PR Yönetimi | Laba Uluslararası Eğitim Platformu
Online Eğitim

PR Yönetimi

PR, şirketlerin sadece mesajlarını değil, aynı zamanda değerlerini de iletmelidir. Şirketin ölçeği ne kadar büyük veya küçük olursa olsun medyada yerini almalıdır çünkü göz önünde olmayan şirketler geride kalırlar!

IBM Türkiye İletişim ve KSS Ülke Lideri Begüm Özbek, değerlere dayalı kurumsal iletişimin geliştirilmesi ve uygulanmasında profesyonel adımları anlatacak!
Medya ve influencer'larla sağlam ilişkiler kuracaksınız.
Değişen ihtiyaçlara ve kullanıcı alışkanlıklarına karşılık vereceksiniz.
Şirket imajı oluşturacaksınız.
Kriz döneminde halkla ilişkileri yönetmeyi öğreneceksiniz.
Eğitmen:
Begüm Özbek
İletişim ve KSS Ülke Lideri
IBM Türkiye
10 yılı gazetecilik, 12 yılı kurumsal iletişim ve halkla ilişkiler alanında olmak üzere iletişim sektöründe 22 yıllık deneyime sahiptir.
IBM'deki tüm PR, iletişim ve kurumsal sosyal sorumluluk aktivitelerini yönetmektedir.
Turkcell, Türk Telekom, Siemens şirketlerinde birçok iletişim projesinde yer aldı.
Gazetecilik kariyeri boyunca enerji, ulaştırma, telekomünikasyon başta olmak üzere ekonominin çeşitli alanlarında haber ve analiz yazıları kaleme aldı.
Medya ilişkileri yönetimi, reklam ve medya satın alma, dijital iletişim ve sosyal medya yönetimi, sosyal sorumluluk, etkinlik yönetimi ve sürdürülebilirlik iletişimi alanlarında hem proje hem de yönetim anlamında birçok sorumluluk üstlendi.
Begüm Özbek, içeriğin gücü, güçlü bağlarla birleştirilmiş sağlam iletişim yapıları ve veriye dayalı sonuçlarla işin sürdürülebilirliğini sağlamaya odaklanmaktadır.
Tasarım Düşüncesi, Yaratıcı Yazarlık ve Liderlik alanlarında sertifikaları bulunmaktadır.
Amacımız, sadece teori değil, aynı zamanda işte günlük olarak kullanabileceğiniz ve kariyer hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olacak faydalı bilgiler vermektir.
Kursta aşağıdaki konuları analiz edeceğiz:
Kursta aşağıdaki konuları analiz edeceğiz:
İçerik
Mevcut içerikler sürekli değişiyor ve gelişiyor. Haberleri medya için ilginç kılan nelerdir? Gönderiyi veya makaleyi iyi yapan nedir? Metnin her zaman bir amacı vardır ve bu amaçlar metni kimin okuyacağına göre tanımlanmalıdır. Basın bültenlerinden basın etkinliklerine, geleneksel yayınlardan dijital ve sosyal medya platformlarına kadar iletişim materyallerini daha hızlı ve verimli yazacak araçlara sahip olacaksınız.
İletişim stratejisi
İletişim stratejisi işinizin temelidir. Araştırmayı nasıl doğru bir şekilde yapacağınızı, hedef kitlenizi nasıl tanımlayacağınızı ve kurumsal iletişim için bütçe ve proje planı nasıl geliştireceğinizi öğretiyoruz. Eğitimden sonra şirketinizin iletişim hedeflerini tanımlayabilecek ve bunlara göre uygun araçları kullanabileceksiniz.
Kriz iletişimi
Bu eğitimde öngörülemeyen olaylara nasıl hazırlanacağınızı, hızlı ve etkili kriz iletişiminin temelinin neler olduğunu öğreteceğiz. Zor durumlarda önceden belirlenmiş bir strateji doğrultusunda şirket içinde ve dışında nasıl hareket edeceğinizi ve iletişim kuracağınızı anlatacağız. Krizler, yanlış haberler ve olumsuz yorumlarla baş etmenin etkili yollarını öğreneceksiniz.
BAŞLANGIÇ TARİHİ:
19 Temmuz 2022
KURSUN SÜRESİ:
6 Hafta
12 Ders
FORMAT:
Web seminerleri
Ödevler ile ilgili geri bildirim
Nasıl eğitim veriyoruz?
Uygulama temelli dersler ve ödevler veririz
Derslerin materyallerini pekiştirmeniz için çok özel uygulama temelli alıştırmaları geliştirdik. Şirket imajını nasıl yöneteceğinizi, iletişim stratejisi geliştirmeyi ve medya ilişkileri kurmayı öğreneceksiniz. Kurstan sonra, mikro ve makro influencer'larla işbirliği yapabilecek, kriz durumlarının riskini en aza indirebilecek ve bütçeyi başarıyla yönetebileceksiniz.
Her öğrenciye destek veririz
Kurs eğitmeni, kurs sırasında ortaya çıkan tüm soruları yanıtlayacak ve ekibimiz öğrenme sürecinde size yardımcı olacaktır.
Network kurarız
Eğitim ile ilgili tüm bilgi ve dökümanları hızlıca edinebileceğiniz kapalı bir Whatsapp grubuna dahil olacaksınız.
Müfredat
1. Ders
İtibar, Halkla İlişkiler ve Halkla İlişkiler rolü
  • - İtibar nedir ve neyi etkiler?
  • - Halkla İlişkiler nedir: Türleri, işlevleri ve görevleri.
  • - Halkla ilişkiler, pazarlama, kurumsal sosyal sorumluluk ve reklam arasındaki fark nedir?
  • - Ben tam olarak bir reklamcı mıyım? Bir uzmanın portresi.
  • - Halkla ilişkiler yöneticisinin görevleri ve sorumluluk alanı
2. Ders
Hedef kitleler ve iletişim araçları
  • - PR perspektifinde hedef kitlede kimler var ve özellikleri nelerdir?
  • - B2C ve B2B özelinde temel PR uygulamaları ve aradaki farklar.
  • - PR konumlandırmasını yaparken dikkat edilmesi gereken temel hususlar ( sektör, şirket ölçeği, hedef kitle, bütçe olguları)
  • - PR aksiyonlarındaki konvansiyonel ve dijital iletişim araçları (PR etkinlikleri, PR materyalleri, sosyal medya araçları, dijital iletişim, medya iletişimi, görsel ve işitsel medya vb)
3. Ders
İç iletişim ve işveren markası yönetimi
  • - İşveren markası işletmeler için neden önemlidir?
  • - Çalışanlar arasında marka elçileri nasıl yaratılır?
  • - İç iletişimde hedef ve öncelikler nedir?
4. Ders
Sürdürülebilirlik İletişimi ve PR Yönetimi için sürdürülebilirlik nasıl sağlanır?
  • - Ekonomik, çevresel ve sosyal sürdürülebilirlik projeleri nasıl hayata geçirilir?
  • - Sürdürülebilirlik iletişimi neden önemlidir?
  • - Sürdürülebilirlik iletişiminin şirketimin faaliyet alanına katkısı
  • - Çevresel sürdürülebilirlik hikayelerini yaratırken “greenwashing” algısından uzak durmak nasıl olur?
  • - PR Yönetimi için sürdürülebilir bir anlayış nasıl yaratabiliriz?
5. Ders
Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS) ve KSS İletişimi (PR Çalışmaları)
  • - KSS nedir ve KSS Projelerinin ana hedefi nedir? (bir önceki ders sonunda verilen ödevin devamı olarak öğrencilerle birlikte tartışılacak)
  • - KSS Projelerinin toplumsal ve ekonomik etkileri nelerdir, bu etki nasıl iyi yönetilir?
  • - Sivil Toplum Kuruluşları ve kamu kurumları ile ilişkilerin geliştirilmesinin önemi nedir?
  • - Başarılı KSS Projeleri nasıl hayata geçirilir?
  • - KSS Projeleri iletişim araçları aracılığıyla nasıl anlatılır?
  • - KSS’yi bir iç iletişim ve işveren markasına katkı olarak ele almak.
  • - Derste çeşitli sektörlerde hayata geçirilmiş sosyal sorumluluk projeleri ve iletişim çalışmalarından örnekler sunulacak.
6. Ders
Medya ilişkileri: İçerik yönetimi ve basın etkinlikleri
  • - PR Materyalleri nelerdir ve nasıl hazırlanır? Basın bülteni, ürün makalesi, röportaj, infografikler, haber bülteni, özel haber, Fotoğraf ve video materyalleri.
  • - Yazılı ve dijital mecralara göre içerik nasıl oluşturulur?
  • - İletişimde ulusal/ yerel ve sektörel basın konumlandırması
  • - Basın toplantısı nasıl hazırlanır? (sözcünün hazırlanması, medya içeriklerinin üretilmesi, etkinlik yönetimi, haber çıktılarının raporlanması)
  • - Hikaye anlatıcılığı ve içerik yönetimindeki önemi.
  • - Medya takibi ve anahtar kelimelerin belirlenmesi.
7. Ders
Medya ilişkileri: İnsanlar
  • - Gazetecilerle çalışmanın özellikleri: İletişim nasıl kurulur?
  • - Basılı ve online yayınlarda hangi materyaller etkili bir şekilde çalışacak ve medyadaki etkileşimi artıracak?
  • - Lider iletişimi nasıl yönetilir?
  • - Röportajlar için sözcünün hazırlanması-Soru cevap (Q&A) hazırlığı
8. Ders
Kriz iletişimi
  • - Kriz ve itibar yönetiminin kurumların varlığı için önemi nedir?
  • - Hangi tip krizler ile karşılaşılabilir?
  • - Krizler önlenebilir mi?
  • - Regüle sektörlerde iletişim ve kriz yönetimi
  • - Kriz durumlarında ne yapmalıdır? İtibar nasıl geri kazanılır?
  • - Kriz iletişimi planı nasıl oluşturulur?
  • - Kriz iç ve dış iletişimi nasıl gerçekleştirilir?
9. Ders
Atölye; Kriz karşıtı iletişimlerin grup sunumları
  • - 8. dersin ödevinin sunumu.
  • - Ekipler, Kriz karşı sunumu yapacaklar. Katılımcı sayısına göre, gruplar 5 kişiden oluşacak. Her bir gruba yine grup sayısına göre anlatım için 10 dakika verilecek.
10. Ders
Dijitalde İtibar
  • - Sosyal Medya:
    • - Sosyal medyada hangi platformlar bulunuyor?
    • - PR Yönetiminde sektörlere göre hangi sosyal medya platformları öne çıkıyor?
    • - Şirketinizin sosyal medya kanallarını PR Yönetimi gözüyle nasıl konumlandırırsınız?
    • - Satışa yönelik talep yaratma aracı olarak sosyal medya kanalları.
    • - Sosyal medyada itibarınızı nasıl yönetirsiniz, olumsuzlukları nasıl yönetirsiniz?
    • - Yoğun rekabet ve içerik içerisinden nasıl bir plan ile sıyrılırsınız?
    • - Influencer iletişimi ve işe katkısı
    • - Micro ve macro influencerlar ile nasıl işbirliği yapılır?
    • - Şirketinizin sosyal medya kanallarındaki içeriklerin ölçümlemesi nasıl yapılır , hedef kitleye nasıl ulaşılır ve bir sonraki aksiyonlar nasıl belirlenir?
11. Ders
İletişim planı nasıl hazırlanır, bütçe nasıl yönetilir?
  • - PR Kampanyalarının 3 temel öğesi: öncesi, lansman ve devam iletişim modelleri
  • - İletişim kampanyası hedef kitle, bütçe, zamanlama ve projenin kapsamı ile uyumlu bir şekilde nasıl planlanır?
  • - Çeyrek bazlı/ yıllık iletişim planları ve bütçeleri nasıl oluşturulur?
  • - Belirsizlik dönemlerinde nasıl iletişim planı yapılır?
  • - İletişim kampanyasında yer alacak ekiplerin koordine edilmesi
12. Ders
PR Yönetiminde iş ortaklarını belirlemek ve performans ölçümü
  • - PR Yönetimini birlikte yürüteceğiniz ajansları (PR, İçerik, Etkinlik, Dijital) nasıl belirlersiniz, nasıl brief hazırlanır?
  • - Bir ajanstan iş istenirken nasıl bir brief üzerinden istek oluşturulur?
  • - Ajansların görev alanları nasıl belirlenir?
  • - Yapılan işlerin sonuçları ve alınan hizmetin maliyeti nasıl doğru değerlendirilir?
  • - İş ortaklarıyla çalışırken geri bildirim kriterleri nasıl olmalıdır?
  • - Ekip çalışması nasıl sağlanır?
Online eğitim sektöründe lider pozisyonundayız
7 yıldır mesleki hedeflere ulaşılmasına yardımcı oluyoruz
60 binden fazla öğrenciye eğitim verdik ve vermeye devam ediyoruz
Uluslararası kuruluşlar HRCİ (ABD) ve IIBA (Kanada) tarafından akredite edildik
Hedefimiz sizin mesleki gelişiminizdir
Tüm eğitiminiz tek bir yerde
Kişisel hesabınız olan Google Classroom'da
İş verenlerin önem verdiği bir sertifika
Bu sertifika kursta edindiğiniz bilgilerinizi doğrulayacak
Her zaman iletişim halinde kalırız
Eğitmenimiz ve temsilcilerimiz eğitim sırasında tüm soruları yanıtlayacaktır
İçeriklere her daim erişiminiz var
Sunumlar, dosyalar, makaleler, videolar vs. tek bir yerde kaydedildi
Ödev ve test sistemi
Edindiğimiz bilgileri uygulama temelli derste kullanacaksınız
Ön Kayıt
Kursa kayıt olmak
için formu doldurun, eğitim danışmanımız
en kısa sürede sizlere ulaşarak kurs içeriği ve
ücretlendirme hakkında detaylı bilgi verecektir.
“Ön Kayıt” düğmesine tıklayarak Kullanım Koşullarının şartlarını ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.
Bu alanın doldurulması zorunludur
Bu alanın doldurulması zorunludur
Bu alanın doldurulması zorunludur
Yeni bilgiler, kariyer gelişimine doğru bir adımdır. Mezunlarımız önde gelen şirketlerde en iyi pozisyonlarda çalışıyorlar. Onlardan biri de sen ol.