Sağlık Turizminde Pazarlama kursu — size en uygun pazarlama stratejisini nasıl belirleyeceğinizi öğreteceğiz | Laba İşletme Okulu
Online Eğitim

Sağlık Turizminde Pazarlama

Sağlık Turizmi sektöründeki rekabet her geçen gün artıyor. Sizin için en uygun pazarlama stratejilerini belirlemeniz ve potansiyel müşterilerinize nasıl ulaşacağınızı anlamanız artık daha da önemli!
Sağlık sektöründe hizmet veren klinik ve tıbbi işletmelerin pazar pozisyonunu analiz edin
Rakip ve pazar analizleri yaparak, işletmenizin pozisyonunu güçlendirecek stratejiler geliştirin
Hedef pazarlarınıza uygun yatırım alanlarını belirleyerek, müşteri portföyünüzü genişletin ve gelirinizi artırın
Etkili pazarlama ve satış stratejileri oluşturarak, işletmenizin karlılığını ve sektördeki rekabet gücünü artırın
Sağlık Turizminde Pazarlamanın Gücünü Kullanın!

Kurs süresince, sadece pazar analizleri ve stratejileriyle sınırlı kalmayacak, aynı zamanda pazarlama dinamiklerinin işletmeniz üzerindeki etkilerini de anlayacaksınız. Medipol Sağlık Grubu / İşletme Direktör Yardımcısı, Dr. Uygar Üstün’ün rehberliğinde, sağlık turizmi alanında nasıl etkili pazarlama stratejileri geliştireceğinizi ve işletmenizin karlılığını nasıl artırabileceğinizi öğreneceksiniz.
Eğitmen:
Dr. Uygar Üstün
İşletme Direktör Yardımcısı,
Medipol Sağlık Grubu
Sağlık Kurumları Yönetimi, CRM, Marka Yönetimi, Pazarlama ve Bütünleşik Pazarlama, Sağlık Sigortacılığı, Sağlık Turizmi gibi alanları içerecek şekilde 25 yılı aşkın süredir çalışmalar yapmıştır.
2010 yılında Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Yüksek Lisans Programını (MBA), Sağlık Yönetimi alt uzmanlığını alarak “Hasta Sadakati ve Sadakat Düzeyinin Ölçümü” tez çalışması ile tamamladı.
Eğitim hayatına İstanbul Medipol Üniversitesi’nde Sağlık Yönetimi alanında doktora programı ile devam etti ve doktorluk unvanını kazandı.
25 yılı aşkın bir sürede çeşitli sigorta ve sağlık kuruluşlarında yöneticilik yaptı.
Şuan, Medipol Sağlık Grubu İşletme Direktör Yardımcısı olarak görevini sürdürmektedir.
Aynı zamanda İstanbul Medipol Üniversitesi’nde Dr. Öğretim Üyesi olarak;
  • - Sağlık Bilimleri Fakültesi Sağlık Yönetimi Bölümünde “Sağlık Turizmi”
  • - Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Sağlık Kurumları İşletmeciliği Bölümü’ nde “Sağlık Sigortacılığı” ve "Sağlık Kurumları Yönetimi" derslerini sunmaktadır.
Uygulama temelli dersler ve eğitmenin geri bildirimleri sayesinde Sağlık Turizminde Pazarlama konusuna hakim olacaksınız!
Kursta şunları öğreneceksiniz:
Kursta şunları öğreneceksiniz:
Dijital Pazarlama Yolculuğuna Hazır mısın?
Dijital pazarlama araçlarının sağlık turizmi sektöründe nasıl kullanılacağına ve sağlık turizmine katkısına değinerek daha fazla müşteriye ulaşmanın yollarını öğreneceksiniz.
Hasta Memnuniyetinin Sırrı
Markalaşma çalışmaları, iletişim kanalları, uluslararası hasta süreçleri gibi konuları ele alarak müşteri memnuniyetini sağlama yolunda adımlar atabileceksiniz.
Sağlık Turizminde Hedef Kitleni Belirle!
Müşteri segmentasyonu, hedef pazar ve ürün seçimi gibi konuları ele alarak etkili bir pazarlama stratejisi oluşturabileceksiniz.
Başlangıç:
13 Kasım 2023
Eğitim süresi:
10 Ders
5 Hafta
Format:
Online web seminerleri
Ödevler için geri bildirimler
Nasıl eğitim veriyoruz?
Uygulama temelli dersler ve ödevler veririz
Derslerin materyallerini pekiştirmeniz için çok özel uygulama temelli alıştırmaları geliştirdik. Bu alıştırmalar sayesinde sağlık turizminde pazarlamayı daha iyi kavrayacaksınız.
Yardım ve Destek
Kurs eğitmeni, kurs sırasında ortaya çıkan tüm soruları yanıtlayacak ve ekibimiz öğrenme sürecinde size yardımcı olacaktır.
Network kurarız
Eğitim ile ilgili tüm bilgi ve dökümanları hızlıca edinebileceğiniz kapalı bir Whatsapp grubuna dahil olacaksınız.
Müfredat
Ders 1:
Türkiye’de ve Dünyada Sağlık Turizmi
  • - Sağlık Turizminde Dünya ve Türkiye: Fırsatlar ve Eğilimler
  • - Sağlık turizminde pazarlama trendleri
  • - Türkiye'de Sağlık Turizminin Bugünü ve Geleceği
  • - Sağlık Turizminde Teşvik Planlaması
  • - Sağlık Turizminde Aracı Kurumların Sertifikasyonu
Ders 2:
Sağlık Turizminde Hedef Branşların ve Ürünlerin Seçimi
  • - Sağlık Turizminde İlerlemek için İdeal Branşları Keşfetmek
  • - Pazarda Yeni Branşlarla Fark Yaratmak
  • - Mevcut Branşların Başarısını Değerlendirme ve Geliştirme

Ödev 1: Sağlık turizmi pazarında faaliyet gösteren ülkelerin mevcut pazar analizinin yapılması. (Ülkeler katılımcıların adına göre ayrı ayrı atanacaktır.)

Ders 3:
Hedef Ülkelerin Belirlenmesi
  • - Sağlık Turizmi hedeflediğimiz ülkelerin belirlenmesi
  • - Yeni bir ülkeye giriş stratejisinin belirlenmesi
  • - Mevcut ülke deneyiminin değerlendirilmesi
Ders 4:
Hedef Kitle Analizi ve Marka Mesajı
  • - Sağlık Turizmindeki İhtiyaçlar ve Motivasyonlar: Arz ve Talep Dengesinin Temelleri
  • - Sağlık Turizmi Talebinin Ölçümü ve Değerlendirilmesi
  • - Sağlık Turizmi Arzının Modeli ve Etkileyen Faktörler
  • - Markalaşma Yolculuğu: Sağlık Turizminde Eşsiz Bir Kimlik Oluşturmak
  • - Hedef Kitle Belirleme Süreçlerindeki Önemli Kriterler
  • - Hedef Kitleye Uygun İletişim Kanalı Seçimi
  • - Hedef Kitleye Ulaşma Stratejileri

Ödev 2: Ödev 1’te atanan ülkelerin sağlık turizmi pazarındaki potansiyelinin araştırılması ve hedef Pazar analizinin yapılması.

Ders 5:
Rakip Analizi ve Fiyatlandırma
  • - Stratejik Fiyatlandırma
  • - Sağlık Turizminde Lider Ülkeler
  • - Sağlık Turizmini Teşvik Eden Faktörler
  • - Sağlık Harcamalarının Ülkelere Göre Karşılaştırılması
  • - Ülkelerin Tıbbi Tesis Analizi
  • - Benchmarking ile En İyi Uygulamaları Keşfetmek ve Uygulamak
Ders 6:
Sağlık Turizminde Analiz, İş Geliştirme ve Performans Değerlendirme
  • - Sağlık Turizminde İş Geliştirme ve Analiz
  • - Eleştirel Sorun Analizi ve Çözüm Geliştirme
  • - Akademik Yöntemlerle Mevcut Durum Analizi
  • - Gelecek Endüstri Trendlerinin Fizibilitesi ve Uyum Stratejileri
  • - Sağlıklı Yaşam Tarzı ve Turizm Kompleksini Keşfetmek
  • - Sağlık Turizminde İşletme Yönetimi
  • - Disiplinler Arası Stratejiler Oluşturmak
  • - Stratejinize Göre Başarı Kriterleri ve KPI Belirleme
  • - Verilerinizi Doğru Aktarabilmek İçin İletişim Becerileri
  • - Sağlık Turizmi Uygulaması Planlaması ve Kalite Yönetimi

Ödev 3: Ödev 1’de hazırlanan ülke çalışması ve Türkiye pazarı arasında Benchmarking yapılacak.

Ders 7:
Sağlık Turizminde Benzersiz Hasta Yolculuğu
  • - Hasta Memnuniyetine Giden Yolda: Servis Seçiminden Ayrılış Anına
  • - Uluslararası Hasta Süreçlerinde Stratejik İyileştirmeler
  • - Hasta Deneyiminin Haritası: Ölçüm, Analiz ve Eylem Planı
Ders 8:
Sağlık Turizminde Media Mix, Ajans Yönetimi ve Dijital Pazarlama Faaliyetleri
  • - Dijital Dünyada Sağlık Turizmi Pazarlaması
  • - Geleneksele Yolculuk: Offline Reklam
  • - Geleneksel ve Dijital Pazarlama Arasındaki Farklar
  • - Sağlık Turizminde Dijital Platformların Gücü
  • - Sağlık Turizmi Web Portalleri
  • - Sağlık Turizmi Pazalamasındaki Son Gelişmeler ve Mevcut Durum Analizi

Ödev 4: Sağlık Turizmi web portallerinin incelenmesi ve hasta bakışı ile değerlendirilmesi.

Ders 9:
Bütçe ve Kaynak Yönetimi
  • - Reklam İçin Kaynak Yönetimi
  • - İnsan Kaynağı Yönetimi
  • - Sistem ve Organizasyon
Ders 10:
Özelleştirilmiş Sağlık Turizmi Pazarlama Planları
  • - Yıllık Pazarlama Planını Adım Adım Oluşturmak
  • - Hedef Ülke Bazlı Pazarlama Planları
  • - Branş/Tedavi Bazlı Pazarlama Planları
  • - Tedavi Alanındaki Rekabet ve Farklılaştırma Fırsatları

Ödev 5:Tüm bu kazanımlar neticesinde Ödev 2’de hazırlanan Pazar Analizi baz alınarak kapsamlı bir pazarlama planı hazırlanacak.

Bilgi İstiyorum
Kursa kayıt olmak için formu doldurun, eğitim danışmanımız
en kısa sürede sizlere ulaşarak kurs içeriği ve ücretlendirme hakkında detaylı bilgi verecektir.
Bu alanın doldurulması zorunludur
Bu alanın doldurulması zorunludur
Bu alanın doldurulması zorunludur
Bilgi İstiyorum