Satışlarınızı Artırmak İçin Sosyal Medyayı Nasıl Kullanmalısınız? | Laba Uluslararası Eğitim Platformu
Для отслеживания статуса заказа — авторизируйтесь
Введите код, который был выслан на почту Введите код с SMS, который был выслан на номер
Код действителен в течение 5 минут Код с sms действителен в течение 5 минут
Вы уверены, что хотите выйти?
Сеанс завершен
На главную
Blog

Arama

içerik

Satışlarınızı Artırmak İçin Sosyal Medyayı Nasıl Kullanmalısınız?

Bu makalede Coca-Cola, McDonald’s ve Daniel Wellington gibi markaların sosyal medyayı kullanarak satış oranlarını nasıl artırdıklarını açıklıyoruz.

cover-10-64f73abb8dae6518950187-min-65083937cae72068652318.jpg

Günümüzde şirketler, potansiyel müşterilere ulaşmak, marka bilinirliğini ve satış rakamlarını artırmak için sosyal medyayı aktif bir şekilde kullanıyor. 2023 yılının sonuna kadar işletmelerin sosyal medya reklamları için yaptıkları toplam harcamanın 268 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.

Bu yüzden sosyal medya, şirketlerin satış hedeflerine ulaşmaları ve daha fazla kâr elde etmeleri için kullandığı önemli yöntemlerden biri haline gelmiştir.

Bu makalemizde, sosyal medyayı etkili bir şekilde kullanarak satış rakamlarını nasıl ikiye katlayacağınızı açıklıyoruz.

İşte Sosyal Medyayı Etkili Bir Şekilde Kullanmanıza Yardımcı Olabilecek Bazı Stratejiler:

1. Sosyal Medya Fenomenleri İle Çalışın

Birçok işletme, satışlarını artırmak için sosyal medya influencerları ile iş birliği yapıyor. Sosyal medya influencerları, belli bir takipçi sayısına sahip olan ve ürettiği içeriklerle belli bir kitleyi etkileyebilen kişilerdir. 

Yapılan bir araştırmaya göre tüketicilerin %49’unun fenomenlerin tavsiyelerine güvendiği ve bir ürünü sosyal medyada gördükten sonra satın aldığı ortaya çıktı. Bu yüzden, sektörünüze ve hedef kitlenize uygun influencerları bulmak satış rakamlarınızı büyük ölçüde etkileyecektir. Ancak influencerların ürününüzle veya hizmetinizle ilgilenecek takipçileri olduğundan emin olun. Aksi takdirde satışlarınızda beklediğiniz artışı elde edemeyebilirsiniz.

Sosyal medya fenomenleri, ürününüzün satışından belli bir komisyon talep ederek markanızı takipçilerine tanıtır. Bu, marka bilinirliliğinin takipçiler tarafından artırmasına ve satışların artmasına yardımcı olacaktır.

Bir kol saati üreticisi Daniel Wellington, bu strateji sayesinde bir milyon saat satmayı başardı. Sosyal medya fenomenleri sayesinde 2015 yılında marka, 2014 yılına göre %214 artışla 220 milyon dolar değerinde ciro elde etti.

Bu yüzden, influencerları satış stratejinizin bir parçası haline getirmek, satış oranlarınızı artırmanıza ve hedef kitlenize daha çabuk ulaşmasına olanak sağlayacaktır. 

2. Ücretli Reklamları Kullanın

Sosyal medyadan yararlanmanın en iyi yollarından biri ücretli reklamları kullanmaktır. Ücretli reklam sayesinde daha geniş bir kitleye ulaşabilir ve insanların akışlarında daha fazla yer alabilirsiniz. 

İnsanların ürününüzü veya hizmetinizi görme olasılığını artırmak için ücretli reklamlara ödeme yapmak, daha fazla satış yapmanızı sağlayacak ve markanızın tanınmasını kolaylaştıracaktır. Bu reklamlar aracılığıyla ne kadar harcamak istediğinizi belirleyebilir, hedef kitlenizi ve hatta kitlenin ilgi alanlarını bile özelleştirebilirsiniz.

Böylece, insanlara ulaşmanız ve ürününüzü veya hizmetinizi tanıtmanız daha kolay olabilir. Bu durum da doğru orantılı olarak satış oranlarınızı etkileyecektir.

3. Markanızı Tüketiciler Aracılığıyla Tanıtın

Ürününüzün bir tüketici tarafından kullanılması markanıza olan güveni artırır. İnsanlar, kullanıcılar tarafından ürünlerinizin veya hizmetlerinizin güvenilir olduğunu doğruladığı için tüketicileri sosyal medyada markanız için içerik oluşturmaya teşvik ederek hedef kitlenizi daha kolay etkileyebilirsiniz. 

Olapic'in araştırmasına göre, ABD'de yaşayan tüketicilerin %70'i, diğer tüketicilerin bir markayla ilgili olumlu yorumlarından etkileniyor ve bu yorumlar, bir ürünü satın alma olasılıklarını %70 oranında artırıyor.

Bu stratejiyi kullanan markalardan biri de Coca-Cola. Marka, sosyal medya platformlarında “Kolanı Paylaş” adlı bir kampanya başlattı ve kullanıcılardan kola şişesiyle fotoğraf paylaşmalarını istedi. Bu kampanya sayesinde içeriğine tüketicileri de dahil etti ve markasının tüketiciler tarafından daha fazla  tanınmasını sağladı. 

Bir başka örnek verecek olursak McDonald's da müşterilerini içeriğine dahil etti ve kullanıcılardan yiyeceklerinin resimlerini internette yayınlamasını istedi. Bu, Twitter’da Eylül 2018 ile Şubat 2019 arası McDonald's logosu içeren 4,9 milyon yemek resmi paylaşılmasına sebep oldu.

Sosyal medya aracılığıyla siz de tüketicilerinize ulaşarak ürün veya hizmetinizi tanıtmayı amaçlayan içerikler oluşturabilir ve satış rakamlarının artmasına katkıda bulunabilirsiniz.

4. Sosyal Medya Platformunu Hedef Kitlenize Göre Seçin

Tüm sosyal medya platformlarını kullanmak yerine sadece hedef kitlenizin aktif olduğu sosyal platformları tercih etmek, doğru bir satış stratejisi oluşturmanızı sağlar. 

Bununla birlikte, hedef kitlenizi daha kolay belirlemek için daha farklı yöntemler de kullanabilirsiniz. Mesela, Keyhole hedef kitlenizin kullandığı sosyal medya platformlarını keşfetmek için faydalı bir araç olabilir. Böylelikle, hedef kitlenizi daha kolay belirleyebilir ve hedef kitlenizin aktif olduğu sosyal medya platformlarını satış stratejisine entegre edebilirsiniz.  

5. Tutarlı Bir Marka İmajı Yaratın

Sosyal medyada paylaşım yapmaya başlamadan önce iletmek istediğiniz net bir marka imajına sahip olduğunuzdan emin olmanız önemlidir. Marka imajınızı tüm sosyal medya platformlarınızda tutarlı bir şekilde yansıtarak markanızın daha akılda kalıcı olmasını sağlayabilir ve tanınabilirliğini artırabilirsiniz.

Ünlü İtalyan blogger ve girişimci Chiara Ferragni de kendi çanta markasını yaratırken marka imajı olarak “Eyelike” logosunu seçti ve Instagram postlarının tasarımlarında ve markasıyla alakalı içeriklerinde bu logoyu kullandı. Bu da Chiara Ferragni’nin markasının logoyla özleşmesini ve tanınırlığını artırmasını sağladı. 

Bu yüzden, tutarlı bir marka imajı yaratmak ve bunu sosyal medya platformlarında tanıtmak, hedef kitlenize ulaşmayı kolaylaştıracaktır. Bu durum daha kolay satış yapmanıza olanak sağlayacaktır.

Önerilen gönderi:

preview-13-6541071e47dd8006131340.jpg

GOOGLE'IN MARKA PAZARLAMA YÖNETİCİSİ APRAJITA JAIN, LABA İLE DİJİTAL PAZARLAMANIN GELECEĞİ HAKKINDA KONUŞUYOR

Okuyun

6. Takipçilerinizle İletişim Kurun

Takipçilerinizle sosyal medya üzerinden iletişim kurmak, onların markanıza duyduğu güvenin artırmasını sağlayabilir. Ürününüz hakkında takipçilerinizden geri bildirim alabilir veya etkileşimi teşvik eden içerikler paylaşarak takipçilerinizle olan iletişimi güçlendirebilirsiniz. Bu etkileşimler markanızda geliştirmeniz gereken alanları da tanımlamanıza yardımcı olabilir. 

Sonuç olarak, günümüzde satışları artırmak için sosyal medya önemli satış stratejilerinden biridir. Sosyal medya platformları aracılığıyla hedef kitlenizi daha iyi anlayabilir, tüketici odaklı içerikler üretebilir ve tüketicilerinizle etkileşim yaratabilirsiniz. Böylece, markanızın bilinirliğini artırabilir ve satış oranlarınızı yükseltebilirsiniz.

Haber bültenimize abone olun

Haftada en iyi materyalleri içeren bir mektup. Hiçbir şeyi kaçırmamak için abone olun
Takip ettiğiniz için teşekkür ederiz
Konuya göre kurslar:
«Sağlık Turizminde Pazarlama»
DİJİTAL PAZARLAMA VE E-TİCARET
Eğitmen Hande Işık
30 Temmuz 5 Eylül
Hande Işık