Paydaşlarla görüşme | Laba işletme okulu
Blog

Arama

Paydaşlarla görüşme

s-61961b9e355f8252311123.png

#1. Paydaşların (kullanıcıların) belirlenmesi

  • Ad Soyad;
  • Şirket, sektör;
  • Pozisyon;
  • Sorumluluklarınız nelerdir? Hangi faaliyet alanlarından sorumlusunuz?
  • Hangi ürünü üretiyorsunuz (hizmet veriyorsunuz, iş yapıyorsunuz)? Kimin için?
  • Başarınız (iş sonucu) nasıl ölçülür?
  • Başarınızı (sonucun elde edilmesini) engelleyen problemler nelerdir?
  • İşinizi zorlaştıran ve kolaylaştıran nedir?

#2. Sorun değerlendirmesi

  • Hangi görevler için iyi çözümlerden yoksunsunuz?
  • Bu görevler nelerdir? Bu kararlar ne olmalıdır?

Her sorun için şunları öğrenin:

  • Bu sorun neden var?
  • Şimdi nasıl çözülüyor?
  • Neden çözmek istiyorsun?
  • Nasıl çözmek istiyorsun?

#3. Kullanıcı ortamını anlama

  • Geliştirilen sistemi kimler kullanacak?
  • Eğitimleri, nitelikleri nedir?
  • Bilgisayar okuryazarlıklarının seviyesi nedir?
  • Gelecekteki kullanıcılar bu tür uygulamayı biliyorlar mı?
  • Şu anda hangi platformlar kullanılıyor?
  • Gelecekte hangi platformları kullanmayı planlıyorsun?
  • Ek uygulamalar kullanıyor musun? Hangi? Hangileriyle etkileşime girmemiz gerekecek (bilgi alışverişi)?
  • Uygulamanın kullanılabilirliği konusundaki isteklerin nelerdir?
  • Uygulama ile çalışmak için eğitim süresi ve süresi ile ilgili isteklerin nelerdir?
  • Hangi kağıt ve elektronik belgelere ihtiyacın olabilir?

#4. Anlayışın doğrulanması

  • Bana şunu söyledin: [Paydaş tarafından açıklanan konuları kendi kelimelerinizle listeleyin]
  • Bu liste,  mevcut çözümünüzle ilgili tüm sorunları listeliyor mu?
  • Başka ne gibi sorunlarla karşılaşıyorsun (varsa)?

#5. Analistin paydaş sorunu hakkındaki varsayımları

[Daha önce belirtilmediyse] Paydaş veya kullanıcıyı ilgilendirdiğini düşündüğünüz tüm ihtiyaçları veya ek sorunları listeleyin

Önerilen her sorun için şunu sorun:

  • Bu gerçekten bir sorun mu?
  • Bu sorunun nedenleri nelerdir?
  • Şimdi bu sorunu nasıl çözersin?
  • Bu sorunu nasıl çözmek istersin?
  • Bu problemi çözmenin önemini, isimlendirdiğin diğer problemleri çözmenin önemine kıyasla nasıl değerlendirirsin?Bu problemleri çözümün önemine göre nasıl sıralarsın?

#6. Potansiyel değerlendirme

  • Şirketinde kimlerin bu uygulamaya ihtiyacı var?
  • Bu uygulamayı ne tür kullanıcılar kullanacak? Kaç tane?
  • Başarılı bir çözümü nasıl görüyorsun? Çözümün başarısı için kriterleri tanımla (sorunun çözüldüğünü nasıl anlarsın?).

#7. Güvenilirlik, performans ve destek ihtiyaçlarını değerlendirme

  • Güvenilirlikle ilgili beklentilerin nelerdir?
  • Performans için beklentilerin nelerdir?
  • Ürünü kim destekleyecek?
  • Özel destek ihtiyaçların mı var? İşletme ve servis bakımı ve servisi için ürün mevcudiyeti ne durumda?
  • Güvenlik gereksinimleri nelerdir?
  • Kurulum ve konfigürasyon gereksinimleri nelerdir?
  • Özel lisans gereksinimleri nelerdir?
  • Yazılım nasıl dağıtılacak, etiketleme ve paketleme gereksinimleri nelerdir?

Diğer gereksinimler:

  • Çözüm, çevre koruma (çevresel gereksinimler) ve diğer düzenleyici gereksinimler (yasalar, yönetmelikler, yönergeler, kurallar, vb.) için hangi gereksinimleri/standartları karşılamalıdır?
  • Hangi ek gereksinimlerin farkında olmalıyız?

#8. Son

  • Sana başka hangi soruları sorabilirim/sormalıyım?
  • Bana hangi alanı kaçırdığımızı (tartışamadıklarımızı) söyle ki sana öncü sorular sorabilirim.
  • Sana açıklayıcı sorular sormam gerekirse seni arayabilir miyim?
  • Gereksinimlerin revizyonuna/analizine/incelenmesine katılmak ister misin?

#9. Analistin özeti

Bu paydaş veya kullanıcı tarafından belirlenen en yüksek öncelikli 3-4 konuyu aşağıda listeleyiniz.

Haber bültenimize abone olun

Takip ettiğiniz için teşekkür ederiz