Dijital Pazarlama Nedir? | Laba Uluslararası Eğitim Platformu
Для отслеживания статуса заказа — авторизируйтесь
Введите код, который был выслан на почту Введите код с SMS, который был выслан на номер
Код действителен в течение 5 минут Код с sms действителен в течение 5 минут
Вы уверены, что хотите выйти?
Сеанс завершен
На главную
Blog

Arama

içerik

Dijital Pazarlama Nedir?

Son zamanlarda aktif olarak kullanılan ve bir pazarlama yöntemi haline gelen dijital pazarlamanın neden önemli olduğunu ve nasıl kullanılması gerektiğini açıklıyoruz.

33-649460e1a35ec183001444-min-64a670ba52da7511647275.jpg

Teknolojinin hayatımıza girmesiyle birlikte hayatımızın birçok alanında değişikliğe uğradık. İnsanların günlük yaşamlarından, iş hayatlarına kadar pek çok şey değişti. Şirketler ve diğer iş sahaları da özellikle dijital dünyanın bize sunduğu olanaklardan en iyi şekilde yararlanıyorlar .

Dijitalde şirketler özellikle kendi karlılıklarını artıracak birçok girişimde bulunuyor. İyi bir şirketin özellikle kazancını artırması ve sürdürülebilir bir yer edinmesi için pazarlama departmanına önem vermesi kaçınılmaz bir gerçektir. 

Çünkü iyi bir pazarlama stratejisine sahip olmak, markanızı veya şirketinizi daha iyi bir konuma getirmenizi ve kazancınızı arttırmanıza olanak sağlar. Dijital pazarlama sayesinde de şirketler pazarlama departmanını daha iyi kullanabilir, yeni çağa ayak uydurabilir ve bu  yeniliklere göre kendilerini geliştirebilirler.

Peki, Dijital Pazarlama Tam Olarak Nedir?

Dijital pazarlama, dijital teknolojilerin, işletmenin hedeflerine ulaşması, kazancını artırması ve ürünlerinin potansiyel alıcılara ulaşması için bu teknolojilerin pazarlama alanında kullanılması olarak tanımlanabilir.

Dijital pazarlama, genellikle internet pazarlaması veya e-pazarlamanın eşanlamlısı olarak kabul edilir. Aslında böyle düşünmek yanlıştır. Çünkü, İnternet  bir müşteriye ulaşmanın sayısız yolundan yalnızca biridir. 

Pazarlamanın Gelenekselden Dijitale Geçişi:

Dijital pazarlamanın gelişimi, teknolojik gelişmelerden ayrılamaz. 

1990'larda Dijital Pazarlama terimi ilk kez sunucu/istemci mimarisinin ortaya çıkışı ve kişisel bilgisayarların popülaritesi ile ortaya çıktı. Bu yüzden, müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) uygulamaları pazarlama teknolojisinin önemli bir parçası haline geldi. 

Rekabet, satıcıların yazılımlarına pazarlama, satış ve hizmet uygulamaları gibi daha fazla hizmeti dahil etmeye zorladı. Pazarlamacılar, internet ortaya çıktıktan sonra CRM yazılımı sayesinde devasa online müşteri verilerine  sahip olabildiler. Böylece, şirketler, müşteri ihtiyaçlarının verilerini güncelleyebildi ve deneyimlerinin önceliklerini öğrenebilir hale geldi. 

2000'li yıllarda, giderek daha fazla internet kullanıcısı olunca ve iPhone ortaya çıkınca müşteriler, bir şirketin pazarlama departmanında çalışan satış danışmanına danışmak yerine, sadece ürünleri arattı ve ihtiyaçları hakkında kendileri söz sahibi olmaya başladı. Buna ek olarak, 2000 yılında Birleşik Krallık'ta yapılan bir araştırmada, çoğu perakendecinin kendi alan adresini kaydetmediği ortaya çıktı. Böylece, bu sorunları çözmek ve şirketlerin piyasalarını geliştirmeleri için şirketler dijital yollara başvurdu.

1990'lar ve 2000'lerden bu yana dijital pazarlamanın gelişimi, markaların ve işletmelerin kendilerini pazarlama için teknolojiyi kullanma şekillerini değiştirdi. Dijital platformlar, pazarlama planlarına ve günlük hayata giderek daha fazla dahil edildikçe ve insanlar fiziksel mağazaları ziyaret etmek yerine daha fazla dijital cihazları kullandıkça, dijital pazarlama kampanyaları daha yaygın ve verimli hale gelmeye başladı.

2007 yılında, müşterilerle olan sorunu çözmek için pazarlama otomasyonu kavramı ortaya çıktı. Pazarlama otomasyonu, şirketlerin müşterilerini segmentlere ayırmasına, çok yönlü pazarlama kampanyaları başlatmalarına ve müşteriler için kişiselleştirilmiş bilgiler sağlamalarına yardımcı oldu.

2000'li ve 2010'lu yıllarda, dijital medyaya erişebilen cihazlarının çoğalması ile birlikte dijital pazarlama daha da önemli hale geldi. 

2012 ve 2013 yıllarında üretilen istatistikler, dijital pazarlamanın büyümeye devam ettiğini gösterdi. 2000'li yıllarda LinkedIn, Facebook, YouTube ve Twitter gibi sosyal medyanın gelişmesiyle de tüketiciler, günlük yaşamlarında büyük ölçüde dijital elektroniğe bağımlı hale geldi. Teknolojinin müşteri davranışında değişikliğe sebep olmasıyla, bu durum pazarlama teknolojisinin çeşitlenmesini de artırdı. Dünya çapında dijital pazarlama, özellikle 2013 yılından sonra en yaygın terim haline geldi. 

Dijital medyanın  büyümesinin için yıllık olarak 4,5 trilyon online reklam sunulduğu tahmin ediliyor ve 2010'da dijital medya harcaması %48 arttı. 

Böylelikle, internet, şirketlere yeni iletişim ve etkileşim kanalları oluşturdu.  Satış, pazarlama ve müşteri desteğinde müşterilerle daha yakın ve daha uygun maliyetli ilişkiler kurdurma olanağı sağladı. Şu an da tüm şirketler her zaman müşterilere bilgi, hizmet ve destek sağlamak için interneti kullanabilir. Ayrıca, müşterilerle uzun vadeli ilişkiler için temel oluşturabilme ve tekrar satın almayı teşvik edebilecek olumlu etkileşim yaratma olanağı da sağladı. 

Dijital pazarlama aslında bir şirketin dijital kimliğidir; dijital bir teknoloji sayesinde bir marka, ürünleriyle her tüketiciye ulaşabilmektedir.

Dijital pazarlama sayesinde düzgün yönetilen müşteri ilişkileri, onların tercihleri ​​hakkında çok büyük miktarda veri üretebilme olanağı sağladı. 

Böylelikle, bir tüketici, istedikleri ürünleri ve hizmetleri, fiyat, kalite, teslimat maliyetleri veya incelemelere göre dijital mecra sayesinde sıralayabilir.Ayrıca, teknoloji sayesinde, bir tüketici, satın almaya karar vermeden önce, ürün ve hizmet fiyatlarındaki değişiklikleri cari bazda takip etme olanağına sahiptir veya kendisi için ilginç olmayan içerikleri engelleme olanağına sahiptir.

Bu yüzden, dijital teknoloji, işletmelerin günümüz pazarı ve müşteriler hakkındaki düşünce biçimlerini tüketicilerin davranışlarına göre değiştirmelerine olanak sağlıyor.

Mesela, geleneksel pazarlama, üreticiden nihai alıcıya mal ve hizmet akışından oluşan herhangi bir eylem olarak anlaşılırken, dijital pazarlama; ürün ve hizmetlerin tanıtımını dijital dağıtım, sosyal medya ve İnternet satışlarıyla birleştirmeyi teknolojik olanaklar sayesinde yapar. Bu nedenle pazarlama alanın gelişmesi için dijital dünya faydalı olanaklar sağlamaktadır.

Şirketinizin çevrimiçi pazarlanması açısından, iş genellikle ne yaptığınıza (ya da yapmadığınıza) bağlı da olabilir

Peki, Dijital Pazarlama Nasıl Kullanılmalıdır? Hangi Stratejiler Belirlenmelidir?

1. Hedeflerinizi Tanımlayın

Dijital pazarlama yöntemini kullanmaya başladığınızda, hedeflerinizi belirlemeniz ve tanımlamanız çok önemlidir. Örneğin, hedefiniz marka bilinirliğini artırmak ise, sosyal medya aracılığıyla yeni kitlelere ulaşmaya odaklananabilirsiniz. Veya belli bir ürününüzün satışları artırmak istiyorsanız, web sitenize ilk etapta potansiyel müşteriler çekmek için SEO'ya ve içeriği optimize etmeye odaklanmanız daha önemlidir. 

Şirketinizin en büyük hedeflerini belirledikten sonra bir dijital pazarlama stratejisi oluşturmak da daha kolay olacaktır.

2. Hedef Kitlenizi Belirleyin

Dijital pazarlamanın en büyük faydalarından biri de belirli kitleleri hedeflemektir. Hedef kitlenizin belirli bir ürün veya kampanyaya bağlı olarak değişebilir fakat bir hedef kitlesine sahip olmak müşteriye nasıl hitap etmeniz gerektiğine ve kendinizi hangi alanda geliştirmenizi anlamaya ve analiz yapmaya olanak tanır.

3. Sosyal Medyayı Aktif Olarak Kullanın

Sosyal medya, hedef kitlenizin çoğunun bulunabileceği bir platformdur. İnsanlar her an telefonlarında ilgilerini çekebilecek şeyleri aramak için akışlarında geziniyorlar. İlk olarak, kitlenizin daha yoğun olduğu platformları bulmalısınız. Ürünlerinizi sunarken onların göz alıcı fotoğraflarını, videolarını çekebileceğiniz ve hedef kitlenizin ilgisini çekecek içerikler oluşturabileceğiniz Instagram veya TikTok hesabı açabilirsiniz. Bu yüzden, işletmeniz birden fazla sosyal medya platformunda aktif olmalıdır. Hedef kitlenize daha fazla ulaşmanıza yardımcı olacak sosyal medya platformunu belirlemeli ve orada içerik üretmeye odaklanmalısınız.

Önerilen gönderi:

image-64789d447e487269523756.png

Bu Yazın Tatil Planı: Online Eğitim

Okuyun

4. Yapay Zekaya ve Makine Öğrenimine Yatırım Yapın

The CMO Anketine göre şirketler şu anda yapay zekayı (AI) veya makine öğrenimini (ML) yalnızca %12 oranında kullanıyor. Ankete katılanlar, AI  kullanımının önümüzdeki üç yıl içinde üç katına çıkarak %38'e çıkacağını ve şirketlerin %28'inin son 12 ayda bu alana yatırım yapacağını tahmin ediyor.

Şirketler, müşterileriyle kişiselleştirilmiş bağlantılar kurmak için ve veri analitiği yatırımlarından en iyi şekilde yararlanmak için AI ve ML mutlaka kullanılmalıdır.

Bu yüzden, dijital pazarlama günümüz şirketlerinin mutlaka kullanması gereken bir yöntem haline gelmiş bulunmaktadır. Dijital pazarlama sayesinde şirketler, müşterilerinin davranışlarını daha iyi anlayabilir, ürünlerini daha iyi tanıtabilir, hedef kitlelerini belirleyebilir ve pazarlama stratejilerini daha kapsamlı belirleyebilir. Bir şirketin özellikle kazancını artırması ve diğer markalarla rekabet edebilmesi için dijital pazarlamaya önem vermeli ve kendi pazarlama yöntemlerini geliştirmelidir.

Haber bültenimize abone olun

Haftada en iyi materyalleri içeren bir mektup. Hiçbir şeyi kaçırmamak için abone olun
Takip ettiğiniz için teşekkür ederiz
Konuya göre kurslar:
«Pazarlama Direktörlüğü Eğitimi»
Dijital Pazarlama ve E-ticaret
Eğitmen Nazlı Soylu
18 Eylül 25 Ekim
Nazlı Soylu