E-Ticaret Yönetimi | Laba Uluslararası Eğitim Platformu
Online Eğitim

E-TİCARET YÖNETİMİ

Bu eğitim, dijital iş geliştirme stratejisi geliştirmeye yönelik bir rehberdir. Yeni müşterilerin ilgisini çekeceğiniz ve satışa dönüşümü artıracağınız dijital araçlar edineceksiniz. Ali Can Ertem, doğru BT platformlarını nasıl seçeceğinizi, pazarlama hedeflerini nasıl oluşturacağınızı ve temel göstergeleri nasıl analiz edeceğinizi öğretecek.
Yalın düşünce metodolojisini stratejik planlama ile uygulayacaksınız.
SaaS ve düşük kodlu platformlar seçme kriterlerini tanımlayacaksınız.
Müşterinin LTV'sini belirleyecek ve elde tutma stratejisini geliştireceksiniz.
Eğitmen:
Ali Can Ertem
Head Of E-Commerce
CarrefourSA.com
Dijital Pazarlama ve Performans Pazarlaması alanlarında 15 yıldan fazla pratik deneyime sahiptir.
Yarattığı ve yönettiği, E- Ticaret , Mobil Pazarlama, Dijital Pazarlama ile ilgili 5 farklı proje Case Study olarak Think With Google’da yayınlandı.
Üniversite ve özel eğitim kurumlarında, E-ticaret stratejileri, Dijital Pazarlama ile ilgili online ve offline workshop, konferans ve seminerler vermektedir.
Mobil Pazarlama, E-ticaret ve Dijital Pazarlama Stratejileri, Verimli ve Sürdürülebilir E-ticaret Yönetimi, ROI ve ROAS tabanlı performans pazarlama yapıları güçlü olduğu alanlardır.
İlab Holding (Kariyer.net), Doğuş Holding (Oley.com, Enmoda.com, Tvyo.com), Doğan Holding (D&R dr.com.tr, idefix.com), Naspers Group ( Markafoni.com, Zizigo.com, Mispera.com, Enmoda.com, Mudo.com.tr), Dominos Pizza (dominos.com.tr) gibi Türkiye’nin önde gelen şirketleride pazarlama lideri olarak çalıştı.
Pratik ödevler sayesinde, çalışmalarınızda ve projelerinizde teknikleri, şablonları ve e-ticaret tanıtım araçlarını uygulamayı öğreneceksiniz.
Kursta aşağıdaki konuları analiz edeceğiz:
Kursta aşağıdaki konuları analiz edeceğiz:
E-ticarette finans ve satış
İnternet üzerinden yapılan iş için hedefleri belirlerken ve riskleri değerlendirirken hangi sayılara güvenilmelidir? Bunun için, projenin bir finansal modelini oluşturacak ve e-Ticarette kullanılan üç temel raporla nasıl çalışacağınızı öğreneceksiniz: Gelir yapısı, P&L ve Nakit Akışı. Farklı promosyon kanalları için satış hunilerinin ve mikro stratejilerin nasıl oluşturulacağını anlayacaksınız.
Dijital araçlar
Reklam ve site optimizasyonunun yanı sıra analitiklerin verimliliğini yönetmek ve analiz etmek için temel araçları öğreneceksiniz: Google Analytics ve AdWords, Facebook Arama Konsolu ve Instagram Ad Manager, Ahrefs ve SEMrush. Arama motoru itibarını yönetmek için SEO ve SERM araçlarını kullanacaksınız. Online iş için uyumlu platformu nasıl seçeceğinizi ve bunu şirketin BT mimarisine nasıl uygulayacağınızı anlayacaksınız.
Online yönetim
Hizmetin kalitesini ve seviyesini müşterinin bakış açısından değerlendirebileceksiniz. Uçtan uca analitiği nasıl kuracağınızı, CSAT ve LTV göstergelerini nasıl etkileyeceğinizi anlayacaksınız. Satış çağrı merkezi oluşturmayı ve ölçeklendirmeyi, hizmet düzeyi değerlendirmesini, yönetimini, projeleri ve ekipleri yönetmek için bir çalışma ortamı oluşturmayı (Trello, Jira, BaseCamp, vb.) öğreneceksiniz.
BAŞLANGIÇ TARİHİ:
7 Haziran 2022
KURSUN SÜRESİ:
10 Online Ders
5 Hafta
FORMAT:
Web seminerleri
Ödevler ile ilgili geri bildirim
Nasıl eğitim veriyoruz?
Uygulama temelli dersleri ve ödevleri veririz
Derslerin materyallerini pekiştirmeniz için çok özel uygulama temelli alıştırmaları geliştirdik. Bir e-ticaret projesi tanıtım stratejisini sıfırdan nasıl geliştireceğinizi ve uygulayacağınızı öğreneceksiniz: Pazarı ve rakipleri analiz etmekten araç seçmeye ve uzun vadeli hedefler belirlemeye kadar. ​​
Her öğrenciye destek veririz
Kurs eğitmeni, kurs sırasında ortaya çıkan tüm soruları yanıtlayacak ve ekibimiz öğrenme sürecinde size yardımcı olacaktır.
Network kurarız
Eğitim ile ilgili tüm bilgi ve dökümanları hızlıca edinebileceğiniz kapalı bir Whatsapp grubuna dahil olacaksınız.
Müfredat
1. Ders
Dünyada ve Türkiye'de e-Ticaret
  • - Ana geliştirme aşamaları: İşletmeler tarafından yeni bir satış kanalının geliştirilmesinden ilk "tek boynuzlu atlara" (pegasus), küresel bir değerler ve teknolojiler sistemi oluşturmaya kadar.
  • - ABD'de Amazon'u "yaşam ekosistemi" yapan nedir? Uber neden asla kâr etmeyecek?
  • - Türkiye'deki e-ticaret pazarına genel bakış ve Türkiye e-ticaret örnekleri: Pazar yerleri, online işletmeleri, omnichannel perakende satış, hizmet satışı; ödeme ve teslimat yöntemlerinin dağılımı ve yapısı, coğrafya ve demografi
2. Ders
Stratejik Planlama. İş modeli
  • - Değerlerin detaylandırılması, misyon ve vizyon, ürünün tanımı ve avantajları, müşterinin temel ihtiyaçları
  • - Uygulanabilir iş modelleri oluşturma
  • - Yalın Düşünce yönetimi: "Yarat-değerlendir-öğren"; hipotezleri test etmek için ve bir strateji ile çalışırken uygulaması
3. Ders
Stratejik Planlama. Finans ve birim ekonomisi
  • - "Boş metriklerin" (fırsatları değerlendirmek ve hedefler belirlemek için kullanılan geleneksel sayılar) etkisine nasıl direnilir?
  • - Etkili yönlerden oluşan bir sistemde çalışmayı öğrenmek: Etkili göstergeler, sunumun basitliği, verileri doğrulama yeteneği
4. Ders
BT çözümleri: Platform mu yoksa ortak mı?
  • - Online işletme için yazılım geliştirmede denge: İşlevsellik (karmaşıklık) ve ölçeklenebilirlik (yüke hazır olma) nasıl elde edilir?
  • - BT platformu seçerken hangi kriterleri ve hangi aşamaları dikkate almak önemlidir?
  • - Düşük/kodsuz platform neden popülerlik kazanıyor ve bunlar hangi iş görevleri için tasarlandı?
  • - Çok platformlu front end, harika UX, uygulanabilir back end nasıl oluşturulur?
5. Ders
Servis seviyesi
  • - E-ticarette hizmet nasıl oluşturulur: Sitenin ve uygulamanın kullanım kolaylığı, çok kanallı müşteri desteği, depo + lojistik + son mil, ödeme yöntemleri, ret ve iadeler
  • - Pazarlamacılar ve e-ticaret tüccarları için uçtan uca analitik (işlem tahminleri) oluşturması neden önemlidir ve halihazırda nerelerde aktif olarak kullanılmaktadır?
  • - Yeni (ödeme yapan) müşteri tekrar satın alımlarında ve CSAT/LTV puanlarında sipariş hizmeti nasıl bir rol oynar?
6. Ders
Promosyona nasıl başlanır: Araştırma mı test mi?
  • - Pazar, segment, kategori, rakipler, talep ve dinamikler nasıl düzgün bir şekilde incelenir ve online planlamaya uygun olmayan nedir?
  • - Başarılı araştırma örnekleri: Gözlük markası Hawkers
  • - Startup, reklam kampanyası veya sosyal medya gönderisi başlatmadan önce hipotezleri test etmek için hangi yöntemleri seçmeli?
7. Ders
Pazar ve rakipler: E-ticaret stratejisinin oluşturulması
  • - Pazarda ve müşterilerin kalbinde yerinizi nasıl bulabilirsiniz: Stratejinin temeli olarak bir iş modeli kavramı, hedef kitlenizi bulma,
  • - AIDA nedir, hangi büyüme mekanizmaları vardır?
  • - Tüketici arketipi ile çalışmanın en iyi yolu nedir?
  • - Strateji geliştirmede analoglar ve anti-analoglar
8. Ders
Dijital Strateji: Kanallar, Platformlar ve Mikro Stratejiler
  • - E-ticaret işletmesinin yöneticisi ve pazarlamacısının ihtiyaç duyduğu reklam yönetimi, web sitesi optimizasyonu ve analitik için temel araçlar nelerdir?
  • - Belirli bir tanıtım kanalı ve platform sınıfı için bir mikro strateji oluşturma yaklaşımları nelerdir, bunu kendiniz nasıl geliştirebilirsiniz?
  • - Blogcular ve influencer ile iş birliği, duygusal pazarlama
9. Ders
Dijital strateji: Çekme ve elde tutma
  • - Offline satışlara odaklanan bir ekipte satın alma maliyeti nasıl etkiler ve ticari pazarlamacılarla etkin bir şekilde etkileşim nasıl kurulur?
  • - Hangi tutma stratejisi seçilmeli, stratejiyi değiştirme (pivot) veya seçilen kursu takip etme kriterleri nelerdir?
  • - SEO ve SEM araçları ile nasıl çalışılır, Direct kanalında trafik ve satışlar nasıl arttırılır?
10. Ders
Takım ve liderler, kontrol noktaları
  • - E-ticarette hangi kontrol noktalarına ve hangi sıklıkta dikkat edilmesi gerekir?
  • - Yatırımcılar neden hevesli bir ekibi olmayan startuplarla ilgilenmiyor?
  • - Taiichi Ohno'nun "beş neden" bilgeliği e-ticaret ekiplerinde hangi sorunları çözebilir?
  • - Neden “Sorumluluk-Süreç-Kültür-İnsan” piramidine ihtiyacımız var?
Online eğitim sektöründe lider pozisyonundayız
7 yıldır mesleki hedeflere ulaşılmasına yardımcı oluyoruz
60 binden fazla öğrenciye eğitim verdik ve vermeye devam ediyoruz
Uluslararası kuruluşlar HRCİ (ABD) ve IIBA (Kanada) tarafından akredite edildik
Hedefimiz sizin mesleki gelişiminizdir
Tüm eğitiminiz tek bir yerde
Kişisel hesabınız olan Google Classroom'da
İş verenlerin önem verdiği bir sertifika
Bu sertifika kursta edindiğiniz bilgilerinizi doğrulayacak
Her zaman iletişim halinde kalırız
Eğitmenimiz ve temsilcilerimiz eğitim sırasında tüm soruları yanıtlayacaktır
İçeriklere her daim erişiminiz var
Sunumlar, dosyalar, makaleler, videolar vs. tek bir yerde kaydedildi
Ödev ve test sistemi
Edindiğimiz bilgileri uygulama temelli derste kullanacaksınız
Ön Kayıt
Kursa kayıt olmak
için formu doldurun, eğitim danışmanımız
en kısa sürede sizlere ulaşarak kurs içeriği ve
ücretlendirme hakkında detaylı bilgi verecektir.
“Ön Kayıt” düğmesine tıklayarak Kullanım Koşullarının şartlarını ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.
Bu alanın doldurulması zorunludur
Bu alanın doldurulması zorunludur
Bu alanın doldurulması zorunludur
Yeni bilgiler, kariyer gelişimine doğru bir adımdır. Mezunlarımız önde gelen şirketlerde en iyi pozisyonlarda çalışıyorlar. Onlardan biri de sen ol.