Sessiz Terfi: Çok çalışmak cezasız kalır mı? | Uluslararası Eğitim Platformu Laba
Для отслеживания статуса заказа — авторизируйтесь
Введите код, который был выслан на почту Введите код с SMS, который был выслан на номер
Код действителен в течение 5 минут Код с sms действителен в течение 5 минут
Вы уверены, что хотите выйти?
Сеанс завершен
На главную
Blog

Arama

içerik

Sessiz Terfi: Çok çalışmak cezasız kalır mı?

Marketing Türkiye, Gizem Yıldız’ın haberine göre mükemmel işlere imza atmanın karşılığı ödülden ziyade cezaya dönüşebilir…

cover-new-64104f83c100d102623441-min-64678a8c5f193333568169.jpg

Kariyerinizde gelişiyorsunuz, harika bir performans sergiliyorsunuz ve daha görünür oluyorsunuz…. Ancak ertesi gün bu deneyimin olumsuz yanlarını keşfediyorsunuz: Etkinizin arttığını gören yöneticiniz size daha fazla sorumluluk yüklemeye başlıyor. Mükemmel işlere imza atmanın sonucu “daha fazla iş” olduğunda bu bir ödülden ziyade cezaya dönüşebilir. İş dünyası bu fenomeni “sessiz terfi” olarak adlandırıyor. Ne yazık ki birçok lider, yüksek performans gösteren çalışanlarına aşırı yüklenme ve fazla çalıştırma hatasına düşüyor. Peki, sessiz terfi ile kariyerinizi temelden sarsmadan nasıl başa çıkabilirsiniz? İşte kullanabileceğiniz birkaç temel strateji…

Performansınızı koruyun

Sessiz terfi ile nasıl başa çıkacağınızı öğrenmeden önce başardıklarınız için kendinizi tebrik edin. Fazla çalışmanın olumsuz bir durum olduğu inancına rağmen, becerilerinizi ifade etmenin, öğrenmenin, gelişmenin ve çevrenizdekilere katkı sağlamanın tamamen sağlıklı, olumlu ve üretken bir yolunu bulabilirsiniz.

LiveCareer tarafından yapılan bir araştırmaya göre, insanların yüzde 87’si çalışmanın hayatlarının önemli bir parçası olduğuna inanıyor ve yüzde 88’i yaptıkları işin anlamlı olduğunu ve bundan keyif aldıklarını söylüyor. Ayrıca, katılımcıların büyük bir kısmı işlerinden memnun olduklarını dile getiriyor.

İş yerinde iyi performans göstermek genellikle mutluluk ve tatminle ilişkilendiriliyor. Bu nedenle işinize ve başarıya yatırım yaparken aynı zamanda refahınızı yükselttiğinizi de bilin.

Yöneticinizin niyetini iyi anlayın

Çok fazla çalışmak genellikle kötü hissettirir ancak size yeni sorumluluklar yükleme kararı iyi niyetle de verilmiş olabilir. Birçok lider, iyi performans göstereni görür ve bazen yapabileceklerini abartır. Çünkü harika performans gösterenlerin işleri kolaymış gibi görünür: Sorunları görür ve çözersiniz, inisiyatif alırsınız ve verimli çalışırsınız… Tüm bunlar, işinizin olduğundan daha az çaba gerektirdiğine dair yanlış bir izlenim yaratabilir.

Liderler ayrıca, iyi performans gösterenleri ödüllendirmek için (yanlış hamle) ek projelere atama eğilimindedir. Çalışanlara daha büyük projeler ve fırsatlar vermenin mutluluğu ve kalıcılığı artıracağına inanabilirler. Genel olarak, zayıf bir uygulamayla size aşırı iş yükü bindirmelerine rağmen doğru nedenlerle harekete geçiyor olabilirler. Muhtemelen becerilerinize ve yeteneklerinize saygı duyuyorlar ve sizi ödüllendirerek gelişmenize yardımcı olmak istiyorlar.

Tabii ki olumsuz niyet de söz konusu olabilir… Durum buysa, seçeneklerinizi değerlendirerek kurumunuzun içinde veya dışında başka roller aramaya başlayabilirsiniz.

Sessiz terfiyle nasıl baş edilir?

Sessiz terfiyle baş ederken uygulayabileceğiniz bazı temel stratejiler şöyle:

İş verilmez alınır

Çalışma temponuzun çok yüksek olmadığı zamanlarda bireysel kararınızla işi üstlenmeniz aldığınız sorumlulukla ilgili daha iyi hissetmenizi sağlayabilir. Bunun kişisel markanızı geliştirmenin yanı sıra terfiye yol açacağını ve uzun vadede karşılık bulacağını umun.

Önerilen gönderi:

image-64104f83c1467935498996.png

Sessiz Terfi: Çok çalışmak cezasız kalır mı?

Okuyun

Ayrıca başından sonuna işin tüm sürecini üstlenmek, başkalarını motive etmekten, onların işi tamamlamasını beklemekten ve sonrasında yapılan işleri düzenlemekten daha kolay olabilir. Yani bazen daha fazla iş üstlenmek sizi karmaşadan kurtarabilir.

Şeffaflık sağlayın

Yeni iş ve sorumluluklara hayır demeniz gereken durumlar da olabilir. Kariyerinizin başındaysanız veya kariyer hedefinize ulaşmak için onaylanmaya ihtiyacınız varsa bu zor olabilir. Ancak güçlü yönlerinizi bu dinamiği yönetmek için kullanabilirsiniz.

Yeni bir görevi reddetmek istiyorsanız yapacağınız ilk şey, çalışmalarınızın görülmesini sağlamak. Patronunuzun yalnızca sonuçlarınızı değil yaptığınız işi de görmesini sağlayın. Savunmaya geçmeden veya çok derinlemesine ayrıntılara girmeden süreci anlatabilmelisiniz.

Önerilen gönderi:

img-stress-5f899c45b7aa2009046204-63f4b8e810dbc860983107-min-645a26fa39cb8535910028.jpg

"Her Şey Harika Olacak": Stres Direncini Artırmanın 10 Farklı Yolu

Okuyun

Patronunuz sizden ek bir proje yapmanızı isterse, yapmanız gereken düzenlemeleri net bir şekilde iletebilirsiniz. Örneğin, doğrudan “hayır” demek yerine, patronunuza yeni işe hemen başlayamayacağınızı ancak gelecekte (mesela iki hafta sonra) ele alabileceğinizi bildirin. Ya da elinizdeki projeyi bir kenara bırakarak yeni projeyi üstlenebileceğinizi belirtin.

Diğer seçenekse projeye başkalarını dahil etmek. Ekibin parlayan yıldızı olarak bu teklif size gelmiş olabilir ancak zaferin tadını çıkarırken bitmek bilmeyen sorumlulukların altında ezilmek zorunda değilsiniz. Projeye ekip arkadaşlarınızı dahil etmek mental sağlığınızı korumanıza yardımcı olurken onlara da kendini geliştirme fırsatları sunabilir.

İlgilendiğiniz işe öncelik verin

Performans cezasıyla başa çıkmanın bir başka yolu da sizin için anlamlı olan sorumlulukları üstlenerek patronunuzun verdiği inisiyatiflerin önüne geçmektir. Bazen verilen görevler sinir bozucu olabilir çünkü bunlar sizin kontrolünüzde değildir. Ancak ekip arkadaşlarınızla iletişiminizi canlı tutarak ilginizi çeken görevlere dahil olabilirsiniz. Elbette liderinize danışarak desteğini alın ancak daha sonra tabağınızı kendi seçimlerinizle doldurun.

Genel olarak tutkularınız, yetenekleriniz, ilgi alanlarınız ve hangi alanlarda gelişmek istediğiniz konusunda liderinize karşı açık olun. Böylece gelecek fırsatlarının taleplerinizle uyumlu olma ihtimali artar.

Neyin iyi çalıştığı ve nerede yardıma veya desteğe ihtiyacınız olduğu hakkında detayları paylaşmak için yöneticinizle sık sık görüşün. Proaktif olarak bire bir görüşmeler planlayın: Böylece özel bir toplantıya gerek duymadan iş yükünüz ve sonuçları hakkında konuşabilirsiniz.

Neyse ki güçlü bir performans sergilemenin avantajları genellikle dezavantajlardan daha fazladır. Size atanan görevlerin cezalandırıcı ya da tatmin edici olduğuna karar vermeden önce zaman yönetimi, iletişim ve önceliklendirme becerilerinizi gözden geçirin.

Kaynak: Fast Company – Tracy Brower

Haber bültenimize abone olun

Haftada en iyi materyalleri içeren bir mektup. Hiçbir şeyi kaçırmamak için abone olun
Takip ettiğiniz için teşekkür ederiz