Sağlık Turizmi ve Turistin Sağlığı arasındaki fark nedir? | Uluslararası Eğitim Platformu Laba
Для отслеживания статуса заказа — авторизируйтесь
Введите код, который был выслан на почту Введите код с SMS, который был выслан на номер
Код действителен в течение 5 минут Код с sms действителен в течение 5 минут
Вы уверены, что хотите выйти?
Сеанс завершен
На главную
Blog

Arama

içerik

Sağlık Turizmi ve Turistin Sağlığı arasındaki fark nedir?

Sağlığına kavuşmak için ikamet ettiği ülkeden başka bir ülkeye herhangi bir nedenle seyahat eden insanların sayısı her geçen gün fazlalaşıyor. Acıbadem Sağlık Grubu'nun Uluslararası Pazarlama Direktör Yardımcısı Deniz Şentop’un eğitmenliğini yapacağı eğitim öncesi sektörle ilgili merak edilenlerin cevaplarını aldık.

image22-62b2cfe1bfe6f886161944-min-64411985db249143164129.jpg

Sağlığına kavuşmak için ikamet ettiği ülkeden başka bir ülkeye herhangi bir nedenle seyahat eden insanların sayısı her geçen gün fazlalaşıyor. Sağlık turizmi günümüz dünyasının en popüler alanlarından biri ve bu sektörde hizmet vermek isteyen şirketler kendilerini geliştirmek için bir arayış içerisindeler. 

16 Ağustos’ta başlayacak “Sağlık Turizminde Pazarlama” online eğitiminde 6 hafta ve 12 online ders boyunca bu sektörle ilgili en güncel bilgiler paylaşılacak. Acıbadem Sağlık Grubu'nun Uluslararası Pazarlama Direktör Yardımcısı Deniz Şentop’un eğitmenliğini yapacağı eğitim öncesi sektörle ilgili merak edilenlerin cevaplarını aldık.

1. Hastaların tedavilerini yurt dışına kaydırmalarının başlıca nedenleri nelerdir?

Bir hasta yaşamakta olduğu ülkede mevcut sağlık sorunları ile ilgili çözüm bulamıyorsa başka bir ülkede bu çözümü aramaya başlar. Bu durum bazen yaşadığı ülkedeki sağlık teknolojisinin, bazen hekim tecrübesinin bazen de hizmet kapasitesinin yetersiz olmasından kaynaklanmaktadır. Bir hastanın ulaşmak istediği sağlık hizmetine hiç ulaşamaması veya geç ulaşması nasıl sağlık turizmi için bir sebepse fiyat avantajı da başka bir sebeptir. Bir hasta ihtiyaç duyduğu hizmete yine güven duyduğu başka bir ülkede daha ucuza ulaşabiliyorsa değerlendirecektir.

2. Türkiye sağlık sektöründe dünyanın neresinde?

Türkiye hekimlerinin tecrübesi, sağlık teknolojilerine yapılan yatırım, yaygın hastaneleri ve misafir karşılama kalitesi ile Dünyada sağlık turizminde önemli bir konumdadır. Avrupa ve Amerika için hastalara kendi ülkelerinde aldıkları kalitede sağlık hizmetini daha ucuz maliyetlerde sunabildiği gibi Orta Doğu, Afrika, Balkanlar ve BDT bölgesinde yapılamayan komplike ameliyatları başarılı ile yürütebilmektedir. Bunun yanı sıra özellikle saç ekimi ve estetik anlamında hem avrupadan hem de Orta Doğu’dan yoğun hasta talebi almaktadır. Bu anlamda çoklu branşta uzmanlaşmış ve rekabet eden bir ülke konumundadır.

3. Farklı milletten bir insanın sağlık hizmeti için Türkiye'yi seçme nedenleri nelerdir?

Yabancı hastaların Türkiye’yi seçme nedenleri her ülke vatandaşına göre değişmektedir. Bir hasta seyahat edeceği ülkeyi seçerken ihtiyaç duyduğu ameliyatı hangi ülkelerde hangi hekimlerce yapılabildiğini araştırmaktadır. Birçok branşta hasta Türkiye’yi öncelikle ihtiyaç duydukları sağlık hizmetini alabileceklerini düşündükleri için seçiyorlar. Sonrasında tercihlerini bazı ülkeler için fiyat, bazıları için kültürel veya coğrafi yakınlık destekliyor diyebiliriz.  

4. Sektörün herhangi kanayan yarası var mı?

Sağlık turizmi iş modeli gereği, kendi kurumunuz ile birlikte ülkenizin de tanıtımını yapmayı gerektiriyor. Bu kapsamda ülkenizde sağlık sektöründe gerçekleşen en küçük bir pürüz büyüyerek tüm paydaşları etkiliyor. Sağlık hizmeti veren, bunun tanıtımını yapan tüm kurumların bu kolektif bilinç ve sorumluluk ile hareket etmesi ve uzun soluklu planlar yapması gerekiyor.  

5. Özel sigorta şirketleri ve sağlık turizmi arasında nasıl bir bağ var?

Özel sigorta şirketleri yurtdışında geçerli sağlık poliçeleri ile bu sürecin bir paydaşı olarak yer alabiliyorlar. Bunun Seyahat Sağlık poliçesi ile karıştırılmaması gerekiyor. Seyahat Sağlık sadece kişinin seyahatte olduğu sürede başına gelebilecek ani bir sağlık problemini konu alırken Yurtdışında geçerli sağlık poliçesi belirli limitlerde hastanın tedavi için seyahat etmesine olanak tanır. Bir hasta uluslararası geçerliliği olan bir sağlık poliçesi ile başvurduğunda limitler çerçevesinde sağlık hizmetini alır ve ödeme sigorta şirketi tarafından yapılır.  

6. Sağlık turizminde en popüler ülkeler hangileri?

Günümüzde birçok ülke sağlık turizminde bir paydaş olmak için çalışmaktadır. Her ülkenin kendi yatırım ve kapasitesine göre uzmanlaştığı ve daha popüler olduğu branşlar ortaya çıkmaktadır. Ancak resmi veriler ve ortak bir derecelendirme sistemi olmadığı için popüler ülkeler hangi ülkeden bakıldığına göre değişmektedir.  

7. Sağlık sektörü ülkemiz ekonomisine nasıl bir katkı vermektedir?

Sağlık Turizmi ülke ekonomisine döviz getirisi ile pozitif katkı sağlamaktadır. Turizm anlamında yakın ilişkilerimiz olan ülkeler aynı zamanda sağlık turizmi için de potansiyel paydaşlarımızdır. Bu da her iki sektörün birbirini desteklemesini sağlamıştır. Bir tatilini Türkiye’de geçiren bir turist yıllar sonra bir tedavi için Türkiye’ye gelebildiği gibi tedavisini olduktan sonra tatil için tekrar ziyarete gelen birçok yabancı vardır.

8. Sağlık Turizmi ve Turistin Sağlığı arasındaki fark nedir?

Yabancı bir hasta konu olduğunda bunun bir sağlık turizmi operasyonu olduğunu düşünmek çok olağandır. Ancak sağlık turizmi yabancı bir hastanın planlı bir şekilde Türkiye’ye gelip tedavisini olmasıdır. Bunun yanı sıra tatil veya iş için ülkemize gelen ve başına gelen acil sağlık problemi için çözüm arayan da ciddi bir kitle vardır. Yurtdışında yaptığınız reklam ve iş geliştirme faaliyetleri ile bu kitleyi arttırma şansınız yoktur. Bunlar Turizm ile doğru orantılı artan ve azalan bir kitledir.

9. Sağlık Turizminde pazarlamanın temel zorlukları nelerdir?

Sağlık turizminde pazarlamanın temel zorlukları arasında aşağıdakileri sayabiliriz;

  • Yerel bir marka olmamak,
  • Yerel pazarda aktif yer almamak,
  • Farklı ülkelerde farklı rakiplerin olması,
  • Hedef kitlenin çok spesifik ve limitli olması,
  • Müşteri beklentilerinin ülkelere göre değişkenlik göstermesi,
  • Yüksek tanıtım maliyetlerinin olması,
  • Çoklu dilde çalışma zorunluluğu

Haber bültenimize abone olun

Haftada en iyi materyalleri içeren bir mektup. Hiçbir şeyi kaçırmamak için abone olun
Takip ettiğiniz için teşekkür ederiz