Для отслеживания статуса заказа — авторизируйтесь
Введите код, который был выслан на почту Введите код с SMS, который был выслан на номер
Код действителен в течение 5 минут Код с sms действителен в течение 5 минут
Вы уверены, что хотите выйти?
Сеанс завершен
На главную
Blog

Arama

içerik

Verileri ve İşletme Bilginizi Nasıl Birleştirirsiniz?

Amazon şirketinin kıdemli lideri Federico Maffini, neden herkesin finansal analiz konusunda uzmanlaşması gerektiğini açıklıyor.

cover-1-649d3351971a5400425639-min-64a2dd0565d8d752802975.jpg

Amazon Web Services'ta İş Yönetimi departmanında yönetici olarak görev alan Maffini, iş analistlerinden ve program yöneticilerinden oluşan geniş bir ekibe liderlik ediyor. Son on yılda Amazon'da Finans, Program Yönetimi, Satış, Taşımacılık, Müşteri Deneyimi ve Amazon Web Hizmetleri dahil olmak üzere çeşitli ekiplerde çalıştı.

Şirketin 50 milyon dolardan fazla olan ithalat işlemlerinin maliyet denetimini yönetti. Ayrıca, faturalamayı otomatikleştirmek ve denetimi iyileştirmek için UPS, FedEx, DHL, Hermes ve Royal Mail gibi önde gelen lojistik hizmeti veren şirketlerle ortaklık kurdu.

Federico, Laba’da karar verme sürecini iyileştirmek için veriler ve iş bilginizi nasıl birleştirebileceğinizi, hikâye anlatımının bir çalışan olarak öne çıkmanıza nasıl yardımcı olabileceği ve yapay zekanın finansal veri analizini nasıl etkileyeceği hakkında düşüncelerini paylaşıyor.

Bu röportajı ingilizce olarak okumak için tıklayın.

Girişimciler ve Finans Alanının Dışında Çalışanlar Genel Olarak Neden Finansal Analizinde Ustalaşmalıdır?

İnsanlar “finans” kelimesini duyduklarında her zaman biraz korku duyarlar. Ancak, finansal verileri anlamak ve finansal mekanizmalar hakkında kapsamlı bir anlayışa sahip olmak size avantaj sağlar. Finanstan ne kadar uzak olsanız bile iş kararları söz konusu olduğunda daha fazla veriye dayalı kararlar almanızı sağlar.

İşletme sahipleri için şirketlerinin durumunu değerlendirmek, şirketin büyüme hedeflerini belirlemek, yatırım seçeneklerini değerlendirmek çok önemlidir. Bu olayları kapsamlı incelemek için de sağlam bir finans bilgisine sahip olmak gerekir.

Finansal Veri Analizinin İşvereninizin Kârını Artırmasına Yardımcı Olduğuyla İlgili Kariyerinizden Herhangi Bir Örnek Var Mı?

Amazon'da herkes kendi işinin sahibiymiş gibi yetkilendirilmiştir. Finans ekipleri ve diğer işlevlerdeki deneyimlerim sayesinde, maliyet tasarrufu ve kârı iyileştirme girişimlerini yürütme fırsatım oldu.

Örneğin, Amazon'un operasyon ve nakliye departmanında yer alan bazı bölümlerin verimliliklerinin artırılmasına katkıda bulundum. Amazon ile iş birliği yapan farklı nakliye hizmeti şirketlerini değerlendirdim ve teslimat tarihi ve gönderi türlerine göre en uygun olanı belirledim. Bunu belirlemem veriler sayesinde mümkün oldu.

Pastanın büyüklüğünü saptamak ve olası fiyatı değerlendirmek için finansal analiz kavramlarını ve tekniklerini anlamak önemlidir. Ve bu aktarılabilir bir beceridir. Bu yüzden nerede çalıştığın hiç önemli değil.

Ayrıca, müşteri gruplarına göre en uygun satış fiyatını sağlamak ve en iyi fiyatlandırma modelini değerlendirmek için fiyatlandırma algoritmalarında değişiklikler yaptım. Bu, finansal analitiğe sahip olmanın iş kârlılığını artırmaya nasıl yardımcı olabileceğinin başka bir örneğidir.

Amazon, Verileri Her Bir Durum İçin Kullanarak Aslında Bu Yaklaşımın Öncüsü Oldu, Değil Mi?

Amazon, tüm iş birimlerinde ve ekiplerinde inanılmaz derecede veri odaklıdır. Finans alanında pazarlama alanında veya İK'da çalışmanız gerçekten önemli değil. Veriler her şeyden önemlidir, çünkü karmaşayı ortadan kaldırmanıza izin verir. Sorunu ortadan kaldırmanıza, varsayımlara meydan okumanıza ve sorunlar hakkında daha derin ve daha kapsamlı düşünmenize olanak tanır.

Kariyerime başladığımda tek bir şeyden emindim: Finansman alanında olmak istemedim. Üniversitede okuduğum tüm dersler arasında, kesinlikle kariyerimde takip etmek istemediğim tek konu buydu.

Ancak, Amazon'dan teklif geldiğinde denemeye karar verdim. Bu, kariyerimin o aşamasında verebileceğim en iyi karardı çünkü bana bir zemin sağladı.

Amazon bana veri okuryazarlığının bir insanı çok yönlü biri haline getirdiğini öğretti. Bu yeteneği her yerde kullanabilirsiniz. Eğer bu bilgiye sahip değilseniz, sıfırdan inşa etmek çok fazla yatırım ve zaman gerektirir ve maalesef yıllar geçtikçe de bu beceriyi edinmek zorlaşıyor.

Kursunuzda İstatistiksel ve Şirket Odaklı Tahminler Hakkında Konuşacaksınız. Aralarındaki Fark Nedir?

Kursumda da tam olarak ikisi arasındaki farkı inceleyeceğiz. Veriye dayalı istatistiksel veya analitik tahmin modeli ile şirket odaklı yapılan tahminler arasındaki farkı çizeceğiz.

Veriler, yalnızca onunla birlikte yapılan tahminler kadar iyidir. Çoğu zaman, özellikle birlikte çalıştığım teknik ekiplerde bu boşluğu görürsünüz. İnsanlar istatistiksel modelleri ve makine öğrenimi algoritmalarını oluşturabiliyor, ancak iş anlayışı ve iş odaklı tahmin yapmada yoksunlar.

Veriler, işletmenin ihtiyaçlarına göre uygulanmamışsa, karar verme sürecinde yardımcı olmaz.

Bu yüzden, kurs sırasında, Excel'de iş girdileri tarafından yönlendirilecek bir tahmin modeli oluşturma sürecinden geçeceğiz ve bu tamamen istatistiksel modellerden farklı oluşturuluyor.

Bu Durum Ünlü "Gigo (garbage in,garbage out) Problemi" Gibi Mi?

Kesinlikle. Bu durum üretken yapay zekanın sahip olduğu sorunun aynısı. Veri akışı, günün sonunda verilere ve iş anlayışınız için ihtiyacınız olan bilgiye geri döner. Bu problemi aşmak da deneyim ve eğitim gerektirir.

Finansal Veri Analizi Yaparken Kaçınmanız Gereken Başlıca Hatalar Nelerdir?

Bazen işi iyi anlamamak, eksik veya doğru olmayan verileri seçmenize yol açar. Bu nedenle, çapraz kontrol etmek ve kaynakların ardındaki uyarıları iyi anlamak önemlidir.

Kariyerinizin aşamasına bağlı olarak da farklı tuzaklar vardır. Kişinin kariyerinin başlarında yaptığı temel hata, sayıları diğer kaynaklarla çapraz kontrol edememesidir. Aynı verilere sahip olmayan dataları üçgenlemek, verilerinizin güvenilir olduğundan emin olmanıza yardımcı olabilir.

Verilerle daha rahat hale geldikçe, genellikle kaybedilen bir şey olan iş kavramlarını anlamak daha önemli hale gelir. Çünkü verileri çok detaylı incelendiğinde iş için gerekli stratejik hamleleri kaçırıyorlar.

Finansal Hikâye Anlatımı, Finansal Analiz İçin Neden Önemlidir?

Doğru iletişim kurması gereken herhangi bir profesyonel için finansal hikâye anlatımı önemlidir. Liderlik ve üst düzey paydaşlar veri odaklıysa, bunu yapmak daha kolaydır. Ama herkes bu yöntemi kullanmıyor. Analizlerinizi veya tavsiyelerinizi onların ilgisini çekecek şekilde detaylandırmak size kalmış.

Çoğu zaman, finansal analistler finansal hikâye anlatımını anlamak için sayıları daha kapsamlı incelerler. Ancak, bilgiyi izleyiciyle ilişkilendiremedikleri için bu yöntemden en iyi şekilde yararlanamıyorlar.

Geliştiricilerle Finansal Hikâye Anlatımını Anlamak Daha Da Kötü! Peki, Bunu Anlamak Doğuştan Gelen Bir Yetenek Mi Yoksa Öğrenilebilen Bir Beceri Mi?

Çok çalışmanızın sonucu kesinlikle anlayabilirsiniz. Artık her şey bir yetenek. Bazıları Excel, Python, matematik, yaratıcı düşünme vb. konularda iyidir. Diğerleri de hikâye anlatmada iyidir. Ancak stratejinizi hikâye anlatımı etrafında oluşturmak için öğrenebileceğiniz bazı teknikler var.

Hikâye anlatıcısı olmak için film yönetmeni veya başarılı bir yazar olmanıza gerek yok. Herkes hikâye anlatıcısı olabilir ve herkes bence olmalıdır. Bunu zaten kursta da ele alacağız.

Hikâye Anlatımının Kariyeriniz Boyunca Size Nasıl Yardımcı Olduğuna Dair Herhangi Bir Örneğiniz Var Mı?

Satış operasyonlarından, satış stratejisine, yönetici iletişiminden ve satış planlamasından tutunda müşteri optimizasyonu ve etkinleştirmesine kadar çok geniş bir kontrol alanına sahip olmamı sağladığı için bana her gün yardımcı oluyor.

Hedef kitlenizin sorunlarını ilgili parçalara ayırabilmek, konuyu anlamanıza yardımcı olur. Yıllar içinde bu, sonuçların belirsiz olduğu zamanlarda bile ekiplerim için fon bulmama, onaylanmış girişimlere ve deneyler için destek almama yardımcı oldu. Bu yüzden, hedef kitlenize hitap eden bir fikir yaratmanın yollarını bulursanız, her zaman bir yolunuz vardır.

Bir fikri kitlenize çekici getirmenin yollarını bulabilirseniz, bu size kesinlikle bir kapı açar.

Daha Küçük Sermayeye Sahip Olan Şirketler, Sermayelerini Artırmak ve Fırsatları Tespit etmek İçin Finansal Analizi Kullanıyor. Peki, Bu Analizi Nasıl Yapıyorlar?

Bu, benim vereceğim kursumun da odaklandığı, Excel'de çok yönlü modeller oluşturma becerisi ile ilgilidir. Benim de amacım zaten insanların kursta öğrendiklerini iş yerinde kendi kullanım durumlarına göre uygulama becerisine sahip olmasıdır

Bu konuda bir temele sahip olmak bu analizi yapmanın en önemli noktasıdır. Çünkü o zaman öğrendiklerinizi yatırım getirisi analizine, değer analizine ve nakit ödeme tahminlerine uygulayabilirsiniz.

Bunlar, bir yatırımın uygulanabilirliğini anlamanıza ve fonlamada neden büyük gelir beklentisine sahip olmanızı anlamanıza yardımcı olabilecek tekniklerden bazılarıdır.

Ne olursa olsun harika çalışanlar şablonları oluşturmaya odaklanacağız. Çünkü yaptığınız işin ve departmanların dinamiği her zaman değişiyor.

Şahsen, iş dünyasında değişiklik olduğunda tek ihtiyacım olan şey, verileri kullanma, modeller oluşturabilme ve temel bilgilere geri dönebilme yeteneğine sahip olabilmektir. Çünkü tüm bu beceriler olası değişikliklere uyarlanabilir.

Üretken Yapay Zekâ, Finansal Analizi ve Genel Olarak Mesleğinizi Nasıl Etkileyecek?

Üretken yapay zekâ hakkındaki iddialar atılmadan çok önce bu konu beni büyülemişti. İnanılmaz bir hızla hareket eden büyüleyici bir dünya.

ChatGPT bile veriden kaynaklı oluşan sorunları anlama ve ele alma açısından son birkaç hafta içinde muazzam bir gelişme kaydetti.

Yapay zekâ, finansal analizi veya başka herhangi bir analitik görevi dönüştürme potansiyeline sahiptir. Ama bu durumun asla bir insan yargısının yerini alacağını düşünmüyorum. En azından yakın zamanda değil.

Yapay zekanın size hemen yardımcı olabileceği konu mesela yinelenen görevleri otomatikleştirmesidir. Ayrıca, yeteneklerinizi mevcut becerilerinizin ötesine genişletmenizi de sağlayabilir. Buna ek olarak, yapay zekayı, sürecinizi ve formüllerinizi kontrol edebileceğiniz bir sondaj tahtası olarak da düşünebilirsiniz.

Ancak, gerçekten devrim yaratabileceği bir konu varsa o da sorunları çözmesidir. Normalde Excel'de, VBA Macro'da veya bir SQL sorgusunda bir formüle takılıp kaldığınızda cevabı hemen Google'da bulmanız mümkündü.

Ancak, Yapay zekâ sayesinde yanıtları GPT aracılığıyla bulmak artık çok daha hızlı ve doğruluğu çok daha yüksek.

İnsanların takdir etmeye başlamasını istediğim şey de bu. Kendiniz denemeniz ve kullanmadan önce onunla biraz vakit geçirmeniz gerekir. Çünkü yapay zekanın potansiyelini bilmek size yardımcı olabilir.

Önerilen gönderi:

preview-64945f616829c859970058.png

Helen Edwards: "Eğer nereye ve nasıl bakacağınızı bi̇li̇rseni̇z bugünün marji̇nal davranışları yarının altın kutusu olabi̇li̇r "

Okuyun

Yapay Zekâ Evriminden Bağımsız Olarak İşe Yarayacak ve Faydalı Olmaya Devam Edecek Herhangi Bir Beceri Var Mı?

Eleştirel düşünme, stratejik içgörü, iletişim, kişilerarası iletişim ve karar verme yetisine sahip olmak, iş dünyasında faydalı olmaya devam edecek beceriler arasındadır. ChatGPT'ye gelir tablosunu anlamak için veya Excel'de bir sonraki DÜŞEYARA formüllerini bulmama yardımcı olması için soru sorabilirim. Ama ChatGPT ile ne yapacağım tamamen bana bağlı.

Bir CEO ve CFO, ChatGPT hesabıma giriş yapıp iş ile ilgili gereken yanıtları oradan almayacak. Hikâyeyi oluşturmak ve onları cezbedecek şekilde paketlemek hala bana bağlıdır. Ve bu beceriler ne olursa olsun gündemde kalmaya devam edecektir.

Finans Alanında Yeni Başlayan Birine Ne Tür Tavsiyeler Verirsiniz?

Bu tavsiyem herhangi bir kariyer için de geçerli olabilir, ancak kesinlikle verilerle çalışan biri için gerekli olan bir şey varsa o da öğrenmeye devam etmektir. İlk günlerime geri dönersek, Excel, Tableau ve SQL programlarını öğrenmek için saatler harcamıştım.

Bugün bile, ekip üyelerimden birinin oluşturduğu bir Excel dosyasını sırf ben kendim öğrendiğim için inceleyebilirim. Bu yüzden özellikle kişinin kariyerinin başlarında bir beceri öğrenmek çok önemlidir. Çünkü ilerledikçe yetişmek zorlaşıyor. O yüzden öğrenme işini başlangıçta yapın.

Ayrıca, finans alanının ötesine geçmeyi hedefliyorsanız, başka yerlerde deneyimler arayın. Amazon hakkında sevdiğim şeylerden biri, şirket içerisinde yatay hareket edebiliyor olmanız. Çünkü herkes bu fırsata sahip olamayabiliyor veya her şirkette bu durum aynı değil.

Ancak pazarlama, satış veya hesap yönetimi gibi çok farklı alanlarla uğraşmanın bir yolunu bulabilirseniz, yapın. Boş zamanınızı bir kurs aracılığıyla diğer alanlar hakkında daha fazla bilgi sahibi edinmek için de kullabilirsiniz.

Bu, kendi sektörlerine odaklanan diğer çalışanlara göre size birçok avantaj sağlar. Mesela, bunu ben zor yoldan yaptım. Finans alanında, ürün yöneticisi ve iş lideri olarak yıllarımı harcadım.

Eğer, böyle bir fırsatınız yoksa, kendiniz için mutlaka bu fırsatı yaratın.

Haber bültenimize abone olun

Haftada en iyi materyalleri içeren bir mektup. Hiçbir şeyi kaçırmamak için abone olun
Takip ettiğiniz için teşekkür ederiz