı uğultusu tarafından boğulmuş ürkek bir hayvan gibi görünüyor. Bunu, etrafımızda meydana gelen değişimin bir metaforu olarak kabul edin; geleneksel pazarlamada güneş batıyor ve artık özgünlük çağı doğuyor!

Bir Çağın Sonu!

En sevdiğiniz programın akışını bölen klasik televizyon reklamları hala devam ediyor ancak işlevini yitirmek üzere. O reklamların amaçları, markanın adını dünyaya haykırmak ve birisinin umursayacağını ummaktı. Fakat günümüz tüketicileri, bilgilerin kendilerine sunulmasını beklemiyor. Onlar artık, akıllı telefonlarla donanmış ve arama motorlarının gücüyle cesaretlendirilmiş dijital kaşifler. Bu nedenle, markalar onlara bağırmak yerine, bu keşif yolculuklarında yanlarından hiç ayrılmayan, elini uzatan bir destekçiye evrilmeli.

Geleneksel pazarlama, klasik pazarlama hunisinin ilkelerine göre işliyordu. En tepedeki markalar, geniş bir farkındalık yaratmayı amaçlayan televizyon reklamları, radyo jingle'ları ve basılı kampanyalarla geniş bir ağ oluşturacaktı. Potansiyel müşteriler dönüşüm hunisinden aşağıya aktıkça, e-mail ve satış aramaları gibi daha hedefe yönelik taktikler devreye girecekti. Bu, büyük ölçüde kesintiye dayanan ve çoğu zaman müşteri ihtiyaçlarının gerçek anlamda anlaşılmasından yoksun olan doğrusal bir süreçti.

Ancak günümüz koşullarında sürücü koltuğuna artık tüketiciler geçti. İnternet ve sosyal medyanın gücüyle bilgi kaynakları ve satın alma süreçleri üzerinde daha fazla kontrol sahibi oldular. Burası artık geçmişte “çakar çakmaz çakan çakmak” reklamı yapan markaların değil, doğrudan tüketicilerin pazarı, onların hakimiyet alanı.

Dijitalin Yükselişi

Modern pazarlamanın özü, kitlelere genel bir mesaj vermek değil, gerçek bağlantıları ve güveni teşvik etmekle ilgilidir. Dijital ve etkileyici pazarlama artık kendini belli ediyor, yeni çağın ayak sesleri şimdiden yankılanmaya başlıyor!

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO): Markalar artık sadece dikkat çekmek için rekabet etmiyor, arama sıralamasında yer almak için yarışıyorlar. SEO, insanlar ürünleriniz veya hizmetlerinizle alakalı bilgi aradığında içeriğinizin görünmesini sağlar. Organik görünürlük günümüzde her şeydir!

İçerik Pazarlama: Bloglar, videolar ve infografikler yeni çağın para birimidir. Markalar artık düşünen bir yapıya bürünüyor. Onlar artık bilgi kaynağı ve hedeflenen içereklerle ürünlerini bağdaştıran bir sihirbaza dönüşüyor. Satış konuşmaları ise geçmişte kaldı, artık markalar tüketicilerin kendi kendilerine bilinçli kararlar almasına yardımcı oluyorlar.

Sosyal Medya Pazarlaması: Sosyal medya platformları günümüz dünyasının şehir meydanlarıdır. Markalar bu meydanda görünür olmak için adeta savaşıyor! Şanzelize Caddesinde yürüyen birisi nasıl gözünü vitrinlerden alamıyorsa artık sosyal medya platformlarında dolaşan birisi de markaların vitrinlerine bakmadan edemiyor! 

Influencer Marketing: Bu çağın en büyük kabusu güvendir. Dijital geliştikçe kontrol günden güne zorlaşıyor ve güven faktörü burada devreye giriyor. Binlere, yüz binlere hatta milyonlara seslenen bir Influencer ise bu güven duygusunun tam merkezinde yer alıyor. Sebep bu olsa gerek, tüketicilere doğrudan seslenmek yerine bu Influencerlara günümüz çağının en büyük bütçeleri ayrılıyor, o kişi ile çalışmak için markalar adeta birbirine giriyor!

Yeni Nesil Pazarlamanın Temel Prensipleri

Kapsamdan Önce Alaka: Geniş bir ağ atıp bir şeylerin tutmasını umma günleri geride kaldı. Günümüz pazarlaması lazerle odaklanmış, belirli demografik gruplara, ihtiyaç ve ilgi alanlarıyla yankılanan içeriklerle hitap ediyor.

Abartıdan Önce Şeffaflık: Tüketiciler boş vaatlerden artık bıktı. Onlar özgünlük ve değerlerine sahip çıkan markaları istiyorlar. Yeni nesil pazarlama şeffaflığı benimsiyor, ürünün arkasındaki nedeni tüketicilere gösteriyor.

Müdahaleden Önce Katılım: Birinin gününü bir pop-up reklamla kesmek, dikkatini kaybetmenin en kesin yoludur. Bunun yerine, yeni nesil pazarlama katılımı teşvik ediyor. Etkileşimli içerik, anketler ve soru-cevap oturumları aracılığıyla tüketicilere “gelin siz de katılın” diyor. Markaların istenmeyen satıcılardan ziyade güvenilir dostlar olduğu bir topluluk duygusu yaratıyor.

Slogandan Önce Hikaye Anlatımı: Akılda kalıcı jingle'ları unutun; insanlar hikayelerle bağlantı kuruyor. Yeni nesil pazarlama, duygulara, özlemlere ve paylaşılan deneyimlere dokunan hikayeleri örüyor. Artık markalar gerçek kitleyle yankılanan otantik hikayeler oluşturmak için videolar, kullanıcı tarafından oluşturulan içerik ve influencer iş birlikleri kullanıyor.

Tahminlerden Önce Veri: Pazarlama eskiden bir tahmin oyunuydu. Bugün ise veri ile besleniyor. Yeni nesil pazarlama, her tıklamayı, kaydırmayı ve paylaşımı takip ederek markaların izleyicilerini benzersiz bir derinlikle anlamalarını sağlıyor. Bu veriler daha sonra stratejileri geliştirmek, içeriği kişiselleştirmek ve kampanyaları maksimum etkide optimize etmek için kullanılıyor.

Huni Değişiyor mu?

Pazarlama hunisi ortadan kaybolmuyor, yalnızca gelişiyor. Daha akıcı, daha işlevsel ve daha modern döngüsel bir girdap içerisinde sapasağlam ayakta duruyor. Pazarlama hunisindeki aşamaların kullanım biçimleri değişse de temel yıkılmıyor.

Farkındalık: Sosyal medyadaki ses, viral içerik ve etkileyici kampanyalar aracılığıyla yükseliyor. Tüketicilere bu aşamada marka farkındalığı oluşturuluyor.

İlgi Aşaması: Kullanıcı tarafından oluşturulan incelemeler, bilgilendirici web sitesi içerikleri ve hedeflenen dijital reklamlar bu aşamada öne çıkıyor ve doğrudan tüketiciyle bağ kuruyor.

Karar Aşaması: Bu aşama günümüzde müşteri referanslarından, karşılaştırma sitelerinden ve genel marka deneyiminden büyük ölçüde etkileniyor. Tüketici geçmiş ürün incelemelerine bakıyor. Bu sebeple huninin bu aşaması artık tartışılamaz bir öneme sahip oluyor.

Satın Alma: “DM’ye bakabilirsiniz.” Hayır. Tüketici kararı verdikten sonra artık müşteridir ve müşteri her şeydir! Bu sebeple sadakat ve marka aidiyeti için markalar ürünü sattıktan sonra da tüketici ile bağ kurmayı ihmal etmiyor.

Geçiş her zaman kusursuz olmayabilir ancak değişimi benimseyen, dijital ve etkileyici pazarlamanın gücünden yararlananlar geleceğin başarı öykülerini yazacak. Geçmişin pazarlama yöntemlerine cesurca veda etmenin, müşteri odaklı, veri odaklı ve ilişki odaklı pazarlamada yeni bir çağı başlatmanın zamanı geldi!

Haber bültenimize abone olun

Haftada en iyi materyalleri içeren bir mektup. Hiçbir şeyi kaçırmamak için abone olun
Takip ettiğiniz için teşekkür ederiz