E-ticaret siteleri için SEO neden önemli? | Laba işletme okulu
ÜCRETSİZ WEBINARLAR
Detaylar
Blog

Arama

E-ticaret siteleri için SEO neden önemli?

Gelen organik trafiğin direk olarak gelire dönüşmesini hedefleyen e-ticaret siteleri arama motoru optimizasyonuna fazlasıyla önem vermektedir.

6-628f88574d8b6083795601.png

Growth House SEO Danışmanı & Kurucu Ortağı Merve Öztürkcan 21 Haziran tarihinde başlayacak ve 6 hafta sürecek “Arama Motoru Optimizasyonu” online eğitiminde 12 online ders süresince SEO” temel kavramlarını öğretecek.

Tüm bunlar önce Merve Öztürkcan ile SEO üzerine keyifli bir soru-cevap gerçekleştirdik.

 

1. SEO nedir? 

Sitemiz için; arama motorlarında görünür olmak için yapılan çalışmaların tümüdür. Kabaca teknik, içerik ve site dışı çalışmaları olarak üçe ayrılabilir. Özellikle Google'ın yaptığı son algoritma değişiklikleriyle SEO; UX ile daha iç içe geçmiş bulunuyor. Bunları göz önüne alarak sitede geliştirmeler yapmak gerekiyor.

2. Hangi alanda faaliyet gösteren şirketler SEO kullanmalı? 

Arama motoruna kendi yaptığı iş ile ilgili bir kelime yazıldığı zaman çıkmak isteyen tüm siteler arama motoru optimizasyonu yapmalı. Burada şirketin hedefleri de önemli. Kimi şirket kendi adı veya markası ile ilgili kelimeleri yazınca maalesef çıkmıyor bu alanda çalışma isteyebiliyor.  Günümüzde ise bence özellikle e-ticaret siteleri diğer sitelerden ihtiyaç olarak bir adım daha önde. Bunun nedeni ise; e-ticaret sitelerinde; gelen organik trafiğin direk olarak gelire dönüşmesinden kaynaklanmakta. Diğer önemli konu ise; Türkiye'de reklam ve organik taraftaki rekabet son yıllarda oyuncu sayısının artmasıyla SEO nun önemini daha fazla artmasıdır.

3. SEM nedir? 

Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, arama motorlarında ücretli olarak görünür olmak için yapılan çalışmaların tümüdür. Yani markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması için ücretli olarak yaptığı çalışmalara denir. SEO ile SEM in en keskin farkı; SEO'da arama motoruna herhangi bir ücret ödemiyorsunuz SEM'de ise o arama motorunda çıkabilmek için bir ücret ödemeniz gerektiğidir.

4. Arama motorlarının algoritması nasıl çalışmaktadır? Hangi denklemde aratılanlar sıralanmaktadır? 

Aslında bu sorunun net bir cevabı bulunmamaktadir. Yani Google elimize şunları şunları yaparsan organik sonuçlarda ilk sırada olursun gibi net bir yönergesi yok. Resmi blogunda kullanıcılar için şunu yapmalısın ve şu şekilde sayfaları düzenlemelisin gibi bilgiler veriyor. Özellikle mobil site hızı konusunda bir çok rehber niteliğinde bilgiler veriyor. Diğer bir husus ise aynı konuda SEO danışmanlarının farklı fikirde olması ve sitelere farklı çözümler üretmesi. Yani belirsiz kalan alan sayısı çok fazla. Bu sebeple burada deneyim çok ön plana çıkmaktadır. Daha önce yaptığınız bir SEO iyileştirmesi olumlu sonuç vermiş ise bu konu hakkında deneyim sahibi olmuş oluyorsunuz ve başka bir siteye uygulayabiliyorsunuz. 

5. Backlink nedir? 

Backlink için özetle referans diyebiliriz. Örneğin şirketinize bir eleman alacaksınız, daha önce çalışmış olduğu şirketteki yöneticisine eleman hakkında bilgiler sordunuz. İşte yöneticinin eleman hakkında verdiği bilgiye backlink diyebiliriz. Sitenize farklı sitelerden gelen linklere backlink denir. Özellikle Google; manipülasyona çok açık olduğu için yıldan yıla backlink in etkisini azalttığını söylemekte. Ancak kaliteli ve bizim içeriğimize benzer içerik üreten sitelerden alınan linklerin hala etkili olduğunu düşünüyorum. İyi bir girişiminiz varsa bundan başkalarının söz etmesi hiç de fena olmaz. Bu yüzden her adımı titizlikle üretmeliyiz ki dönüşümü yani backlinki de iyi olabilsin.

6. Core Web Vital nedir?  

Özellikle son 2 yıldır Google'ın üzerinden hassasiyetle durduğu bir konu. Hatta hala bu konuda güncellemeler geliyor örneğin LCP( Largest contentful paint)  değerinin sıralama açısından önemi çokça artıyor. Google site hızının belli bir seviyenin üstünde olmasını istiyor. İstenilen seviyede değilse görünür olduğunuz kelimelerde pozisyon kaybına kadar sizi götürebiliyor. Pozisyon kaybının yaşanması ise siteye daha az insanın gelmesi anlamına gelmekte. Google'ın site hızı için belirlediği ve sürekli takip ettiği algoritmasının adıdır. Aslında kısaca siteye gelen kullanıcının yaşadığı deneyimi iyileştirmek üzerine kurulu temel metrikleri kapsadığı için de önemlidir.

7. E-ticaret siteleri için neden SEO önemli? 

İnternetten satış yapan siteler belli bir zamana kadar parayla trafik satın alıp satış yapabilirler. Mutlaka SEO + SEM ikilisini efektif bir şekilde kullanmalısınız ki pazardaki yeriniz kuvvetli olabilsin. Sadece SEM yaparsanız sürdürebilir bir business olmaktan çıkar; sadece SEO yaparsanız yetersiz kalabilirsiniz. Yani, SEO alışveriş yolculuğunun veya kişisel marka yolculuğunun sadece bir dalı, kombini güzel oluşturmakta fayda görüyorum.

Ancak SEO için uzun kuyruklu kelimelerin daha önemli olduğunu düşünüyorum, böylece satın almak isteyenlerin yani hedef kitlemize daha iyi ulaşabiliyoruz. Böylece satın alma potansiyeli artmış kullanıcı sitede iyi bir UX de varsa dönüşüm gerçekleşebiliyor. Fizikteki Delta T formülü gibi, delta neyin başına gelirse onu dönüştürüyor. SEO da bu yüzden önemli.

8. Kaliteli içerik neden önemli?

Siz ne kadar SEO ve SEM yaparsanız yapın; satış yapacak bir ürününüz yoksa; bu ürünün kullanıcıyı doyurucu bir açıklaması yoksa satamazsınız. Sitelerde kaliteli bir içerik olması gerekiyor ki SEO ve SEM devreye girip satışı yapabilsin. Bu sebeple kaliteli içerik tüm siteler için çok kritik. Örneğin bir şey almak istediğiniz zaman ürün neyden yapılmış, zararlı mı, ekolojik mi, faydalı mı, başkaları o ürün hakkında ne diyor gibi bilgiler o sitede mevcut ise oradan alışveriş yapmaya daha eğilimli olduğumuzu düşünüyorum. Bu yüzden kaliteli, kullanıcıya hizmet eden içerikler üretilmesi gerektiğini düşünüyorum. 

Haber bültenimize abone olun

Takip ettiğiniz için teşekkür ederiz