Tedarik Zinciri Yönetimi | Laba Uluslararası Eğitim Platformu
Online Eğitim

Tedarik Zinciri Yönetimi

Tedarik zincirindeki tüm aşamalardan adım adım geçecek ve bir şirkette tedarik & lojistik süreçlerin nasıl etkin bir şekilde yönetileceğini öğreneceksiniz.
Farklı kurumlarla işbirliği, ürünlerin depolanması ve lojistik çalışmalarının değerlendirilmesi gibi süreçleri detaylı inceleyeceğiz.
Tüm vakaları analiz edecek ve pratikte nasıl uygulandıklarına göz atacağız.
Tedarik zinciri yönetimindeki temel göstergeler ve bunların şirketin finansal göstergelerine katkısını öğreneceksiniz
İş dengesinin nasıl sağlanacağını ve depo stoğunun nasıl planlanacağını öğreneceksiniz
Doğru dağıtım yapılandırmasını ile tedarik zincirindeki risklerin nasıl hesaplanacağı ve dağıtım maliyetlerinin nasıl optimize edileceği öğreneceksiniz
Eğitmen:
Muhsin Çevlik
Tedarik Zinciri Direktörü,
Domino's Türkiye
8 yıl Danone Tikveşli altında, sütlü ürünler tedarik zincirinin çeşitli kademelerinde yöneticilik yaptı.
10 yılı aşkın bir süre, Domino’s Pizza’nın Tedarik Zinciri ve Satın Alma operasyonlarını Türkiye ve Rusya için yönetimini yaptı.
Bu süre içinde, tedarik zinciri ağının yapılandırılması, lojistik iş modellerinin yapılandırılması, tedarik zinciri ve fabrikaların planlaması ve inşaat projelerinin hayata geçirilmesi projelerini yürüttü.
Domino’s Pizza’nın global Master Franchise’ları arasında son 5 yılın 3’üncü en iyi tedarik zinciri yöneticilerini ekibinden çıkardı.
Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği ve İnşaat Mühendisliği çift ana dal mezunu ve Boğaziçi Üniversitesi MBA derecesi sahibidir.
Eğitmenin tüyoları sayesinde, şirketteki tedarik & lojistik süreçlerini nasıl etkin bir şekilde yöneteceğinizi öğreneceksiniz: Malzeme satın alımından lojistik maliyetlerinin analizine kadar...
Kursta aşağıdaki konuları analiz edeceğiz:
Kursta aşağıdaki konuları analiz edeceğiz:
Tedarik zinciri yönetimi organizasyon yapısı, S&OP ve iş planlarına etkisi
Tedarik zincirinin finansal planlamadaki rolü ile başlayacağız, ardından S&OP sürecindeki farklı departmanların görev ve sorumluluklarını tartışacağız. Sonunda, etkili finansal planlamanın şirketin nakit akışı üzerindeki etkisini görebilmeniz için temel performans göstergelerini ele alacağız.
Envanter Yönetimi ve Optimizasyonu
Burada temel envanter yönetim modellerinin temellerine değeceğiz ve doğru envanter yönetiminin şirketin nakit akışını nasıl etkilediğini anlayacağız. Katılımcılar, farklı parametreler için ideal stok politikalarını oluşturacak ve en uygun stok seviyelerinin nasıl hesaplanacağını öğrenecekler.
Lojistik Maliyetlerinin İzlenmesi, Analizi ve Optimizasyonu
Tedarik zincirinin tarihine gireceğiz ve temel lojistik konularını inceleyeceğiz: Farklı şirketlerin vaka örnekleri incelemelerinden tarafların çalışmalarının kontrol ve analizine kadar. Teorik kısmın yanı sıra katılımcılar, şirketin lojistik maliyetlerinin nasıl hesaplanacağını da öğrenecekler.
BAŞLANGIÇ TARİHİ:
7 Haziran 2022
KURSUN SÜRESİ:
12 Ders
6 Hafta
FORMAT:
Web seminerleri
Ödevler ile ilgili geri bildirim
Nasıl eğitim veriyoruz?
Uygulama temelli dersleri ve ödevleri veririz
Her dersten sonra derste öğrenilenlerin uygulanmasına fırsat yaratacak uygulama temelli ödevler verilecektir. Ödevler pratiği artırmaya yönelik olacak ve bireysel olarak yapılacaktır.
  • - Temel tahminleme modelleri ile talep planlama
  • - Tedarik zinciri maliyet modellemesi ve basit modeller ile optimizasyonu
  • - Optimum stok seviyesi hesaplamaları
Yardım ve Destek
Kurs eğitmeni, kurs sırasında ortaya çıkan tüm soruları yanıtlayacak ve ekibimiz öğrenme sürecinde size yardımcı olacaktır.
Network kurarız
Eğitim ile ilgili tüm bilgi ve dökümanları hızlıca edinebileceğiniz kapalı bir Whatsapp grubuna dahil olacaksınız.
Müfredat
1. Ders
Şirketlerde Tedarik Zincirinin Rolü ve Önemi
  • - Tedarik Zincirinin Tarihsel Gelişimi
  • - Modern Tedarik Zinciri Yönetimi Anlayışı
  • - Etkin Tedarik Zinciri Yönetimi ile Fark Yaratan Şirketler
  • - Toplam Sahip Olma Değeri
  • - Farklı Sektörlerde Ürünlerin Toplam Dağıtım Maliyetleri ve Ürün Maliyetindeki Payları
2. Ders
Entegre Tedarik Zinciri Planlaması – S&OP Süreci Nasıl Çalışır?
  • - Finansal Planlamada Tedarik Zincirinin Rolü
  • - S&OP Sürecinde Farklı Departmanların Görev ve Sorumlulukları
  • - Stratejik Planlamanın Çıktıları ve Finansal Planlamaya Etkileri
  • - S&OP Sürecindeki Temel Performans Göstergeleri
3. Ders
Talep Planlaması
  • - Talep Planlaması Fonksiyonunun Çalışma Prensipleri
  • - Talep Öngörüsü Modelleri
  • - APO Gibi Gelişmiş Talep Planlaması Modülleri
  • - MRP Uygulamaları
4. Ders
Envanter Yönetimi ve Optimum Stok Politikası
  • - Temel Envanter Yönetimi Modelleri
  • - Stokastik Envanter Yönetimi
  • - Fiyat Artışı ve Sezonsallık Karşısında Envanter Yönetimi
  • - Doğru Envanter Yönetiminin Nakit Akışına Etkileri
  • - Envanter Politikasının Doğru Yönetmek İçin Doğru Performans Göstergeleri
5. Ders
Verimli Tedarik Zinciri Dağıtım Yapısının İnşa Edilmesi
  • - Talep Noktalarına Göre Optimum Dağıtım Yapılarının Kurulması
  • - Tesis Kapasitesinin Belirlenmesi
  • - Tesis Sabit Maliyetleri ile Dağıtım Değişken Maliyetlerinin Dengelenmesi
  • - Depo ve Cross-Docking Kavramları
6. Ders
Etkin Nakliye Maliyeti Yönetimi
  • - Nakliye Maliyetleri Nasıl Modellenir?
  • - Nakliye Maliyetlerini Risklere Karşı Dengelemenin Yolları Nelerdir?
  • - Kargo ve Dedike Dağıtım Esasları Nelerdir?
  • - Doğru Nakliye İhalesi Nasıl Yapılır?
7. Ders
Yalın Tedarik Zinciri Yönetimi
  • - Stok Noktalarının Talep Noktasına Yaklaşması
  • - Ara Stokların Yok Olması Kavramı
  • - Tedarik Zincirinde Yeni Yaklaşımlar (Kanban, 6 Sigma)
  • - Vaka Çalışması
8. Ders
Temel Satın Alma Yönetimi ve Satın Alma Stratejisinin İnşa Edilmesi
  • - Satın Alma Kategori Yönetimi
  • - Tedarikçi Yönetimi
  • - Açık Maliyet Yapısı ve Farklı Satın Alma Metotları
  • - Ana Satın Alma Stratejilerinin İnşa Edilmesi
9. Ders
Tedarik Zinciri Risk Yönetimi
  • - Tedarik Zincirinde Risk Oluşturan İç ve Dış Kaynaklı Unsurlar
  • - Krizden Fırsat Yaratmak
  • - Risk Yönetimi
  • - Riskleri İzlemek ve Risk Skor Kartı Oluşturmak
10. Ders
Müşteri Hizmetleri Yönetimi
  • - Müşteri ve Tüketici Farkı
  • - Müşterinizi Anlamak Neden Önemlidir?
  • - Müşterinizin Gözünden Tedarik Zinciri Performansınız Nasıl Ölçülür?
  • - Müşteri Finansal Riski ve Sipariş Yönetimi
11. Ders
Tedarik Zincirinde Dijitalleşme
  • - Dijitalleşme Neden Önemli?
  • - Optimizasyon Önemi ve Optimizasyon Metotları
  • - Rotalama Optimizasyonu
  • - Envanter Optimizasyonu
  • - Blockchain Teknolojileri
12. Ders
Tedarik Zincirinde Yeni İhtiyaçlar ve Trendler
  • - Last Mile Delivery Kavramı
  • - Micro Transportation Kavramı
  • - Aggregatorlar’ın Tüketici Taleplerini Yeniden Şekillendirmesi
  • - Tedarik Zincirinde Sürdürülebilirlik
Online eğitim sektöründe lider pozisyonundayız
6 yıldır mesleki hedeflere ulaşılmasına yardımcı oluyoruz
52 binden fazla öğrenciye eğitim verdik ve vermeye devam ediyoruz
Uluslararası kuruluşlar HRCİ (ABD) ve IIBA (Kanada) tarafından akredite edildik
Hedefimiz sizin mesleki gelişiminizdir
Tüm eğitiminiz tek bir yerde
Kişisel hesabınız olan Google Classroom'da
İş verenlerin önem verdiği bir sertifika
Bu sertifika kursta edindiğiniz bilgilerinizi doğrulayacak
Her zaman iletişim halinde kalırız
Eğitmenimiz ve temsilcilerimiz eğitim sırasında tüm soruları yanıtlayacaktır
İçeriklere her daim erişiminiz var
Sunumlar, dosyalar, makaleler, videolar vs. tek bir yerde kaydedildi
Ödev ve test sistemi
Edindiğimiz bilgileri uygulama temelli derste kullanacaksınız
Ön Kayıt
Kursa kayıt olmak
için formu doldurun, eğitim danışmanımız
en kısa sürede sizlere ulaşarak kurs içeriği ve
ücretlendirme hakkında detaylı bilgi verecektir.
“Ön Kayıt” düğmesine tıklayarak Kullanım Koşullarının şartlarını ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.
Bu alanın doldurulması zorunludur
Bu alanın doldurulması zorunludur
Bu alanın doldurulması zorunludur
Yeni bilgiler, kariyer gelişimine doğru bir adımdır. Mezunlarımız önde gelen şirketlerde en iyi pozisyonlarda çalışıyorlar. Onlardan biri de sen ol.