Markalar İçin Reklamın Rolü Nedir? Neden Önemlidir? | Laba Uluslararası Eğitim Platformu
Для отслеживания статуса заказа — авторизируйтесь
Введите код, который был выслан на почту Введите код с SMS, который был выслан на номер
Код действителен в течение 5 минут Код с sms действителен в течение 5 минут
Вы уверены, что хотите выйти?
Сеанс завершен
На главную
Blog

Arama

içerik

Markalar İçin Reklamın Rolü Nedir? Neden Önemlidir?

Markaların daha fazla kazanç elde etmesi için neden reklamların kullanılması gerektiğini ve sağlayacağı faydaları bu makalemizde açıklıyoruz.

cover-new3-648c72c16935c952381937-min-64a670ea4095b340225853.jpg

Reklamın yeri her marka için çok önemlidir. Bir markanın kazanç sağlaması, bir markanın daha fazla ürün satabilmesi ve bir markanın markalaşma sürecinde reklam çok büyük bir rol oynamaktadır. 

Bu yüzden reklamlar, reklam sloganları ve reklamlar için yapılan tüm stratejiler doğru bir şekilde seçilmelidir. Reklam sayesinde bir ürünün mesajı doğru bir şekilde müşteriye ulaştırılabilir, tanıtımı sağlanabilir ve ürünün alımı kolaylaştırabilir. 

Şirketlerin reklamlara önem vermesinin temel amacı; ürettikleri ürünü doğru bir şekilde tanıtmak, müşterinin ilgisini çekmeyi sağlamak ve o ürünün satışını yaparak kazancı artırmayı sağlamaktır.

Bu yüzden, reklam çok kritik bir rol üstlenmektedir. Bir şirketin iletmek istediği mesaj reklam aracılığıyla iletildiği için, yanlış bir reklam veya provoke eden bir reklam kullanmak markanın imajını ciddi anlamda zedeleyebilir.

Örneğin Kendall Jenner’ın oynadığı Pepsi reklamı marka imajını ciddi anlamda zedeleyen örneklerden biridir. Pepsi çok ünlü ve başarılı bir marka olmasına ve marka stratejisini oluştururken binlerce reklam kullanmasına  rağmen, bu reklam markanın imajını ciddi anlamda zedeledi.

Jenner’ın oynadığı reklamda Pepsi, “ırkçı ve siyahilere yönelik polis şiddetini küçümsediği” yönünde ağır eleştirilere maruz kaldı ve markanın çok büyük zarara uğramasına sebep oldu. 

Bu yüzden bir marka olarak reklamlarınızda doğru mesajı verdiğinizden emin olmalısınız ve stratejilerinizi buna göre belirlemelisiniz.

Markalar Neden Reklamlara İhtiyaç Duyar?

Mal ve hizmetler, tüketicilerin gelişen ve değişen isteklerine göre üretildiği için ticari mal ve hizmet üretimi ile uğraşan şirketler ise birkaç önemli nedenden dolayı reklamı kullanmaya ihtiyaç duyar:

Birinci neden, reklamın, ürünlerini halka tanıtmaya yardımcı olması ve böylece satışları arttırmaya olanak sağlamasıdır.

Ürünün içeriğine göre reklam, mesajı tüketicilere ulaştırmak için en uygun medya platformunu seçer ve kullanır. Örneğin gıda, sabun ve meşrubat gibi tüketim ürünleri söz konusu olduğunda şirketler çoğunlukla genel yayın medya platformlarını seçer.

İkincisi ise, Reklam, dağıtım maliyetlerinin düşürülmesine olanak sağlar. Şirketler reklam sayesinde geniş kitlelere ulaştığı için, kişisel satış ve dağıtım maliyeti büyük ölçüde azalır. Bu yüzden, çeşitli medya aracılığıyla reklam mesajları bölgesel ve ulusal sınırların ötesine geçebilir. Böylelikle, reklamlar, internet ve sosyal ağlar aracılığıyla küresel bir pazara açılır.

Ayrıca, reklamlar rekabet için kullanılan bir yöntem olarak da hizmet vermektedir. Şirketler, diğer şirketlerle rekabet edebilmek ve tüketicileri markalarına katkı sağlamaya ikna edebilmek için yaratıcı ve çekici reklamlar kullanır.

Reklam, satış elemanının görevini kolaylaştırır ve tüketicilerin yeni ürünlere ulaşmasına yardımcı olur. Buna ek olarak, bir şirket, reklam yoluyla, rekabetçi fiyatları veya ürün ve hizmetlerinin avantajlarını sergileyerek diğerleriyle rekabet eder ve diğer markalarla daha iyi mücadele etmesine olanak tanır. Üreticiler ayrıca uygun reklamlar aracılığı ile ürünleri hakkındaki yanlış anlamaları da ortadan kaldırırlar.

Buna ek olarak, reklam, tüketicilerin zamandan tasarruf etmelerini de sağlar. Ayrıca, reklam sayesinde tüketiciler alışveriş yaptıkları sırada daha spesifik olmasını da sağlar. Bu yüzden, tüketiciler reklamlar sayesinde seçimlerini yapabilir, yeni iş alanlarından, yeni ürün ve markalardan haberdar olabilmektedir. 

Birçok reklam, genellikle tüketicilerin markayla doğrudan iletişim kurabilecekleri, şirketin web sitelerine doğrudan gidebileceği müşteri hizmetleri bağlantıları da sunar. 

Bu yüzden, bu gibi durumlar tüketiciyle olan iletişimi güçlendirir ve genişleyen üretim ve satışlar nedeniyle de şirketlerde daha fazla iş olanağı yaratır. Son derece rekabetçi piyasa ortamı nedeniyle, şirketler sürekli olarak yaratıcı tasarımlara sahip olan veya iyileştirilmiş işlevlere sahip yeni ürünler bulmaya çalışıyor. Bu da markalar için reklamı daha önemli bir unsur haline getiriyor.

Yeni ürünlerin ortaya çıkışı ve kullanımı da genellikle daha yüksek yaşam kalitesine olanak sağlar.

Bu yüzden, birçok medya kuruluşu, özellikle özel olanlar, tamamen veya neredeyse hepsi reklamlardan elde edilen gelirler sayesinde kazançlarını sağlıyorlar. Reklamlardan elde edilen gelirler sayesinde birçok matbaa, üretim maliyetini düşürüyor ve bu da doğal olarak gazete ve dergilerin fiyatlarını düşürüyor. 

Ayrıca, reklam alanı hem akademik hem de pazarlama alanında araştırmayı da teşvik eder. Akademisyenler ve pazarlamacılar, reklamın tüketicileri nasıl etkilediğini ve tüketicilerin reklama nasıl tepki verdiğini incelemekle son yıllarda daha fazla ilgileniyorlar.

Peki Pazarlama Alanında Reklam Neden Bu Kadar Önemli?

Reklam, pazarlama alanında çeşitli roller üstlenir. Reklamcılığın önemli olmasındaki ilk sebep bilgilendirici olmasıdır. Bu yüzden, reklam, tüketicilerin ürün ve hizmetler hakkında bilgi sahibi olduğu bir kaynak olduğu için pazarlama alanında da daha önemli hale geldi.

Şirketler, tüketicilere ürün ve hizmet satmak amacıyla üretim yapar. Satış sağlanamazsa marka zarara uğrar ve uzun süre bu durum devam ederse de iflas eder. 

Bu yüzden, halkı ürün ve hizmetler hakkında bilgilendirmek, bunu çeşitli medya aracılığıyla yapan reklamın sorumluluğundadır. Reklam, tüketicileri bilgilendirmenin yanı sıra, tüketicileri bir satın alma eylemi yapmaya ikna etmek için de çabalar.

Ayrıca, marka imajının tanıtımı ve korunması, reklamın pazarlamada oynadığı başka bir roldür. Reklam, markalar için bir imaj kaynağıdır; halk tarafından bir marka algısını yansıtır ve oluşturur. Bu yüzden Pepsi gibi olayların yaşanmaması için doğru reklam kullanmak çok önemlidir.

Bu yüzden, marka için reklam kullanmak uzun vadede bir şirketin itibarını ve markanın imajını sürdürmesine olanak sağlar. Reklam yapılırken, yaratıcılık, uygun medya ve ikna etme kabiliyetleri kullanılınca, tüketicilerin belirli ürün veya hizmetler hakkındaki inançlarını ve arzularını değiştirmelerine olanak sağlar.

Önerilen gönderi:

preview-1-64639a3cd8206304640286.png

Başarının Önündeki Engeli Aşma: Kendini Sabote Etmeyi Durdurmanın Yolları

Okuyun

Neden Reklamlar, Markalar İçin Bu kadar Önemli?

1. Müşteri Güveni Oluşturur

Edelman tarafından yapılan bir araştırmaya göre, bir müşteri bir markaya uzun süre güvendiğinde, o markanın ürünlerini satın alma, sadık kalma ve markayı savunma olasılıkları iki kat daha fazla oluyor. Buna ek olarak, dönüşüm hunisinin tamamında bağlantı kurmak ve iletişim kurmayı sağlamak, mevcut müşterilerle ve potansiyel yeni müşterilerle bu güveni oluşturmak için kritik bir önem teşkil eder.

Peter Field ve Les Binet tarafından yürütülen araştırmaya göre, markalardaki büyümeyi hızlandırmak için en uygun medya stratejisinin; %60’ının bir marka stratejisi belirlemekten ve %40’ının satış aktivasyonundan oluşması gerektiğini fark etti. Bu nedenle, bu araştırmaya göre, markanıza aşina olan tüketicilere ve size yabancı olan tüketicilere odaklanmalısınız. 

2. Ürünlerinizi Tanıtmaya Yardımcı Olur

Şirketiniz yeni bir ürün veya hizmet tanıttığında, müşterilerinizi bu konuda bilgilendirmek için bir reklam stratejisi belirleyebilirsiniz. Bu, yeni ürünü çok sayıda kişiye ulaştırılmasına ve sürüm için ilgi oluşturmanıza olanak tanır. Ürününüzün lansmanını daha fazla kişiye ulaştırmak, onu satın almak isteyenlerin sayısını artırmasına da neden olabilir.

3. Markanızı Farklılaştırır

Çoğu ürün ve hizmetin satılması için rekabet eden birden fazla şirket olduğundan, markanızın kendisini rakiplerinden ayırmanın yollarını bulmalıdır. Kullanılan logolar, renk şemaları, yazı tipleri veya sloganlar gibi reklam öğeleri, bir marka kimliği oluşturmanın ve ürününüz ile diğer şirketler arasında bir fark yaratmanın yollarından biridir. Bir müşterinin marka tasarımınızı tanıması veya beğenmesi, ürününüzü satın alma şanslarını artırabilir.

4. Satışlarınızı Artırmanıza Olanak Tanır

Reklamlar sayesinde ürününüzün tanıtımını ve bilgilendirmesinde süreklilik sağlarsınız, ürününüzdeki değişiklikleri kolaylıkla aktarırsınınız ve gerekli iyileştirmeleri yaparak ürününüze karşı olan ilgiyi artırabilir böylelikle müşteri  memnuniyetinizi  arttırır, ne istediklerini  daha iyi anlar ve satışlarınızı artırabilmenize olanak sağlayabilirsiniz. 

Böylelikle, yukarıdaki unsurlarda gösteriyor ki reklam olmadan bir markanın oluşması, doğru marka imajının yaratılması, ürününün tanıtılması ve pazarlama stratejisinin  belirlenmesi mümkün değildir. Bir markanın kâr yapması, daha çok ürün satabilmesi ve bir markanın markalaşma sürecine gitmesinde reklam çok büyük rol oynamaktadır. 

Bu yüzden, markalar reklamlarında kullanılacak veya aktaracak mesajı iyi seçmeli ve reklam için yaptığı tüm stratejilerine  sektörde uzun süre varlığını sürdürmek için ayrıca önem vermelidir.

Haber bültenimize abone olun

Haftada en iyi materyalleri içeren bir mektup. Hiçbir şeyi kaçırmamak için abone olun
Takip ettiğiniz için teşekkür ederiz