Trendyol Gibi Başarılı Bir Marka Olmanın Sırları | Laba Uluslararası Eğitim Platformu
Для отслеживания статуса заказа — авторизируйтесь
Введите код, который был выслан на почту Введите код с SMS, который был выслан на номер
Код действителен в течение 5 минут Код с sms действителен в течение 5 минут
Вы уверены, что хотите выйти?
Сеанс завершен
На главную
Blog

Arama

içerik

Trendyol Gibi Başarılı Bir Marka Olmanın Sırları

İşletmenizi Türkiye’nin en büyük e-ticaret platformunun adımlarını izleyerek başarıya taşıyın!

cover-13-64ff2a56406ef476425426-min-65083a36acdb4620047465.jpg

Trendyol, Demet Mutlu’nun 300 bin dolar ve bir hayal ile atıldığı bir girişim macerasının sonucudur. Mutlu, 2009 yılında İstanbul’da ailesini ziyaret ettiği bir dönemde, Türkiye’deki online moda sektöründe bir potansiyel görerek Harvard eğitimini yarıda bırakmış ve işe koyulmuştur. Bir yemek masasının etrafında beş kişiyle ilk adımları atılan Trendyol, günümüzde Türkiye’nin ilk decadorn şirketi unvanını kazanmış, 30 milyon müşterisi, 250 bin satıcısı ile katlanarak büyümeye devam etmektedir.

Peki Trendyol’u bugünlere taşıyan doğru adımlar nedir?

Vizyon

Bir girişime atılmadan önce sahip olmanız gereken ilk şey güçlü bir vizyondur. Dünyada Steve Jobs, Larry Page, Türkiye’de Trendyol ile Demet Mutlu örneğinden güçlü bir vizyona sahip olmanın nasıl başarıyla sonuçlandığına şahit oluyoruz. 

Trendyol, Mutlu’nun sözleriyle Türkiye ve e-ticaret sektöründe en pozitif şirket olma ve Türk markalarının global pazarlarda daha fazla yer alması vizyonuna sadık kalarak gelişimini sürdürmektedir. 

Vizyonunuzu geliştirmek için market analizi yapabilir, teknoloji, ticaret gibi sektörlerde bulunan açıklar üzerinden plan oluşturabilirsiniz. Girişimci olmaya hazır fakat nereden başlayacağınız konusunda kararsızsanız, yolculuğunuza Laba’nın start-up eğitimine göz atarak başlayabilirsiniz!

İstikrar

Mutlu, yola ilk çıktığında Harvard’ı bırakıp etrafındaki insanlardan tepki toplamasına rağmen, gördüğü potansiyele ve kendi markasını kurma hayaline tutunarak sıkı çalışmaya devam etmiş ve amacına inancı sayesinde Trendyol’u bugünlere taşımıştır. 

Günümüzde dev şirketler ulaşılamaz gibi gözükebilir. Ancak kuruldukları ilk dönemde yüksek talebi karşılamak için bir doblo ile siparişleri bizzat teslim eden Mutlu ve ekibi katlanarak büyüyecek bir fikrin bile ilk adımlarının zorlayıcı olduğunu gösteriyor.

Sonuç olarak, bir girişim ve işletmeyi geliştirmek için toplum baskısının üstesinden gelerek oluşturduğunuz güçlü vizyona sadık kalabilmeniz çok önemlidir. Elde etmek istediğiniz üstün başarı, tek bir gecede ulaşılamayacak bir hedef olsa da, karşınıza çıkabilecek engeller sizi zirveye ulaşmaktan alıkoyamaz. Bu noktada sürecinizde vizyonunuza ortak olan ve sizi destekleyen bir ekip kurma adımına geçebilirsiniz.

Ekip Ruhu

Demet Mutlu, Trendyol’un büyümesindeki en etkili unsurlardan birinin güçlü bir ekibe sahip olmaları olduğunu vurguluyor. “One Dream One Team” inancıyla çalışan Trendyol ekibi, Mutlu’nun sözleriyle devasa bir başarıya ulaşmanın tutkulu çalışan bir ekipten geçtiğine örnek oluyor.

Bir başka örneği PayPal’un kurucusu Thiel da kendi ekibinden bahsederken veriyor. Günümüzün önde gelen vizyonerleri, dünyanın neresinde olursa olsun, başarı formülünün temel unsurunun güçlü ve girişimin hedeflerine bağlı bireyler olduğunu belirtiyor. Bu sebeple, fikrinizi uygulamaya dökmek için yetenekli, işinde uzman fakat bir o kadar da yaptığı işe bağlı insanları işe almak zirveye ulaşma yolunda kritik bir rol oynuyor.

Müşteri Analizi

Çığır açan bir fikre sahip olmak sizi bir adım öne çıkarır fakat işletmenizin başarıya tutunabilmesi için sürdürülebilirliğini koruması gerekir. Trendyol bu anlamda piyasadaki boşlukları takip etmiş ve müşterilerinin ihtiyaçlarına uygun ilerleme üzerine bir politika geliştirmiştir.

Türkiye’de modayı e-ticarete taşıyarak başlayan Trendyol, pandemi döneminde getirilen sokağa çıkma kısıtlamalarıyla birlikte Trendyol Yemek ve Market platformunu oluşturarak müşteri ihtiyacı ve talebine karşılık vermeyi başarıp, hem ekonomiye katkı sağlamış hem de büyümeye devam etmiştir. Aynı zamanda ikinci el kıyafet alım satımı sektöründe açık bulunan Türkiye’de Dolap hizmetini oluşturarak 1 milyondan fazla insanın bu süreçte kazanç elde etmelerini de sağlamıştır.

İnovasyon

Teknoloji alanında her gün yeni gelişmelerin gerçekleştiği bir çağda yaşıyoruz. Bu da bir girişimin başarısını sürdürebilmesi için yeniliklere ayak uydurabilmesini gerektiriyor. 

Günümüzde tüm şirketler mobil uygulamaların öneminin farkında olsa da Trendyol’un yükseliş yıllarında durum böyle değildi. Ancak Mutlu ve ekibi etkili veri analiziyle birlikte mobil üzerinden online alışveriş potansiyelini fark ederek kullanıcı dostu bir uygulama geliştirmiştir. Rakiplerinin mobil potansiyelini görmezden geldiği sırada nokta atışıyla yaptıkları yatırım ve inovasyonla, Trendyol sektörde bir adım daha öne geçmeyi başarmıştır.

Ek olarak, Mutlu, kısa sürede beş kişiden bin kişiye ulaşan bir ekibin aynı verimle çalışması ve etkili iletişimi sürdürebilmesi için örgütsel tasarımda yeniliğe girmiştir. Trendyol, kalifiye çalışan eksikliği ile karşılaştığında, eğitime önem verip girişimci ruhunu koruyarak ve agile çalışma felsefesini benimseyerek büyüme yolundaki istikrarını sürdürmüştür.

Stratejik Ortaklık

Vizyon, ekip ruhu, istikrar bir işletme için kritik kavramlar olsa da bir girişimin varlığını devam ettirebilmesi için yatırımlara ve güçlü ortaklıklara da ihtiyacı vardır. 

Demet Mutlu, stratejik ortaklığa Trendyol’un ilk adımlarından beri önem vermiştir. Başlangıç aşamalarında kadrosuna Mynet’in kurucusu Emre Kurttepeli, Türkiye’nin ilk unicorn şirketi Peak Games’in kurucusu Sidar Şahin ve İpekyol’un yönetim kurul başkanı Yalçın Aydın’ı dahil eden Trendyol, 2018 yılında 728 milyon dolar değerinde yatırımla dünyanın en büyük e-ticaret devlerinden Alibaba ile ortaklık kurmuştur

Öte yandan, Mutlu, müşterilerin severek kullandığı ve kaliteli bir ürün üretmenin yatırım almaktan çok daha önemli olduğunu vurgulamıştır. Ek olarak, yatırım arayışında olan bir girişimin vizyonlarına inanan, uzun dönemli yatırımcılar bulmasının önemini belirtmiştir. Aldıkları yatırımlar sayesinde hedeflerini yükselterek zirveye oynadıklarını gösteren Trendyol ekibi, bir girişimin başarısında birçok unsurun nasıl bir araya gelip rol oynadığını bir kez daha göstermektedir.

Trendyol, aldıkları doğru stratejik kararlar ve kurdukları uluslararası ortaklıklar doğrultusunda günümüzde 27 ülkeye ihracat yapmakta ve etki alanını genişletmeye devam etmektedir. 

Önerilen gönderi:

preview-30-6526b2351946f829807096.png

PayPal’un Kurucu Ortağı Peter Thiel ile Startup Geleceği Üzerine Notlar

Okuyun

Sosyal Medya Kullanımı

Her gün Trendyol linkleriyle dolu bir Instagram sayfasına uyanmak tanıdık gelebilir. Trendyol, pazarlama alanında affiliate marketing stratejisini en etkili kullanan markalardan biridir. Ünlüler ve sosyal medya fenomenleriyle iş birlikleri sağlayarak marka görünürlüğünü artırmış ve müşterilerle farklı kanallardan iletişim kurmayı başarmıştır.

Günümüzde kurulacak bir marka, işletme veya girişimin başarılı olabilmesi için sosyal medya üzerindeki varlığı kritik önem taşır. Trendleri takip ederek güncel olaylar üzerinden kampanya geliştirmenin markaların satışlarını artırdığı gözlemlenmiştir. Bir araştırmaya göre her yıl “Efsane Cuma” adıyla kampanya başlatan Trendyol, bu süreçte e-posta ve sosyal medya kullanımıyla 2018-2019 yılları arasında satışlarını %44 oranında artırmıştır. Çeşitli reklam kanalları, ünlüler ve fenomenlerle iş birlikleriyle müşterilerin tüketim alışkanlıklarını doğrudan etkilemiştir.

Sonuç olarak, Trendyol 13 yıllık varlığı boyunca inanılmaz bir büyüme göstererek Türkiye’nin dünyaya açılan ilk decadorn şirketi olmuştur fakat başarısı tüm girişimlerin takip edebileceği doğru adımlar izlemesi ve vizyonuna istikrarla bağlı kalmasından kaynaklanmaktadır.

Haber bültenimize abone olun

Haftada en iyi materyalleri içeren bir mektup. Hiçbir şeyi kaçırmamak için abone olun
Takip ettiğiniz için teşekkür ederiz