İş Analistleri Tarafından En Beğenilen 41 İş Analizi Aracı | Laba işletme okulu
Blog

Arama

İş Analistleri Tarafından En Beğenilen 41 İş Analizi Aracı

cover-analytics-61a787aae3756666048743.jpg

2021'de En İyi İş Analistleri Tarafından En Sık Kullanılan İş Analizi Araçları:

İş analizi, iş ihtiyaçlarını bulma sürecidir:

  • İş ihtiyaçlarının açıklanması.
  • Gereksinimlerin toplanması, önceliklendirilmesi ve tanımlanması.
  • Bu gereksinimlerin uygulanma yollarının müşteriye ve teknik ekibe iletilmesi.

İş Analizi Çerçevesi:

İş Analizinin Önemi

Kötü tanımlanmış gereksinimler, projeleri zaman, yeniden çalışma ve maliyet açısından kötü etkileyebilir.

Bu nedenle gereksinimlerin doğru tanımlanması proje geliştirme sürecinin temel ve en önemli adımıdır. Bu da projede iş analizi ve iş analistinin önemini açıklıyor.

Aşağıdaki resim, kötü gereksinimlerin etkisini açıklayacaktır.

İş Analizi Teknikleri:

  • Stratejik iş analizi
  • Analitik iş analizi
  • Araştırmacı iş analizi
  • Proje yönetimi ve çok daha fazlası.

İş Analizi İle Elde Edilecek Hedef:

  • Yeterli belge
  • Verimlilik artışı
  • Proje yönetimi için güzel araçlar sağlama

İş Analizi Süreci: 

  • İş/proje hakkında tüm bilgiye ulaşma.
  • Daha fazla dikkat gerektiren veya ayrıntılı olarak tartışılmayan noktalara odaklanma.
  • Kapsamın tanımlanması veya gereksinimlerin ayrıntılı olarak açıklanması. Gereksinimlerin doğru tanımlanması, doğru uygulama için önemlidir.
  • Onaylanan gereksinimler, bu gereksinimlerin uygulanması için teknik ekiplerle görüşülecektir.
  • Projede gerekli değişiklikler.

İş analizi kapsamının genişliği nedeniyle karar vermek zordur, bu nedenle iş analisti bunu gerçekleştirirken uzmanlığını Strateji Analisti, İş Mimarı veya Sistem Analisti olarak kullanır. Kısacası, bir iş analisti üç rolden herhangi birini gerçekleştirebilir: Strateji Analisti, İş Mimarı veya Sistem Analisti.

İş Analistleri İş Gereksinimlerini Nasıl Analiz Eder?

Bu süreçte iş analisti gereksinimleri araştırır, tanımlar ve belgeler. Bu belgeleri kullanarak, projenin kapsamına, zaman çizelgesine ve kaynaklarına karar verebilecektir.

İş analisti, müşteri ile teknik ekip arasında bir arabulucu olacaktır. Mevcut olan farklı türde iş analizi araçları vardır. Bu araçlar işlevlerine göre sınıflandırılabilir:

İş Süreç Diyagramı, Dokümantasyon, Sunum, CRM, Analitik, Not Alma, İletişim (Aramalar/Toplantılar), İş birliği, Otomasyon, Beyin Fırtınası, Görselleştirme, Veri Keşfi ve Veri Toplama, Proje Yönetimi, Veri Analizi, Gereksinim Yönetimi, Planlama ve Model Oluşturma’dır.

En Popüler İş Analizi Araçları

Aşağıda, kullanımlarına göre kategorilere ayrılmış, en sık kullanılan İş Analisti araçlarının bir listesi verilmiştir.

#1. Creatio

Creatio, CRM ve süreç otomasyonu işlevlerine sahip düşük kodlu bir platformdur. Bu düşük kodlu platformu, BT'nin yanı sıra BT dışı kişilerin de uygulamaları kendi özel iş gereksinimlerine göre oluşturmasına olanak tanır. Şirket içi ve bulut dağıtımını destekler. Bu BPM aracı, orta ve büyük ölçekli işletmeler için en iyisidir.

Özellikler:

  • Creatio, Pazarlama, Satış ve Hizmet için CRM çözümü sunar.
  • Self servis portalı, müşterilerle işbirliği yapmanıza olanak tanır.
  • Platform işlevselliğini artıracak hazır çözümlere sahiptir.
  • Creatio CRM, çeşitli özelliklere sahip bir platformdur: Müşteri görünümü, müşteri adayı yönetimi, fırsat yönetimi, ürün yönetimi, belge akışı otomasyonu, vaka yönetimi, İletişim Merkezi ve Analitik.
  • Müşteri ile olan iletişimi Service Creatio üzerinden kişiselleştirebilirsiniz.
  • Ürün kataloğu hiyerarşisini sürdürmek gibi ürün yönetimi özelliklerine sahiptir.
  • Ürünleri marka, kategori vb. gibi özel veya önceden tanımlanmış ürün özelliklerine göre gruplandırmanıza olanak tanır.

#2. Oracle NetSuite

Oracle NetSuite, birleşik bir İşletme Yönetimi takımıdır. Küçük ve büyük ölçekli işletmeler için çözümlere sahiptir. ERP, CRM, e-ticaret vb. için işlevler içerir. SuiteAnalytics, farklı iş sorularını yanıtlamak için verileri filtreleyen ve eşleştiren Kayıtlı Arama aracı sağlar.

Tüm işlem türleri için standart ve özelleştirilebilir raporlar sunar. Kodlama yapmadan Çalışma Kitabı oluşturmanıza izin verir ve verileri analiz etmenize yardımcı olur.

Özellikler: 

  • Oracle NetSuite, ERP ve CRM gibi çeşitli işlevler sağlayan ve dolayısıyla küçük işletmeler için uygun, kullanımı kolay, ölçeklenebilir ve çevik bir iş çözümü sunar.
  • Orta ölçekli işletmeler, Oracle Net Suite'i kullanarak BT maliyetlerini yarı yarıya azaltabilir, finansal kapanış sürelerini %20 ila %50 arasında azaltabilir ve tekliften nakit döngü sürelerini %50 oranında iyileştirebilir.
  • Oracle NetSuite, küresel kuruluşlara karmaşık işlevsellik, endüstri, mevzuat ve vergi gereksinimleri konusunda yardımcı olacak işlevlere sahiptir.

#3. Xplenty

Xplenty, tüm veri kaynaklarınızı bir araya getirecek bulut tabanlı bir veri entegrasyon platformudur. Platformu herkes tarafından kullanılabilir hale getirecek kodsuz ve düşük kodlu seçenekler sunar.

Sezgisel grafik arayüzü, ETL, ELT veya çoğaltma çözümünü uygulamanıza yardımcı olacaktır. Xplenty, pazarlama, satış, müşteri destekleri ve geliştiriciler için çözümler sunar.

Özellikler: 

  • Xplenty'nin pazarlama analitiği çözümü, çok kanallı pazarlama, veriye dayalı içgörüler ve pazarlama veritabanınızı zenginleştirecek özellikler sağlayacaktır.
  • Müşteri destekleri analitik çözümü, daha iyi iş kararları almanıza yardımcı olacak ve kapsamlı bilgiler sağlayacaktır.
  • Xplenty'nin satış analizi çözümü, müşterilerinizi anlama, veri zenginleştirme, merkezi veritabanı, CRM'nizi düzenli tutma vb. için özellikler sağlar.

#4. Oribi

Oribi pazarlama analitiği aracı, özel raporlar, otomatik olay yakalama, ziyaretçi yolculuğu ve e-posta yakalama vb. özellikleri içerir. Tüm işletme ölçekleri için uygundur. İşletmeler, Oribi'nin en son teknolojisinden ve birinci sınıf optimizasyon rehberliğinden yararlanacak.

Özellikler:

  • Oribi, harekete geçirilebilir içgörüler sağlar.
  • Etkinlik izleme özelliklerini sunar ve herhangi bir kod olmadan dönüşüm hedefleri tanımlamaya olanak tanır.
  • Sadece birkaç tıklamayla kolayca süper huniler oluşturabilir ve ziyaretçilerin kaybolduğu yerleri yakalayabilirsiniz.
  • Dönüşüm hunisini kanallara, cihazlara ve ülkelere göre filtreleyerek ziyaretçi davranışları arasındaki farkları kolayca tespit edebilirsiniz.
  • Birden fazla kampanyayı izleme ve karşılaştırmanın yanı sıra her bir kanalın hedeflere katkısını değerlendirme gibi pazarlama kanalı analizi için özellikler sunar.
  • Ziyaretçi yolculukları, raporlar, pazarlama atıfları vb. gibi daha birçok özellik sunar.

#5. HubSpot

HubSpot Gelen Pazarlama, Satış ve Servis Yazılımıdır. Pazarlama Analitiği Yazılımı, tüm pazarlama kampanyalarınızın performansını tek bir yerde ölçmenize yardımcı olacaktır. Yerleşik bir analitik tesisi vardır ayrıca raporlar ve gösterge tabloları sağlar.

Özellikler: 

  • Sitenin performansını temel metriklerle analiz edebileceksiniz.
  • Trafiğin kalitesi ve miktarı hakkında bilgi sahibi olacaksınız.
  • Analitiği ülkeye veya belirli URL yapısına göre filtreleyebilirsiniz.
  • Pazarlama kanallarınızın her biri için ayrıntılı raporlar alacaksınız.

İş Süreci Diyagramı, Tel Çerçeveleme, Akış Şemaları

#6. Microsoft Visio

Diyagram yapmak için bir uygulamadır. Standart ve Profesyonel sürümler için MS Office'in bir parçasıdır.

Özellikler:

  • Gelişmiş diyagramları ve şablonları çizmeye yardımcı olur.
  • Diyagramlar veri kaynaklarına bağlanabilir.
  • Verileri grafik olarak görüntüleyebilir.
  • Elektrik şemaları, kat planları, site planları ve ofis yerleşimleri için gelişmiş şekiller sağlanmıştır.

#7. Bizagi

Bizagi, İş Süreçleri Yönetimi araçları sağlar. Şirket içi kullanım için Bizagi Modeler, Studio ve otomasyon olmak üzere üç ürünü vardır. Bulutta, hizmet olarak bir platform sağlar.

Özellikler:

  • Bizagi Modeler diyagramları çizmek için kullanılır. BPMN'yi takip eder.
  • Word, PDF, Wiki ve Share Point'i destekler.
  • Agile otomasyon platformu sağlar.

#8. LucidCharts

Diyagramlar ve çizelgeler için web tabanlı bir çözümdür. Aboneliklerini alarak kullanabilirsiniz.

Özellikler:

  • Bu araçla hem basit hem de karmaşık diyagramlar ve akış şemaları çizebilirsiniz.
  • Canlı veriler ve diyagramlar arasında bir bağlantı oluşturabilirsiniz.

#9. Axure

Axure RP, tel kafes diyagramları, yazılım prototipleri ve işlevsel özellikler oluşturabilir. Bu araç, web tabanlı ve masaüstü uygulamaları içindir.

Özellikler:

  • Sürükle-bırak özelliği sayesinde kullanımı kolaydır. Diyagram bileşenlerini de yeniden boyutlandırabilir ve biçimlendirebilirsiniz.
  • Tel çerçeveleme için görüntü, metin paneli, hyperlinkleri, tablo vb. gibi birçok kontrol sağlar.
  • Düğmeler, metin alanları, açılır listeler ve çok daha fazlası gibi birçok denetim biçimi sağlar.

#10. Balsamiq

Balsamiq'in yardımıyla web siteleri için tel çerçeveleri oluşturabilirsiniz. Balsamiq ayrıca maket için GUI sağlar.

Özellikler:

  • Bir editör sağlar.
  • Sürükle ve bırak özelliği var.
  • Balsamiq'i masaüstü uygulaması, Google Drive, Confluence ve JIRA için bir eklenti olarak kullanabilirsiniz

Model Yapı Tasarımı

#11. Pencil

Karar modellerinin oluşturulmasına yardımcı olur. Gelişmiş iletişim için ortak bir platform sağlar.

Özellikler:

  • Oluşturulan model gerçek verilerle test edilebilir.
  • Gereksinimleri belgelemenize ve bağlamanıza izin vererek orjinal gereksinimlere izlenebilirlik sağlar.
  • Karar Modeli ve Notasyonu var.

#12. BPMN (Business Process Model and Notation) 

Bu araç yardımıyla iş süreçleri için grafiksel diyagramlar oluşturabilirsiniz.

Özellikler:

  • Grafiklerin haritalanmasını ve BPEL'i (Business Process Execution Language) destekler.
  • Yeni akış nesnelerinin oluşturulmasını destekler.
  • Dört kategoriye ayrılmış sınırlı sayıda öğeye sahiptir.

#13. InVision

Bu araç yardımıyla ürününüz için tasarım oluşturabilirsiniz. Bu aracı DropBox, Slack, JIRA, BaseCamp, Confluence, Teamwork, Microsoft Teams ve Trello ile kullanabilirsiniz.

Özellikler:

  • InVision Cloud: Ürünler için tasarımlar oluşturabilirsiniz.
  • InVision Studio: Bu araç, ekranı tasarlamanıza yardımcı olacaktır.
  • InVision DSM (Tasarım Sistemi Yöneticisi): Tasarım Sistemi yöneticisinin yardımıyla değişiklikleriniz eşitlenecek ve kitaplığa InVision Studio'dan erişebileceksiniz.

#14 Draw.io

Bu araç yardımıyla akış şemaları, süreç şemaları, kuruluş şemaları, UML, ER şemaları, ağ şemaları vb. oluşturabilirsiniz. Online veya offline çalışabilirsiniz. Ayrıca Draw.io bir eğitim materyali sağlar.

Özellikler:

  • Farklı formatları içe ve dışa aktarabilirsiniz.
  • Kullanımı kolaydır.
  • Herhangi bir tarayıcı, masaüstü veya mobil cihazla uyumludur.

Gereksinim Yönetimi

#15. Rational Requisite Pro

IBM Rational Requisite Pro aracı, gereksinim yönetimi için kullanılır.

Özellikler:

  • Microsoft Word ile entegrasyon sağlar.
  • Veritabanı ile entegre edilebilir.
  • Gereksinimlerin önceliklendirilmesine, değişikliklerin izlenmesine ve gereksinimler arasındaki ilişkilerin izlenmesine yardımcı olur.

#16. CASE Spec

Bu araç, Visual Trace Spec'a aittir. Bir gereksinim yönetimi aracıdır. Mevcut belgelerden veri alınmasını destekler.

Özellikler:

  • Birden fazla projeyi yönetebilirsiniz.
  • Yeniden kullanılabilir veri ve veri yapısı.
  • Gereksinimlere göre izlenebilirliği destekler.
  • Analiz raporları oluşturabilirsiniz.

Planlama

#17. Blueprint

Çevik planlama için bir araçtır. Kurumsal çevikliğinizi ölçeklendirir.

Özellikler:

  • Artefaktlardan yalın dokümantasyon oluşturabilir.
  • JIRA ile entegre edilebilir.
  • Ürünün daha hızlı teslim edilmesine yardımcı olur.

Belgeleme

#18. Microsoft Word

Kelime işlemcidir. Microsoft Word, Windows ve Mac OS için kullanılabilir. Dosya .doc veya .docx uzantılarıyla kaydedilecektir.

Özellikler:

  • Yerleşik yazım denetimi ve sözlük.
  • Belgeyi parolalarla koruyabilirsiniz. Parolalar, formun açılmasını, değiştirilmesini ve belgenin biçimlendirilmesini kısıtlamak için ayrı ayrı ayarlanabilir.
  • Word'ün diğer özellikleri arasında Makrolar, Word sanatı, düzenler, numaralandırma vb.

Veri ve Analizi

#19. MS Excel

Bu elektronik tablo Windows, Mac, Android ve iOS'ta kullanılabilir. Bu belgeyi korumak için şifre koyabilirsiniz.

Özellikler:

  • Hesaplamayı destekler.
  • MS Excel ayrıca makro programlama dilini de destekler.
  • Dış veri kaynaklarından gelen verileri kullanabilir.

#20. SWOT

Bir analiz aracıdır. SWOT, Güçlü Yönler, Zayıf Yönler, Fırsatlar ve Tehditler anlamına gelir.

Özellikler:

  • Karar verme işlemi için kullanışlıdır.
  • Kriz öncesi planlama için faydalıdır.
  • Güçlü yönleri fırsatlarla eşleştirmek ve tehditleri fırsatlara dönüştürmek için kullanılabilir.

#21. R Data Manipulation

Ücretsiz bir yazılımdır. R, istatistiksel bir hesaplama ve grafik yazılımıdır.

Özellikler:

  • UNIX, Windows ve Mac OS'de kullanılabilir.
  • R için özel olarak oluşturulmuş IDE sağlar.
  • Birden çok çalışma dizinini yönetebilir.
  • Güçlü hata ayıklama seçenekleri sunar.

Proje Yönetimi/Test

 #22. JIRA

JIRA, bir hata izleme ve çevik proje yönetimi aracıdır. Hikayeler oluşturabilirsiniz. Görevlere de öncelik verebilirsiniz.

Özellikler:

  • JIRA yardımıyla sprint planlaması yapabilirsiniz.
  • Kendi iş akışınızı oluşturabilir veya mevcut olanı kullanabilirsiniz.
  • Kullanmakta olduğunuz mevcut araçlarla entegre edilebilir.

#23. Trello

Proje yönetim aracıdır. Bu bir web uygulamasıdır ve ücretsiz olarak kullanılabilir.

Özellikler:

  • Mevcut araçlarla entegre edilebilir.
  • Tüm cihazlarınızdan veri senkronizasyonu var.
  • Kişisel iş için kullanabilirsiniz.

Veri Keşfi ve Veri Toplama

#24. SQL

SQL programlama için kullanılır. RDBMS'de veri işlemleri için kullanılır. Yapılandırılmış verileri işleyebilir.

Özellikler:

  • Çapraz platformları destekler.
  • Bildirimsel bir programlama dilidir.

#25. Teradata

Bu araç ölçümleri sağlar. Bulut tabanlı bir çözümdür.

Özellikler:

  • Bu aracı operasyonel mükemmellik, risk azaltma, müşteri deneyimi, finansal dönüşüm, ürün yeniliği ve varlık optimizasyonu için kullanabilirsiniz.
  • SQL, R ve Python ile ve ayrıca çalışma tezgahları ile entegrasyonları destekler.

Büyük miktarda veriye erişmek için bu platform size bir analitik araç ve dil kullanma olanağı sağlar.

#26. Hive

Veri ambarı için yazılımdır.

Özellikler:

  • Büyük verileri okuyabilir, yazabilir ve yönetebilirsiniz.
  • Komut satırı aracı ve JDBC sürücüleri sağlar.

Görselleştirme

#27. Tableau

Bu, veri görselleştirme oluşturmak için bir araçtır. Verileri birleştirebilir ve verilere erişebilirsiniz ayıca kodu yazmanıza gerek yoktur.

Özellikler:

  • ‘Sürükle ve bırak’ özelliğini kullanarak kolayca görselleştirmeler oluşturabilirsiniz.
  • Herhangi bir veritabanına bağlanabilir.
  • Tableau, şirket içi veya buluttaki verilere de bağlanabilir.

#28. Spotfire

Veri görselleştirme aracıdır. Bu araç, veri keşfine, veri münakaşasına, büyük veri analitiğine ve tahmine dayalı analitik sağlamaya yardımcı olur

Özellikler:

  • Görsel analitik ve akıllı veri keşfi sağlar.
  • Konum ve verileri bağlayabilir.
  • Spotfire, veri tartışması sırasında görsel bir model oluşturacak ve yapılan tüm değişiklikleri belgeleyecektir.

#29. QlikView

QlikView, rehberli analitik uygulamaları geliştirmeye yönelik bir araçtır.

Özellikler:

  • Analitik uygulamalarının oluşturulmasına yardımcı olur.
  • Kılavuzlu analitik, karar vermede yardımcı olur.

Beyin fırtınası

#30. Mindmeister

Düşünceleri görselleştirmek ve paylaşmak için bulut tabanlı bir uygulamadır. Fikirleriniz için bir editör sağlar.

Özellikler:

  • Mindmeister'a tarayıcıdan erişebilirsiniz.
  • Proje yönetiminde yardımcı olur.
  • Paylaşılabilir zihin haritaları oluşturur.

Otomasyon

#31. Python

Python bir programlama dilidir.

Özellikler:

  • Nesne yönelimli, zorunlu, işlevsel, prosedürel kavramları takip eder.
  • Python yorumlayıcısı birden çok işletim sistemini destekler.
  • Zengin Python kitaplığı birçok araç içerir. Ayrıca web uygulamalarını desteklemek için araçlar sağlar.

#32. GitHub

GitHub, geliştiriciler için bir geliştirme platformu sağlar. Her türlü işletme içindir.

Özellikler:

  • Açık kaynak projelerinin geliştirilmesini destekler.
  • Yerinde veya bulutta kullanılabilir.
  • GitHub, kod güvenliği ve erişim kontrolleri sağlar.

İş birliği

#33. Google Docs

Google dokümanları size her yerden yeni belgeler oluşturma ve mevcut belgeleri değiştirme olanağı sağlar. Ücretsizdir.

Özellikler:

  • Yazı tipi, bağlantı ekleme, resim vb. için birçok seçenek sunar.
  • Onlara her yerden erişebilirsiniz.
  • Birkaç yerleşik şablon da sağlanır.

Çağrı/Toplantılar

#34. Zoom

Zoom bir iletişim aracıdır. Eğitim, web seminerleri, konferans vb. için kullanılır.

Özellikler:

  • Net ses ve video sağlar.
  • Kablosuz içerik paylaşımını destekler.
  • Dosyaların veya mesajların anında paylaşılması için masaüstlerinde, cep telefonlarında ve dizüstü bilgisayarlarda kullanılabilir.

#35. Skype

Skype, mesaj, görüntülü veya sesli arama göndermek için bir iletişim aracıdır.

Özellikler:

  • Grup video görüşmeleri.
  • Skype'ı olmayan kişileri çok düşük tarifelerle arayabilirsiniz.
  • Masaüstü bilgisayarlarda, cep telefonlarında ve dizüstü bilgisayarlarda kullanılabilir.

#36. GoToMeetings

Bulut tabanlı bir video konferans aracıdır.

Özellikler:

  • Profesyonel kullanım için özel olarak üretilmiştir.
  • Herhangi bir cihazda kullanılabilir.
  • Toplantı planlayabilecek, ekipleri yönetebilecek ve mesaj gönderebileceksiniz.

Sunum

#37. Microsoft PowerPoint

Bu araç, sunumlar oluşturmanıza yardımcı olacaktır. Windows işletim sisteminde kullanılabilir.

Özellikler:

  • Sunumlara veya slaytlara metin, resim, video, ses, bağlantı ve hatta animasyon ekleyebilirsiniz.
  • Metni, yazı tipini ve rengini, arka plan rengini vb. yönetebilirsiniz.
  • PowerPoint çevrimiçi özelliğinin yardımıyla, Microsoft PowerPoint olmasa bile sunuları görüntüleyebilirsiniz.

Not alma

#38. MS OneNote

MS OneNote, not almak için kullanılan bir araçtır. Dijital cihazınızdaki bir defter gibidir. Masaüstü bilgisayarlarda, dizüstü bilgisayarlarda ve cep telefonlarında kullanılabilir.

Özellikler:

  • Ekran kupürlerini kaydedebilirsiniz.
  • İstediğiniz zaman herhangi bir yere yazarak not kaydedebilirsiniz.
  • Mac OS, Windows, iOS ve Android'i destekler.
  • Kaydedilen notlar paylaşılabilir.

#39. Evernote 

Cep telefonları için not alma uygulamasıdır.

Özellikler:

  • Bu araçla notlar, videolar ve fotoğraflar çekebilirsiniz.
  • Notlara her yerden erişebilirsiniz.
  • Kaydedilen notları arayabilir böylece zamandan tasarruf edebilirsiniz.

Analitik

#40. Google

Google Analytics, web sitesi trafiğinin izlenmesine yardımcı olur ve buna göre raporlar sunar.

Özellikler:

  • Üç adımda basit bir çözüm sunar.
  • Analiz için ücretsiz araçlar sağlanacaktır.
  • Daha derin içgörüler sağlayacaktır.
  • İçgörüleri doğru müşterilerle birleştirmeye çalışacaktır.

#41. KISSmetrics 

Ürünleriniz veya web siteleriniz için analitik sağlayacaktır. Davranışa dayalı katılım için analiz yapacaktır.

Özellikler:

  • Neyin işe yarayıp neyin yaramadığı konusunda size analitik sağlayarak performansı arttırmaya yardımcı olur.
  • Otomatik e-postalarla müşteri katılımını artırmayı destekler.

Haber bültenimize abone olun

Takip ettiğiniz için teşekkür ederiz