Al-Sat: Satış ortaklığı nedir? | Laba işletme okulu
Blog

Arama

Al-Sat: Satış ortaklığı nedir?

Site ziyaretçileri nasıl satın alınır?

image3-61164277c7129467037323.jpg

Satış ortaklığının internette para kazanmanın kolay bir yolu olduğuna inanılıyor ancak bu yol göründüğü kadar kolay değildir. Size nereden trafik alacağınızı, hangi ortaklık programlarının olabileceğini ve ortaklığa nasıl başlayacağınızı anlatacağız.

Ortaklık nasıl çalışır?

Satış ortaklığı, reklam verenlerin ürünlerini/hizmetini bir komisyon karşılığında tanıtarak pazarlama yöntemidir. Ürünü/hizmeti sitenin ziyaretçilerine tanıtarak satış ortağının elde edeceği her satış için para kazanacak.

Örneğin, Facebook'ta 80 dolara trafik satın aldınız ve geliri 130 dolar olan bir uçak bileti arama formuyla bir açılış sayfasına gönderdiniz. Bu, satış ortaklığından elde edilen kârın 50 dolar olduğu anlamına gelir.

Satış ortaklığının bir ortaklık programı aracılığıyla gerçekleşmesi durumunda, ortaklık ağı, bağlı pazarlama uzmanının hedeflenen her eylem için alacağı bir komisyon belirler.

Satış ortaklığına üç kişi dahil olur:

  • Bağlı pazarlama uzmanı: Kullanıcıları siteye yönlendiren kişi.
  • Ortaklık ağı (CPA ağı, ortaklık programı): Reklamveren ile bağlı pazarlama uzmanı arasında tüm koşullara ve yükümlülüklere uyumu sağlayan bir arabulucu.
  • Reklam veren: Bir ürünü/hizmeti tanıtmak için ödeme yapan bir şirket veya kişi.

Reklamı yapılan ürün ve onunla çalışma koşulları teklife dahildir. Reklamverenin açılış sayfası doğru bir şekilde oluşturulmalı ve hedef kitle için önemli olan tüm bilgileri yansıtmalıdır. Bir bağlı pazarlama uzmanı tarafından paylaşılan bir reklam, hedef kitleyi çekmelidir. O zaman ortaklık etkili olabilir.

Hedeflerin temel türleri

  • CPA (Eylem Başına Ödeme): Reklam veren, sitedeki yalnızca belirli bir kullanıcı işlemi için ödeme yapar. Örneğin, kayıt, satın alma, başvuru/istek.
  • CPC (Tıklama Başına Maliyet): Reklam veren, reklama/banner’a yapılan her kullanıcı tıklaması için ödeme yapar. Kullanıcı bir reklamı gördüğünde ona tıklarsa, genellikle bu kullanıcı ürünün hedef kitlesidir.
  • CPM (Bin Gösterim Başına Maliyet): Reklam veren, reklamın her bin gösterimi için ödeme yapar. Bu halde tıklamalar ve siteye geçişler önemli değildir.

Trafiğin ana kaynakları

  • Sosyal medyada hedefli reklam: Bağlı pazarlama uzmanı bir reklam oluşturur, bir yerleşim biçimi seçer, reklamı hangi kullanıcıların göreceğini (cinsiyet, yaş, yer, meslek, hobiler) yapılandırır ve gösterilmeye başlar. Gösterimler etkili değil ise, farklı seçenekleri test ederek hedef kitleyi ayarlayabilirsiniz.
  • Teaser reklam: (forumlar, ilan panoları, viral içerikli eğlence siteleri) Bu durumda, ayrıntılı hedefleme imkansızdır ve reklam kampanyasının manuel olarak ayarlanması gerekecektir. Bağlı pazarlama uzmanına analitik bilgisine ihtiyacı olacaktır. Sitelerin kara listeyi (reklamın gösterilmeyeceği yer) ve beyaz listeyi (gösterileceği yer) oluşturmak gerekir. Trafik bilgilerini toplamak için bir tracker'e ihtiyacınız vardır. Teaser reklamın avantajı ucuz trafiktir.
  • Arama sonuçlarında içeriğe dayalı reklam: Kullanıcı, arama sorgusu ile eşleşen reklamı görür.İçeriğe dayalı reklam ile çalışarak hedef kitleyi çekme şansınızı artırırsınız.

  • Yerel reklam:  Yerel bannerler sitenin içeriğine uyar. Bir başlık ve bir resimden oluşurlar ve çoğu zaman bunun sponsorlu içerik olduğuna dair bir etiket içerirler. Yerel reklam, normal içerik reklamına benzer.  Örneğin, kitaplar hakkında yazan bir sitenin sayfalarında reklam, "Ayda 50 Kitap Okumanın Kolay Yolları" makalesinin ön izlemesi gibi görünüyor.

Reklam kullanıcıları çeker ve banner körlüğüne neden olmaz ayrıca bu tür banner'lara yapılan tıklamaların yüzde değeri daha yüksektir.

Kaynak: https://conversion.im/

Yeni başlayanlar için ipuçlar

Yabancı kaynakları kullanın

Örneğin, Facebook. Daha fazla kullanıcı güveni oluştururlar ve genellikle daha etkilidirler ayrıca yabancı kaynaklar, uluslararası pazarla çalışma imkanı sağlamaktadır. Bu da, daha fazla gelir elde etme şanslarını artırdıkları anlamına gelir.

Başlamadan önce bu konuyu incelemek için zaman ayırın

Güvenebileceğiniz kaynakların bir listesini oluşturun ve sizin için doğru olanları bulun. Belirli bir site için reklamın ne olacağını ve kullanıcıları görüntülediğiniz sayfada hangi bilgileri içermesi gerektiğini düşünün.

Test yapmaktan korkmayın

İyi bir ortaklık için sürekli test yapmak şarttır. Teklifin, trafik kaynağının, hedef kitlenin ve reklamın aynı anda etkili olup olmadığını kontrol etmek gerekir. Bir şeyler çalışmıyor ise, öğelerin değiştirilmesiyle başlayıp değişiklikleri kontrol edin. Hedef kitlenizi veya reklamınızı düzeltmeye çalışın. İlk seferinde bütçenizi boşa harcamaya hazır olun.

Haber bültenimize abone olun

Takip ettiğiniz için teşekkür ederiz