Etkili İşe Alım Süreç Yönetimi

Başlangıç Tarihi:
25 Eylül - 1 Kasım
Kursun Süresi:
6 Hafta / 12 Ders
LIVE ONLINE COURSE LIVE ONLINE COURSE LIVE ONLINE COURSE LIVE ONLINE COURSE LIVE ONLINE COURSE LIVE ONLINE COURSE LIVE ONLINE COURSE LIVE ONLINE COURSE LIVE ONLINE COURSE LIVE ONLINE COURSE LIVE ONLINE COURSE LIVE ONLINE COURSE LIVE ONLINE COURSE
LIVE ONLINE COURSE LIVE ONLINE COURSE LIVE ONLINE COURSE LIVE ONLINE COURSE LIVE ONLINE COURSE LIVE ONLINE COURSE LIVE ONLINE COURSE LIVE ONLINE COURSE LIVE ONLINE COURSE LIVE ONLINE COURSE LIVE ONLINE COURSE LIVE ONLINE COURSE LIVE ONLINE COURSE
Photo
Canan Emgen İK & Yetenek Çekme Direktörü,
Mavi
Şirketlerin en zorlandıkları konulardan birisi de boş pozisyonlar için doğru adayları bulabilmektir.
“Etkili İşe Alım Süreç Yönetimi” eğitimi ile birlikte ister üst seviye bir yönetici pozisyonu isterseniz de başlangıç pozisyonu olsun fark etmeksizin en kaliteli adayları şirketinize kazandırabileceksiniz.
Mavi’de İK & Yetenek Çekme Direktörü olarak çalışan Canan Emgen’in eğitmenliği ile birlikte şirket hedeflerinize en uygun adayları bulabileceksiniz.
  • Şirketiniz için güçlü bir işe alım planı ve stratejileri oluşturabileceksiniz.
  • “Doğru işe doğru yetenek” mottosunu benimseyerek “en iyileri işe alma” yöntemlerini öğreneceksiniz.
  • Açık pozisyon olan bölümlerin ihtiyaçlarını daha iyi analiz edebilecek, kritik rollerde istihdam edilecek kişilerin beceri alanlarını keşfedeceksiniz.
  • “SMART” hedefler kullanmayı öğreneceksiniz.
  • Adaylar ile doğru iletişim kurmayı, daha iyi tanımayı öğreneceksiniz.
  • Yetkinlik bazlı görüşme tekniklerini öğrenecek, toplu işe alım yöntemlerine dair öneriler bulacaksınız.


Bu eğitim HRCI tarafından akredite edilmiştir. Bu eğitime katılarak 15 yeniden sertifikalandırma kredisi kazanabilirsiniz.

Amacımız, şirketinizde bir işe alım stratejisi oluşturmak için yalnızca teori değil aynı zamanda faydalı araçlar sağlamaktır.
Kursta aşağıdaki konuları analiz edeceğiz:
Kursta aşağıdaki konuları analiz edeceğiz:
İşe Alma Araçları
Toplu işe alma, bireysel bir uzman veya en iyi uzman aramak farklı bir yaklaşım gerektirir. İş tanımlarını, beklenti yönetimini ve strateji planlamasını öğreneceksiniz.
Verimlilik değerlendirmesi ve planlama
Іşe alım sadece seçimle ilgili değildir. Bir şirketin işe alım markasını nasıl oluşturacağınızı öğrenecek, metrikler yardımıyla İK sürecinin etkinliğini hesaba katacak ve şirket beklentileri ile gerçek fırsatlar arasında çözümler bulacaksınız.
İşe Alma Stratejisi
Yanlış adaylar üzerinde zaman kaybetmeyin, işe alım sürecinin gelişmiş stratejisi ile işe alım süreci hedeflerine uygun arama kanallarını seçin. İşe alım konusuna ayrı bir proje olarak nasıl yaklaşılacağını öğreteceğiz: Şirketin ihtiyaçlarını değerlendirecek ve iş hedeflerine göre açık pozisyonları kapatacaksınız.
BAŞLANGIÇ TARİHİ:
25 Eylül
KURSUN SÜRESİ:
6 Pratik Ödev
12 Ders
FORMAT:
Web seminerleri
Ödevler ile ilgili geri bildirim
Nasıl eğitim veriyoruz?
Uygulama temelli dersler ve ödevler veririz
Derslerin materyallerini pekiştirmeniz için çok özel uygulama temelli alıştırmaları geliştirdik. Şirket imajını nasıl yöneteceğinizi, iletişim stratejisi geliştirmeyi ve medya ilişkileri kurmayı öğreneceksiniz. Kurstan sonra, mikro ve makro influencer'larla işbirliği yapabilecek, kriz durumlarının riskini en aza indirebilecek ve bütçeyi başarıyla yönetebileceksiniz.
Her öğrenciye destek veririz
Kurs eğitmeni, kurs sırasında ortaya çıkan tüm soruları yanıtlayacak ve ekibimiz öğrenme sürecinde size yardımcı olacaktır.
Network kurarız
Eğitim ile ilgili tüm bilgi ve dökümanları hızlıca edinebileceğiniz kapalı bir Whatsapp grubuna dahil olacaksınız.
Müfredat
1. Ders
Yetenek Haritası: En İyi Adayı Belirleme Ön Çalışması
  • - Yetenek Haritası hakkında bilmeniz gerekenler
  • - En güçlü adayları bulmak için ihtiyaç belirleme noktaları (Sektör araştırması, dinamiklerinin belirlenmesi vb)
  • - Yetenek Haritası oluşturma stratejisi
  • - Aday seçiminde aday profilinin (persona) belirlenmesi
  • - Yetkinlik matrisi (9 Box)
  • - Aday Yol Haritası aşamaları, doğru etkileşim araçlarının seçilmesi ve ana temas noktalarının belirlenmesi
2. Ders
İşe Alım Stratejisi: İşe Alım Tüneli (Recruitment Funnel)
  • - İşe Alım Tüneli’nin 6 aşaması (Farkındalık,Yetenek Çekme, Başvuru, Seçim, Çeşitlilik, Yerleştirme)
  • - Aday Yol Haritası kurgulama ve aday deneyimi yaratma
  • - Aday deneyimi: Adaylar neye dikkat eder ve işverenden ne bekler
  • - İşe Alım Tüneli’nin etkinliği metrikleri
  • - İşe Alım Tüneli’nde etkinliğini azaltan konular
  • - İşe alım için gerekli olan ERP sistemi seçimi
3. Ders
Etkili İş Alımında Planlama ve Yöntem Oluşturma
  • - Yeteneği bulma yaklaşımı, doğru bildiğimiz yanlışlar, klasik işe alım stratejisi hataları
  • - 5 Adımda etkili işe alım yöntemlerine giriş: İşe Alımın Gücü (POWER)
  • - İşe alımda performans kriterlerinin departmanlar ile şirketin genel stratejisine uygun olarak oluşturulması
  • - Açık pozisyon olan bölümlerin ihtiyaçlarını anlamaya yönelik sorular ve analizler, şirketin istekleri ile gerçek olasılıklar arasındaki karşılaşılan sorunlar
  • - Makro yaklaşım: Boş pozisyonlar için performans kriterleri belirleme
  • - SMART objektifler belirleme
4. Ders
Kaynak Oluşturma; En İyiler Nasıl Bulunur?
  • - Yetenek Kültürü oluşturacak POWER Modeli: Güçlü bir işe alım stratejisi kurmak için 20 adım
  • - İşe alım stratejisi kurduktan sonra en iyi adaylarla nereden ulaşılır
  • - İşe Alım için kaynak oluşturma: İş ilanları, sosyal mecra yönetimi, referral programları, şirket web sitesi vb.
  • - Adayları cezbeden platform ve kanallar: Uygun mecraya göre içerik oluşturulması
  • - İş ilanlarında verilecek mesajın önemi
  • - İlgi çekici ilanlar hazırlama
5. Ders
En İyilerin Tanımlaması ve Seçim Yöntemi
  • - SMART objektiflerin iş profiline uygunluğunu anlamak
  • - Klasik 4 profil tanımlaması
  • - Kişilik Envanterlerinin kullanımı, 4 temel kişilik özellikleri (DISC )
  • - Seçim sürecinin belirlenmesi, özgeçmiş değerlendirmesi, mülakat türlerinin belirlenmesi: 1-1 Mülakat, Grup Görüşmeleri (AC), çevrimiçi ve çevrimdışı mülakatlar, Vaka çalışmalarının farkı
  • - Toplu işe alım sistemi, zorluklar ve bunları etkisiz hale getirme yolları
  • - Şirket profiline uygun nitelikli aday arayışında karşılaşılan zorluklar, işe alım sürecinin darboğazları ve bunları ortadan kaldırmanın yolları
6. Ders
Mülakat Sürecinde Duygu Yönetimi ve İletişimin Önemi
  • - Mülakat sürecinde İletişim
  • - “Dinleme” sanatı, dinlemenin önemi
  • - Görüşme öncesi hazırlık ve görüşme sürecinde dikkat edilmesi gerekenler
  • - Görüşme süresince duygu yönetimi, görüşmecinin stili (aday profil; yabancı adaylar, zor adaylar, üst düzey yönetici adayları, rakip şirketten adayları)
  • - Görüşme sürecini doğru yönetmek için 7 öneri:” Kendini Programlama”
  • - Karar verici olurken dikkat edilmesi gerekenler
7. Ders
Etkili İşe Alımında Yetkinlik Bazlı Mülakat
  • - Yetkinlik ve yetkinlik bazlı mülakat hakkında bilmedikleriniz
  • - Mülakatları iki aşamada planlama
  • - Performans kriterlerini anlamaya yönelik 4 önemli metot
  • - Temel başarı kriterlerini anlamaya ve gerçeği bulma (fact-finding) yöntemi
  • - Yetkinlik bazlı mülakat sorularına giriş
  • - SMART yöntemi ve aday beceri, performans, anlamaya yönelik 8 temel soru
8. Ders
Görüşme Değerlendirmesi ve En İyi Aday Seçimi
  • - Değerlendirme sürecine profesyonel yaklaşım
  • - Role uygun yetkinliklerin skalasının belirlenmesi
  • - Orta ve üst düzey yönetici/aday değerlendirmesi
  • - Görüşme süresince adaydan kaynaklanan zorlukları
  • - Görüşme sonrası değerlendirme: Doğru karar için bilinmesi gereken 10 faktör
  • - Referans kontrol aşaması kilit sorular
  • - Doğru adaya karar verebilme ve iç müşteriyi memnun etme becerisi
9. Ders
Etkili İşe Alma ve Tutundurma
  • - Yeni çalışanın kültüre uyumu, (on-boarding ve oryantasyon, buddy sistemi, çalışma ortamı, deneme süreleri, eğitim , mentorluk programları)
  • - Çalışan bağlılığı oluşturma, tutundurma ve yedekleme
  • - Çalışan dönüşüm (turnover) analizi ve maliyeti
  • - İşten çıkış süreci yönetimi
10. Ders
İşe Alım Stratejisi: İşveren Markası Çalışmaları
  • - İşveren markası oluşturmak: İşlevsel ve duygusal faydalar
  • - İşveren markası kapsamı ve paydaşları
  • - Gerçek olaylara uygun ve efektif bir işe alım stratejisi seçmeye yönelik işveren markası çalışması
  • - İşveren markası için değer ve kültür yaratma: Sorulması gereken sorular
  • - İşveren markası çalışmaları: sosyal mecralar, üniversite işbirlikleri, kurumsal web sitesi
  • - Adaylara markalandırma sürecinde verilecek mesaj, çalışan tavsiye programları
11. Ders
Etkili İşe Alım: Analiz ve Raporlama
  • - İşe alım uzmanı için raporlamanın önemi
  • - İşveren olarak çalışanların ve kendinizin etkinliğini analiz etmeye yönelik analizler
  • - İşe alım raporlaması (iç ve dış müşteriye raporlama)
  • - İç ve dış müşteri çalışma sırasının belirlenmesi, bilgilendirme kuralları, müşteri ile tipik çatışmalar ve çözüm yolları
  • - İşe alım işini kolaylaştıracak dokümantasyon / şablonların hazırlanması
12. Ders
Etkili İşe Alımın Gelecek Yansıması
  • - İK’nın tarihteki gelişimi
  • - İK’nın geleceği: trendler, tahminler
  • - Gelecek için öngörülen yetkinlikler
  • - Türkiye HR dünyasında DEI (Diversity, equity and inclusion); Çeşitlilik önemi
  • - Faydalı kaynaklar ve kimlerin takip edileceği
Bilgi İstiyorum
Kursa kayıt olmak için formu doldurun, eğitim danışmanımız
en kısa sürede sizlere ulaşarak kurs içeriği ve ücretlendirme hakkında detaylı bilgi verecektir.
Bu alanın doldurulması zorunludur
Bu alanın doldurulması zorunludur
Bu alanın doldurulması zorunludur
Bilgi İstiyorum