Marka Yönetimi — online eğitim | Laba Eğitim Platformu
Online Eğitim

Marka Yönetimi

Rakiplerinizden sıyrılmak, müşterilerinizin kalbini kazanmak ve unutulmaz bir marka olmak…

Hedef kitlenizin bilinçaltına inerek onları derinden etkileyecek bir marka kimliği oluşturabilecek, var olan markanızı güçlendirebilecek ve etkili bir şekilde yönetebileceksiniz!

Kurs boyunca hazırlayacağınız bitirme projesi ile markanızı rekabette öne çıkaracak stratejiler geliştirebilecek, hedef belirleme ve pazar analizinden başlayarak fiyat stratejisi, marka konumlandırma ve medya planlama gibi çeşitli alanlara hakim olacaksınız!
Yeni pazarlara girmek için stratejiler oluşturarak büyüme alanlarınızı tespit edebileceksiniz.
Dikey, yatay, aşağı ve yukarı yönlü marka genişleme tekniklerini kullanarak rekabet avanatajını artırabileceksiniz.
Maliyet ve değer tabanlı fiyat belirleme yaklaşımları ile rekabetçi şekilde fiyatlandırma stratejileri oluşturabileceksiniz.
Hedeflere uygun bir kampanya bütçesi belirleyebilecek ve dağılım yapabileceksiniz.
ATL, BTL ve dijital iletişim kanallarını kullanarak daha geniş kitlelere ulaşabileceksiniz.
Broadcasting, sosyal medya ve influencer pazarlaması gibi dijital iletişim araçlarını kullanarak markanızın dijital varlığını güçlendirebileceksiniz.
Eğitmen:
Didem Küçükemirler Geren
Pazarlama Direktörü, HARIBO
20 yılı aşkın bir süredir birçok yerli ve çok uluslu şirkette marka yönetimi konusunda oldukça derinlikli bir deneyime sahiptir.
Özellikle "hızlı tüketim ürünleri pazarlama" konusunda uzmanlaşmıştır.
Mondelez, Ülker, The Coca-Cola Company, Danone gibi firmalarda çalışmış, şu anda ise Haribo Türkiye'de Pazarlama Direktörü olarak çalışmaktadır.
Halk oylaması ile belirlenen, 70.000'in üzerinde kişinin oy kullandığı Altın Lider Ödülleri'nde 2023 yılı için Türkiye'nin en beğenilen CMO'su seçilmiştir.
Sayısız markaya liderlik etmiş ve bu markaların stratejisini geliştirmekten satış süreçlerine kadar tüm sorumluluklarını üstlenmiştir.
Kariyeri boyunca pazarlama tecrübesinin yanı sıra ticari pazarlama, satış ve gelir artış yönetimi gibi alanlarda da sorumluluklar üstlenmiştir.
Marka stratejileri geliştirme, tutundurma, sıfırdan marka yaratma, 360 derece marka iletişimi gibi pazarlama disiplininin tüm alt konularında deneyime sahiptir.
Hazırlayacağınız bitirme projesi ile marka stratejisi oluşturma sürecini en ince ayrıntısına kadar deneyimleyeceksiniz.
Kursta aşağıdaki konuları analiz edeceğiz:
Kursta aşağıdaki konuları analiz edeceğiz:
Tüketici Analizi
Tüketici karar süreçlerini etkileyen kişisel, sosyal ve kültürel faktörleri analiz ederek pazarlama stratejilerinizi daha etkili bir şekilde oluşturabileceksiniz.
Marka Konumlandırma
Markanın hedef kitlesiyle uyumlu bir şekilde konumlandırılmasını sağlayabilecek ve rakiplerinden ayrışmasını sağlayacak stratejiler geliştirebileceksiniz.
Marka İletişimi ve Pazarlama Kampanyası
Kampanya hedeflerini belirleyerek kampanyanın başarılı olması için net bir odak noktası belirleyebilecek ve stratejilerinizi buna göre oluşturabileceksiniz.
BAŞLANGIÇ TARİHİ:
13 Mayıs 2024
KURSUN SÜRESİ:
10 Online Ders
5 Hafta
FORMAT:
Web seminerleri
Ödevler hakkında geri bildirim
Nasıl eğitim veriyoruz?
Uygulama temelli dersleri ve ödevleri veririz
Derslerin materyallerini pekiştirmeniz için çok özel uygulama temelli alıştırmalar geliştirdik. Bu alıştırmalar sayesinde unutulmaz bir marka yaratabileceksiniz!
Yardım ve Destek
Kurs eğitmeni, kurs sırasında ortaya çıkan tüm soruları yanıtlayacak ve ekibimiz öğrenme sürecinde size yardımcı olacaktır.
Network kurarız
Eğitim ile ilgili tüm bilgi ve dökümanları hızlıca edinebileceğiniz kapalı bir Whatsapp grubuna dahil olacaksınız.
Müfredat
1. Ders
Nasıl Büyürüm? Nasıl Kazanırım? (Where to Play? / How to Win? - A Bunch of Choices)
  • - Hedefini ortaya koy
    • - SMART hedeflerin belirlenmesi
    • - Pazar segmentasyonu ve hedef kitlenin tanımlanması
  • - Potansiyel büyüme alanlarını seç
    • - Yeni pazarlara girme stratejileri
    • - Dikey, yatay, aşağı ve yukarı yönlü marka genişlemeleri
  • - Oyun planını kur
  • - İhtiyaçlarını belirle
  • - Markanı seç
2. Ders
Markasız Ürün Olur mu? Nedir Bu 4P Efsanesi?
  • - Ürün (Product) ve inovasyon yolculuğu
  • - Fiyat stratejileri ve belirleme yöntemleri: Rekabetten pazar segmentasyonuna
    • - Fiyatlandırma stratejileri ve pazar segmentasyonu
    • - Maliyet tabanlı ve değer tabanlı fiyat belirleme yaklaşımları
    • - Rekabetçi fiyatlandırma analizi ve konumlandırma
  • - Dağıtım kanallarının seçimi ve yönetimi (Placement)
    • - Doğru kanal seçme metotları
    • - Perakende noktalarında görsel ve fiziksel sunum stratejileri
  • - Tutundurma
3. Ders
Kim Bu “Tüketici” Dediğin?
“Gerçeği kabullenelim, hepimiz tüketiciyiz”
  • - Tüketici portresi ve arzuları
  • - Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler (kişisel, sosyal, kültürel)
  • - Tüketici içgörüsü: Marka başarısı için anahtar bilgiler
    • - Pazar araştırması yöntemleri ve teknikleri
  • - Marka yönetiminde tüketici segmentasyonu ve uygulaması
  • - Tüketici profili oluşturma
    • - Müşteri yolculuğunun haritalanması ve segmentlere göre özelleştirilmesi
  • - Sadakat programları ve müşteri ilişkileri yönetimi
4. Ders
Marka Konumlandırma “Zihin Savaşları” Vol. 1
  • - Marka ismi & logo & görsel kimlik
  • - Marka konumlandırmanın içyüzü ve uygulaması
  • - Marka özü & marka vaadi
  • - Duygusal fayda ve fonksiyonel fayda
  • - Haydi birlikte Brandhouse yazalım!
5. Ders
Marka Konumlandırma “Zihin Savaşları” Vol. 2
  • - Marka kişiliği
  • - Marka değerleri: “Brand Assets”
  • - Slogan? Jingle?
  • - İkonik markaların zamansız tasarım ve kimlikleri
  • - Ölümsüz markalar
  • - Ürün markası vs. kurumsal marka
6. Ders
Marka İletişimi ve Pazarlama Kampanyası Vol. 1
  • - Kampanya hedefinin belirlenmesi
  • - Kampanya başarı faktörlerinin belirlenmesi
  • - Kampanya bütçesinin oluşturulması –“Working / Non-Working Budget”
  • - Kampanya brief’inin hazırlanması
  • - Haydi birlikte brief yazalım!
7. Ders
Marka İletişimi ve Pazarlama Kampanyası Vol. 2
  • - Yaratıcı fikrin değerlendirilmesi
  • - Kampanyanın 360 derece örülmesi
    • - ATL, BTL ve dijital iletişim
  • - STB, PPM kavramları
  • - Kampanyanın test edilmesi
  • - Production
8. Ders
Medya Stratejisi ve Planlama: Markanızın Sesini Duyurmanın Yolu
  • - TV: Bir medya gerçeği
  • - Dijital: Broadcasting, social media, influencer marketing
  • - Event marketing
    • - Etkileşimli deneyimler ve etkinlikler
  • - Medya satın alımında başarı için ipuçları: Taktikler ve tuzaklar
9. Ders
360 Derece Kampanya Uygulamaları: Markanızı Her Yönüyle Tanıtma Stratejileri
  • - Şirket içinde uygulama: Satış ekibini oyuna dahil et
  • - Satış kanallarında uygulama (Channel Execution)
  • - Satış noktalarında uygulama (Instore Execution)
  • - Sahada olmanın önemi
10. Ders
Marka / Kampanya Performansını Ölçümleme
  • - KPI’ların belirlenmesi ve performans ölçümleme araçları
  • - Marka yönetimi perspektifinde ROI hesaplamaları
  • - Marka başarısının anahtarı: Performansı doğru ölçmek
  • - Marka performansında ölçümleme metodolojileri ve metrikler
Bilgi İstiyorum
Kursa kayıt olmak için formu doldurun, eğitim danışmanımız
en kısa sürede sizlere ulaşarak kurs içeriği ve ücretlendirme hakkında detaylı bilgi verecektir.
Bu alanın doldurulması zorunludur
Bu alanın doldurulması zorunludur
Bu alanın doldurulması zorunludur
Bilgi İstiyorum