Sağlık Markanız Nasıl Pazarlanır: Sağlık Turizminde 6 Pazarlama Yöntemi 2023 | Laba Uluslararası Eğitim Platformu
Для отслеживания статуса заказа — авторизируйтесь
Введите код, который был выслан на почту Введите код с SMS, который был выслан на номер
Код действителен в течение 5 минут Код с sms действителен в течение 5 минут
Вы уверены, что хотите выйти?
Сеанс завершен
На главную
Blog

Arama

içerik

Sağlık Markanız Nasıl Pazarlanır: Sağlık Turizminde 6 Pazarlama Yöntemi 2023

Sağlık Markanızın Uluslararası Platformda Yer Edinmesini ve Pazarlamasını Sağlayacak Olan Yöntemler Nelerdir ?

cover-new-6470c916ae657045923599-min-6499b109b031a072345075.jpg

Sağlık turizminde, sağlık markanızın daha iyi bir yere gelebilmesi ve en iyi ülkelerle rekabet edebilmesi adına markanızda belli düzenlemeler ve iyileştirmeler yapılması kaçınılmazdır. Markanızı daha iyi bir seviyeye taşımanın  yollarından biri de markanız için  etkili pazarlama stratejileri belirlemektir. 

Sağlık Turizminde Pazarlama kursumuzun eğitmeni DR. Uygar Üstün, Medipol Sağlık Grubunun İşletme Direktörü yardımcısı olup, sağlık sektöründe  yaklaşık 25 yıldır çalışmaktadır.

Sayın Dr.Üstün, sizlere sağlık turizminde markanızın pazarlanması, diğer ülkelerle  rekabet edebilmesi ve daha iyi bir seviyeye gelebilmesi adına sağlık markanız için  5 pazarlama  yöntemi öneriyor

Dijital Pazarlamayı Önemseyin

Sağlık turizminde son yıllarda pazarlama stratejisi olarak daha çok  dijital pazarlama tercih edilmektedir. Bunu yaparken kişiye  özel içerikler üretmek ve en ince  ayrıntısına kadar elenmiş bir hasta kitlesine  ulaşmak sağlık markaları adına çok önemlidir. Başka bir deyişle, iyi bir pazarlama stratejisine sahip olabilmek için sağlık markaları, hedef kitlenin ihtiyaçlarına ve beklentilerine odaklanmalıdır. 

Buna ek olarak, dijital pazarlama yönteminden yararlanırken sağlık markanız, sağlık turizmi için kullanılan reklamları ve içerikleri, farklı coğrafi bölgelerden, yaş gruplarından veya sağlık sorunlarından etkilenen potansiyel hastaların ilgisini çekmek adına özelleştirilmiş bir şekilde sunmalıdır. 

Örneğin, yaşlanan  nüfusa sahip bir ülkede, anti-aging tedavileri veya yaşlanma karşıtı sağlık programlarıyla ilgili içerikler o bölgede öne çıkarılabilir.

Bunun yanında, yapılan araştırmalar  şunu gösteriyor ki aslında sıfırdan bir  hastayı markanıza kazandırmak zordur fakat eğer hastaneniz birtakım hastalara hizmet verebilmeyi başarabilmişse, onların referansları ve önerileri sayesinde olası hastaları sağlık markanıza çekmek mümkündür.

Bu yüzden, sağlık markaları için referanslar ve  öneriler bir markanın kendini pazarlayabilmesi adına çok büyük bir önem taşır. Ayrıca, çeşitli online veya yüz yüze olan konferanslar, etkinlikler,  fuarlar ve workshoplar düzenlemek de sağlık  markanızın pazarlanması açısından önemlidir. Özellikle, markanızın sağlık turizmi hizmetlerini  dijitalde tanıtmak için broşürler, sunumlar ve kişisel görüşmeler gibi yöntemler kullanabilirsiniz. Bu tür etkinlikler, olası hastanın sektördeki son trendleri ve yenilikleri takip etmesi için de bir fırsat sunar.

Böylelikle, dijital platformdaki  etkinliğinizi artırarak hem marka olarak yeni neslin ve yeni dünyanın  trendlerini takip etmiş, hem de fiziken ulaşamadığınız noktalara kolayca ulaşmış olursunuz. Kısaca, süzülmüş bir hedef kitle, analiz  etmek adına çok önemlidir. Ayrıca, marka gücünüzü artırmak ve kullandırmak  için de dijital  platformda  yer edinmeniz gerekir. 

Dolayısıyla, gerekli alanda reklamlarınızı dijital pazarlama sayesinde yapabilir, gerekli  sayfalarda önceden belirlenmiş içerikleri ilgili alanlarda duyarabilir, satışını yapabilir ve olası hastaları sağlık markasına katılmasını sağlayabilirsiniz.

Hasta Memnuniyetini Sağlayın

Hasta memnuniyetini sağlamak ve ölçmek, markanızın sürdürülebilirliği için çok önemlidir. Eğer hasta memnuniyetini ölçemezseniz, markanızı kesinlikle yönetemezsiniz. Olası hastalar, en yüksek teknolojiye sahip tedaviyi, en uygun fiyata almak istiyor. Ancak, sağlık, yeryüzünde hangi ülkeye giderseniz  gidin  maalesef ucuz fiyata yüksek kalitede alınabilecek bir hizmet  değildir.

Sağlık sektörünün ucuz olamamasının  sebepleri arasında yüksek teknolojinin  maliyeti, hekimin uyguladığı hizmet maliyeti ve kuruluşta istihdam  edebilmenin maliyetleri şeklinde gösterilebilir. Dolayısıyla, sağlık markaları en ulaşılabilir fiyata  en iyi sağlık hizmetini sunma yaklaşımına sahip olmalıdır.

Hasta memnuniyetini ve beklentilerini  tatmin edebileceğiniz düzeyde tutmalısınız. Buna ek olarak, olası hastalar,  aynı bölgede aynı hizmeti hangi fiyata alabildiklerini araştırdıkları için  rekabetçi fiyat  politikasıyla sağlık hizmetinizi iyi fiyata aldıklarını düşünmelerini mutlaka sağlamalısınız.

Ayrıca, uluslararası hastalar için dil engeli büyük bir sorun olabilir. Bu nedenle, sağlık turizmi hizmetleri sunan kuruluşlar, farklı dillerde eşzamanlı çeviri hizmetleri sunarak potansiyel müşterilerin iletişimini kolaylaştırabilirler. Eğitimli çevirmenler ve teknolojik çözümler aracılığıyla gerçekleştirilen çeviri hizmetleri, hastaların ihtiyaçlarını karşılamak ve onlara güven vermek için önemli bir faktördür.

Kendi ülkelerinden,  kendi dilini konuşan insanların onlara eşlik ettiği, onları evlerinde gibi hissetmelerini  sağlamak hasta memnuniyetini sağlamak açısından çok önemlidir. Tıbbı tedavi uygulamakta tabiki önemlidir ve belli noktaya  kadar hasta ile karşılaşılan problemleri çözer. Fakat hastalarınızın diğer sosyal  ihtiyaçları, refakatçilerinin hasta olmamasına rağmen ülkenizdeki tedaviye eşlik etmeleri, tedavi sürecindeki konaklama ve seyahat düzenlemeleri ve hastanın tüm sosyo-kültürel ihtiyaçlarını karşılamak hasta memnuniyetini artırır. 

Dolayısıyla, tüm bu hizmetleri, iyi bir sağlık  hizmetiyle bütünleştirdiğiniz zaman hastanızın memnuniyetle ayrılmasını sağlarsınız. Ayrıca, daha sonra hasta memnuniyetini  ölçtüğünüzde de bu süreçte yaşanılan aksilikler nerede ortaya çıkmış daha iyi tespit edip hasta memnuniyetini arttırmak için gerekli olan düzenlemeleri yapabilirsiniz.

Kendinizi Çok İyi Tanıyın

Rakip analizini yaparken mutlaka  önce kendi markanızı çok iyi tanımalısınız. Çünkü, kendi markanızı  tanımadan  diğer rakipleri de iyi analiz edemezsiniz. Dolayısıyla, kendinize ait bir swot analizi mutlaka yapmalısınız. Kısaca, sizin güçlü, zayıf yönleriniz neler, sektörde olan hem iç hem dış çevre olarak fırsatlar, tehditler neler?  bunların tamamına çok iyi hakim olmalısınız ki diğer rakipleriniz  bunların neresinde veya sizinle kıyaslandığında ne durumda gibi etmenleri belirleyebilin.

Önerilen gönderi:

image2-637df7ff0629a467122293.png

Stratejik pazarlama karlılık mı, müşteri memnuniyeti mi hedefler?

Okuyun

Ayrıca, rekabet analizini de çok iyi  yapmalısınız. Böylelikle, bu analiz sayesinde kendi sağlık markanızın diğerlerinden  bir adım öne çıkabilecek unsurlarını da belirlersiniz. Bunun yanında hem dijital hem diğer mecralarda sağlık markanızı ön  planda tutarak bir marka konumlandırması yapmak, satışlarınızı daha kolay  yapmanızı belirleyecektir.

Bu yüzden, kendi değerinizi anlamak için  kendi sağlık  markanızın ön plana çıkan değerleri neler öncelikle bunlara bakmalısınız  ve bunları rakiplerlerinize göre kıyaslayarak zayıf ve güçlü yönlerinizi belirlemelisiniz. Böylece, eğer bu adımları takip eder, doğru bir rakip analizi, rekabet avantajı tanımlama  ve marka konumlandırması yaparsanız markanızı daha iyi tanıyabilirsiniz. 

Standardize Edilmiş Bir Hizmet Sunmalısınız

Türkiye'deki sağlık markaları, uluslararası kabul görmüş kalite standartlarına uymalıdır. Böylece doktorların ve sağlık personelinin kalifiyeli olmasını, hastanelerin modern tıbbi teknolojiye sahip olmasını ve hasta güvenliğini ön planda tutulmasını sağlarsınız. Sağlık markanızın kalitesini  belgeyle taçlandırmanız çok önemlidir. Amerikan JCI dediğimiz akreditasyon sistemi ile sağlık markanızı akredite etmek  ve sağlık bakanlığının kendi akreditasyonu ile kalite standartlarına uymak da markanızın kalitesini ve güvenilirliğini arttırmak adına çok önemlidir.

Ulaşılabilir Olun, Kolaylık ve Fiyat Avantajı Sağlayın

Sağlık turizmi genellikle maliyet avantajı sağlamak için başvurulan bir hizmet biçimidir. İyi  sağlık turizmi destinasyonları, aynı kalitede hizmeti daha düşük bir maliyete sunduğu için tercih edilir. Bu durum, hastaların tedavi maliyetlerini en aza indirmek veya daha iyi hizmet alabilmek için başka bir ülkeyi tercih etmelerini gerektirir. Bu yüzden, olası maaliyetleri düşünerek sağlanabilecek en iyi fiyat avantajını sağlamak, ülkenizin tercih edilen bir sağlık turizmi destinasyonu olmasını sağlar.

Ayrıca, olası hastalar sağlık turizmi destinasyonunu göz önünde bulundururken, ulaşım kolaylığı, vize gereksinimleri, dil engeli gibi faktörleri de önemserler. Bu yüzden, iyi sağlık turizmi destinasyonları, uluslararası uçuş imkanlarına sahip olabilir, kolay vize prosedürleri uygulayabilir ve yabancı hastalar için hizmet sunarken dil engelini aşmak için çevirmenler sağlayabilir.

Mesela, Türkiye’ye baktığınızda Türk  Hava yolları sayesinde dört saat uçuş mesafesi ile bir buçuk milyar insana ulaşım imkanı sağlanıyor ve dünyanın aktarma noktasına gelmiş bir İstanbul havalimanın olması da sağlık turizminde İstanbul’un tercih edilen önemli bir destinasyon haline gelmesini sağlıyor.

Hedef Kitlenizi Belirleyin

Hedef kitlenizi belirlerken sunduğunuz hizmetleri ve fiyatları almaya  uygun grupları bulmalısınız. Öncelikle, hedef kitlenizin yaş, cinsiyet, gelir düzeyi, eğitim seviyesi gibi demografik özelliklerini belirlemek, pazarlama stratejilerinizi doğru bir şekilde belirlemek adına çok önemlidir. Sağlık turizmi hizmetlerini tercih eden hastaların ne tür motivasyonlara sahip olduğunu ve hangi faktörlerin onları destinasyon aramaya ittiğini anlamak da çok önemlidir.

Bu yüzden, sağlık turizmi sektöründe yapılan pazar araştırmaları ve verilerini analiz ederek, hedef kitlenizin özelliklerini ve ihtiyaçlarını belirleyebilirsiniz. 

Önerilen gönderi:

img-markmetaverse-621507cf22ea4186818363-628f75a563fe8754185985.jpg

Metaverse'de Pazarlama: Büyük Markaların Test Ettiği 4 Yeni Trend

Okuyun

Bu araştırmalar, pazarlama stratejilerinizi hedef kitlenizin gereksinimlerine uygun olarak şekillendirmenize olanak sağlar. Buna ek olarak, önceki müşterilerinizin profillerini analiz etmek, gelecekteki hedef kitlenizin belirlenmesi açısından da önemli fayda sağlar. Böylece, hastalarınızın demografik özelliklerini, tercihlerini ve satın alma davranışlarını dikkate alarak benzer özelliklere sahip potansiyel müşterileri hedefleyebilirsiniz.

Ayrıca, rakiplerinizin hedef kitlesi ve pazarlama stratejileri hakkında bilgi sahibi olmak da markanıza avantaj sağlar. Rekabet analizi, hedef kitlenizin beklentilerini ve ihtiyaçlarını anlamak için önemli bir yöntemdir. Böylelikle, hedef kitlenizin   bulunduğu mecraları   keşfedersiniz, ihtiyaçlarını daha iyi anlarsınız ve bu faktörlere göre gerekli eylemleri yaparsınız.

Bu yüzden, tavsiye edilen bu pazarlama yöntemlerini uygulayarak sağlık markanızı uluslararası alanda daha iyi temsil edebilir, kalitenizi arttırabilir, rekabete dahil olmaya devam edebilir ve  sağlık markanızın bir destinasyon noktası olmasını  sürdürülebilirsiniz. İyi bir sağlık markasına sahip olmak için pazarlama stratejilerinize önem vermeli ve sağlık markanızı daha iyi bir noktaya taşımak için bu yöntemleri mutlaka göz önünde bulundurmalısınız. Bu bilgiler ve daha fazlası için Sağlık Turizminde Pazarlama kursuna dahil olabilir, eğitmenimiz Dr.Uygar Üstün’den daha kapsamlı bilgi edinebilirsiniz.

Haber bültenimize abone olun

Haftada en iyi materyalleri içeren bir mektup. Hiçbir şeyi kaçırmamak için abone olun
Takip ettiğiniz için teşekkür ederiz