Proje teslim tarihine yetişemiyor, iş zamanında tamamlanmıyor: Görevlerinizi doğru bir şekilde nasıl önceliklendirsiniz? | Laba işletme okulu
Blog

Arama

Proje teslim tarihine yetişemiyor, iş zamanında tamamlanmıyor: Görevlerinizi doğru bir şekilde nasıl önceliklendirsiniz?

RICE yöntemini kullanarak önceliklerimizi öne alacağız.

image3-61a4ba5ca455a973619268.jpg

Ürün oluşturma, projelerin hayata geçirilmesi, fikirlerin ve hipotezlerin test edilmesi ile ayrılmaz bir şekilde bağlantılıdır. Her şeyi aynı anda yapmanız gerekiyor fakat son teslim tarihleri karşılanmıyor, çalışanlarınız yetişemiyor ve iş zamanında tamamlanmıyor…

Durumunuz böyle ise o zaman RİCE yöntemini kullanmayı tavsiye ederiz. 

Daha hızlı, daha yüksek, daha acil: RICE sistemi nasıl kullanılır?

"Odaklanmak ‘Hayır’ demektir"

— Steve Jobs

Steve Jobs 1997'de Apple'a döndüğünde şirket zor zamanlar geçiriyordu. Satışlar %30 düştüğü için şirket bir sene içerisinde 1,5 milyar dolar kaybetti ki bu miktar şirketin o zamanki değerinin yarısıydı. Ardından Steve ve ekip, markanın ürün yelpazesinin yalnızca %30'unu bıraktı. Jobs'un kullandığı ilkeye daha sonra "%30 kuralı" adını verdi.

Jobs CEO pozisyonuna geçtiğinde, Apple ilk yıl kayıplarını 1,4 milyar dolara indirdi, sonraki yıl ise 309 milyon dolar kazandı. Herkesin vazgeçtiği bir şirket için bu inanılmaz bir sonuçtu.

Projelerin son teslim tarihine yetişmesi için aynı anda birkaç işi birden üstlenmek değil, öncelikleri doğru belirlemek önemlidir: Örneğin, uluslararası Intercom şirketi tarafından geliştirilen RICE sistemini kullanmak...

Yöntem bir puan sistemine dayanmaktadır. Yöneticinin yapması gereken, her bir fikir veya görevin değerlendirilmesine tarafsız bir şekilde yaklaşarak onları dört parametre aracılığıyla incelemektir:

  • Reach — Erişim
  • Impact — Etki
  • Confidence — Güven
  • Effort — Çaba

Bundan sonra yönetici, önem sırasına göre en yüksek puandan en düşük puana doğru sıralanmış net bir görev listesi alır ve ürün üzerinde çalışmak için bir plan geliştirir. 

RICE yöntemini kullanarak değerlendirme yapmak için, bu faktörleri aşağıdaki gibi birleştirmeniz gerekir: R, I, C göstergelerini toplayın ve E'ye bölün, sonuç görev için işçilik maliyetleri olacaktır.

Reach (Erişim)

Hem ekip hem de yönetici her zaman her şeyden önce en ilginç görevlerle uğraşmak veya kendileri kullanmak istedikleri ürün özelliklerini geliştirmek isterler. 

Bunu önlemek için, öncelik listesinden her bir görevin uygulanmasından belirli bir süre boyunca kaç müşterinin etkileneceğini tahmin etmeniz gerekir. Bu aşamada varsayımlarla değil, gerçek, doğrulanmış sayılarla çalışmaya çalışın

Örneğin:

Görev 1: Bu güncelleme bu çeyrekte tüm müşterileri etkileyecek. Erişim = çeyrek dönemi için toplam müşteri sayısı.

Görev 2: Bu değişiklik tek seferde 500 mevcut müşteriyi etkileyecek, ancak uzun vadede ürün veya kullanıcı sadakatini etkilemeyecektir. Erişim - her çeyrek döneminde 500 müşteri.

Impact (Etki)

Görevlerin birey üzerindeki etkisini değerlendirin. Bir önceki maddeden farklı olarak, etkiyi doğru bir şekilde ölçmek zordur.

Bir görevin kullanıcılar üzerindeki etkisini değerlendirmek için, onu kontrol listesi öğelerinden geçirebilirsiniz. Örnek olarak bir mobil uygulama için bir özellik kullanarak, şöyle görünecektir:

  • Dönüşümü artıracak mı: Ödemelerin sayısı, kayıtlar
  • Yeni kullanıcıları çekecek mi: Örneğin, onları adaptasyon sürecinde elde tutmamıza yardımcı olacak mı?
  • Mevcut kullanıcıların sadakatini artırmaya yardımcı olacak mı? Örneğin, uygulama için gece teması, yazı tipini artırma. 
  • Ürüne diğerlerinden farklı olduğunu göstererek değer katacak mı?

Örneğin, Intercom ekibinin ürün yöneticileri, görevleri 3'ten 0,25'e kadar derecelendirir; burada 3 "kuvvetli etki", 2 "büyük etki", 1 "orta", 0,5 "düşük"  ve son olarak, 0.25 “minimum etki” için bir derecelendirmedir.

Pratikte nasıl görünüyor?

Mobil uygulama için güncelleme uygulama örneğine bir göz atalım:

Görev 1: Gece teması geceleri otomatik olarak açılır. Bu değişikliği gören her kullanıcının büyük bir etkisi olacaktır. Etki noktası - 3.

Görev 2: Geliştiriciler, uygulama ayarlarında yazı tipi boyutunu seçme özelliğini ekleyecektir. Bu değişikliğin her müşteri üzerinde daha az etkisi olacaktır. Etki değerlendirmesi - 1.

Görev 3: Güncellemeden sonra kullanıcılar, bilgilerin gizliliğini korumak için uygulamanın bazı bölümleri için bir şifre belirleyebilecekler. Bu değişikliğin orta düzeyde bir etkisi olacaktır. Etki değerlendirmesi - 2.

Confidence (Güven)

Güven, hem büyük şevk için soğuk bir duş hem de karar verirken yavaşlıktan kaçınmak için bir araçtır.

Intercom ekibi, her göreve %50 ile %100 arasında bir not verilmesini önerir; burada %100 "yüksek güven", %80 "orta", %50 ve altı ise "düşük güven"dir.

Pratikte nasıl görünüyor?

Görev 1: Bu değişiklik için erişim metrikleri, kullanıcı etkisi araştırmaları ve ekip çalışması için bir değerlendirmeniz var. Bu proje %100 Güven puanı alır.

Görev 2: Proje Yöneticisi, erişimi ve çabayı destekleyecek verilere sahiptir, ancak nihai sonuç ve kullanıcı üzerindeki etkisinden emin değildir. Bu proje %80 güven derecesine sahiptir.

Görev 3: Kapsam ve etki, ölçülmesi zor verilere dayandığından ve daha fazla çaba harcanabileceğinden beklenenden daha düşük olabilir. Bu proje %50 Güven puanı alır.

Effort — Çaba

Projenin tüm ekip üyelerinden talep edeceği toplam süreyi değerlendirin: Ürün yöneticisi, tasarımcılar ve geliştiriciler. “Kişi-ay” veya “Saat” cinsinden tahminleme yapabilirsiniz.

Pratikte nasıl görünüyor? 

Görev 1, yaklaşık 0,5 haftalık planlama, 3 haftalık geliştirme ve 0,5 haftalık pazarlama çalışması alacaktır. Toplam: bir kişi-ay.

Görev 2 çok fazla ön hazırlık gerektirir: Her departman tarafından toplam 2 haftalık çaba, teknik uygulama ekibinin en az 3 aylık çalışması ve terfi için 1 ay gerek. Toplamda, görev 4,5 adam-ay alır.

Görev 3 minimum çaba gerektirir: Teknik ekip için 2 hafta ve planlama için 1,5 hafta, diğer departmanlardan yardım gerekmez. Görev başına çaba tahmini - 3,5 kişi-hafta.

Dört göstergenin tümü için nihai puan aşağıdaki gibi hesaplanır.:

Nihai puan, bir görev veya yeni özellik ile harcanan zaman, diğer bir deyişle sonuç ve çaba arasındaki genel ilişkiyi ölçer. 

Pratikte nasıl görünüyor? 

Mobil uygulama için bir gece teması geliştirme görevine bir göz atalım:

  • Reach (Erişim): Güncelleme tüm kullanıcılara sunulacak. Erişim değerlendirmesi, toplam müşteri sayısı, örneğin 100;
  • Impact (Etli): Özellik, uzun süredir talep eden mevcut kullanıcıların sadakatini artırmaya yardımcı olacak ve en yakın rakiplerin böyle bir seçeneği olmadığı için yeni müşteriler için bir avantaj olacaktır. Puan - 2, büyük etki;
  • Confidence (Güven): Yönetici, erişimi ve çabayı destekleyecek verilere sahiptir, ancak nihai sonuç ve kullanıcı üzerindeki etkisinden emin değildir. Bu proje %80 güven derecesi alır;
  • Effort (Çaba): Yaklaşık 0,5 haftalık planlama, 3 haftalık geliştirme ve 0,5 haftalık tasarımcı çalışmaları alacaktır. Toplam: bir kişi-ay.

Sonuç olarak, üç görev için aşağıdaki hesaplamayı alacaksınız:

Alınan puanlarla ne yapmalı?

İlk puanınızı aldıktan sonra yapılacaklar listesini sıralayın ve tekrar analiz edin. İçerisinde final puanı çok yüksek veya düşük gibi görünen projeler varsa tahminlerinizi revize edip değişiklik yapmanızda fayda var.

RICE yönteminin zor bir kural olarak kullanılamayacağını unutmayın. Ekibin ilk etapta daha düşük dereceli bir proje üzerinde çalışmasının birçok nedeni vardır. Örneğin, bir görev diğerinin çalışmasını "yavaşlatabilir", bu nedenle daha önce tamamlanması gerekir. Bazen projeler üzerinde sıra dışı çalışmanız gerekir.

RICE, yöneticilerin görevleri hangi sırayla tamamlayacakları konusunda daha bilinçli kararlar vermelerine ve bu kararları ekiple birlikte savunmalarına yardımcı olan tamamlayıcı bir araçtır.

Haber bültenimize abone olun

Takip ettiğiniz için teşekkür ederiz