İş yaşamına katılan Y kuşağı ve Z kuşağı gençler özellikle işe başladıktan sonra motivasyonlarını gün geçtikçe kaybediyor. 2.500′den fazla Y kuşağı ve Z kuşağı katılımcı ile yapılan bir ankete göre, iş arayanların yaklaşık %72′si yeni bir işe başladıktan kısa bir süre sonra rolün veya şirketin beklediklerinden çok farklı olması karşısında şaşkınlık veya pişmanlık hissettiklerini dile getiriyor.
İş arayanların %20’si ise henüz işe başlamadan istifa etme düşüncesine sahip olduklarını dile getiriyor. Anket verilerini değerlendiren uluslararası eğitim platformu Laba’nın Türkiye Ülke Müdürü Elif Tuzlakoğlu, şirketleri çalışan odaklı işletmelere dönüşmeleri gerektiği konusunda uyarıyor.
Eğitim hayatı sonrası iş yaşamına katılmak için Y kuşağı ve Z kuşağı büyük bir çaba sarf ediyor. Özellikle ilk iş arama süreci yalnızca Y kuşağı ve Z kuşağı gençler için değil herkes için önemli bir noktada yer alıyor. 2.500’den fazla katılımcı ile gerçekleştirilen bir ankete göre, iş arayanların yaklaşık %72′si yeni bir işe başladıktan kısa bir süre sonra rolün veya şirketin beklediklerinden çok farklı olması karşısında şaşkınlık veya pişmanlık hissediyor.
Kuşaklar arasındaki beklenti farklılıklarının görev ve sorumluluklara bakış açısını değiştirdiğini dile getiren uluslararası eğitim platformu Laba’nın Türkiye Ülke Müdürü Elif Tuzlakoğlu, iş arayanların %20’sinin henüz işe başlamadan istifa etme düşüncesi içerisinde olduğunun altını çiziyor. Verilerin oldukça kritik bir noktayı işaret ettiğini dile getiren Tuzlakoğlu, işletmelerin çalışan odaklı düşünce sistemini benimsemeleri gerektiğini aktarıyor.
Y kuşağı ve Z Kuşağı Neden Çok Sık İş Değişikliği Yapıyor?
Y kuşağı ve Z kuşağı gibi birden fazla nesilin bir arada çalıştığı heyecan verici bir zamanda yaşıyoruz. Eski nesiller ve Y kuşağı arasındaki farklar hakkında çok şey yapılmış olsa da Y kuşağı ve Z kuşağı arasındaki çalışma anlayışlarındaki farklar gözden kaçıyor. “Özellikle Y kuşağı ve Z kuşağı dinamik, eğlenceli ve rahat bir çalışma ortamı istiyor.” açıklamasında bulunan uluslararası eğitim platformu Laba’nın Türkiye Ülke Müdürü Elif Tuzlakoğlu, Y kuşağı ve Z kuşağı çalışanların görev ve sorumluluk ya da çalışma koşulları memnuniyetsizliği ile karşılaştıkları durumda çok sık iş değiştirdiklerinin altını çiziyor.
Şirketlerin ve yöneticilerin çalışan memnuniyeti konusuna odaklanması gerektiğini belirten Tuzlakoğlu’na göre, motivasyon ve bağlılığı artırmak için özel bir çaba gerekiyor. Örneğin, doğum günü, evlilik yıl dönümü gibi özel günlerde izin vermek, prim sistemi ve başarıların ödüllendirmesi gibi çalışmalar bu noktada oldukça etkili oluyor.
İşe Alım Yöneticilerine Büyük Bir Rol Düşüyor
İşe alım yöneticileri, bir işin ve şirketin reklamını özgün bir şekilde yaptıklarından emin olmaktan sorumludur. İşe alım sürecinde çalışanlara yansıtılan şirke profilinin işe başladıklarında görecekleriyle uyumlu olması için insan kaynakları çalışanlarına ve işe alım yöneticilerine büyük bir rol düşüyor. Yapılması gereken ilk ve en önemli adım ise birim çalışanlarının görev ve sorumluluklarını net bir şekilde belirleyerek aksi bir iş yükünün eklenmesinin önüne geçmek oluyor. Gerekli inceleme ve düzenlemeler yapıldığında şirkete yeni katılacak çalışanların memnuniyet seviyeleri de artış gösteriyor.