STRATEJİK COO EĞİTİMİ

TARIH: 3 ARALIK - 9 OCAK
SÜRE: 6 HAFTA 12 CANLI DERS
EĞİTMEN: Ece Atay Director of Delivery Operations, Hepsiburada

Operasyonel süreçlerde kullanılan teknolojileri uygulayarak stratejik bir yaklaşım geliştirebileceksiniz.

SÜRE:

6 HAFTA
12 CANLI DERS
SALI ve PERŞEMBE 19.00-20.30
3 ARALIK - 9 OCAK

Operasyonel mükemmeliyeti yakalamaya bir adım daha yakın olmaya hazır mısınız? SMART ve OKR ile hedeflerinize hızla ulaşacak, NPS ve CSAT metrikleri ile müşteri memnuniyetini üst seviyeye çıkaracaksınız. Benchmarking, 5S ve Değer Akışı Haritalama ile süreçlerinizi daha verimli hale getirip, ekip performansınızı zirveye taşıyacaksınız.

KURS KİMLER İÇİN?

  • Deneyimli Operasyon Yöneticileri

    Operasyon süreçlerinizi yeniden yapılandırarak maliyetleri optimize edebileceksiniz. Kritik kararları hızla alıp iş süreçlerini daha verimli hale getireceksiniz.

  • Deneyimli Departman Yöneticileri

    Şirketin geneline yayılmış süreçleri analiz ederek daha kapsamlı ve pratik çözümler sunacaksınız. Operasyonel hedeflere hızla ulaşmak için departmanlar arası iş birliğini güçlendirecek planlamalar yapabileceksiniz.

  • Üst Düzey Yöneticiler

    Stratejik planlama yaparak kaynaklarınızı en verimli şekilde kullanmayı öğreneceksiniz. Süreçlerinizi optimize edip, iş süreçlerinde fark yaratacak ve uzun vadeli hedeflerinize ustalıkla ulaşacaksınız.

  • İşletme Sahipleri

    Uzun vadeli hedefler için süreçleri planlayıp kaynakları önceliklendireceksiniz. Ekip yönetimindeki sorunlara stratejiler geliştirerek verimliliği artıracak ve operasyonel süreçleri optimize ederek iş performansını yükselteceksiniz.

KURSTA AŞAĞIDAKİ KONULARI ANALİZ EDECEĞİZ:

  • Operasyonel Verimlilik ve Stratejik Planlama

    Operasyonel süreçleri daha verimli hale getirmeyi ve stratejik planlama ile kaynakları en doğru şekilde yönetmeyi öğrenin. Uzun vadeli hedeflere ulaşmak için operasyonel süreçlerin nasıl optimize edileceğini keşfederken, performans yönetimi ve KPI'ların belirlenmesi gibi önemli konularda bilgi edinin.

  • Müşteri Odaklı Operasyon Yönetimi

    COO eğitimi ile iş dünyasında başarılı bir operasyon yönetimi yapabilmek için müşterilerin ihtiyaçlarına yönelik aksiyonlar alabilmeyi öğrenin. Müşteri deneyimini ölçen metriklerin (NPS, CSAT, Retention rate) nasıl kullanılacağını ve müşteri odaklı değer yönetiminin nasıl oluşturulacağını analiz edin.

  • Kalite Yönetimi ve Süreç Otomasyonu

    Operasyon yönetiminde kaliteyi artırın ve süreçleri daha verimli hale getirin. Kalite metriklerinin nasıl belirlendiğini, Toplam Kalite Yönetimi (TQM) ilkelerini ve bu stratejilerin operasyonel süreçlere nasıl entegre edileceğini öğrenin.

  • Sürekli İyileştirme ve Operasyonel Mükemmellik

    İş süreçlerinin iyileştirilmesi için kullanılan yöntem ve araçları (Benchmarking, 5S, PDCA) keşfedin. Kritik iş süreçlerini iyileştirerek operasyonları nasıl daha etkili hale getirebileceğinizi öğrenin ve bu iyileştirme fırsatlarının nasıl önceliklendirileceğini analiz edin.

EĞİTMEN

Ece
Atay

  • Director of Delivery Operations, Hepsiburada
  • Ece Atay, 2012’de Unilever'de Talep Planlama Uzmanı olarak kariyerine başlamıştır. Burada Müşteri Hizmetleri Yöneticiliği ve Depo ve Dağıtım Yöneticisi olarak görev yapmıştır.
  • 2023'te yıllık 113 milyon siparişe ulaşan Hepsiburada'da Teslimat Operasyonları Direktörü olarak çalışmaktadır.
  • Müdür ve yöneticiler de dahil olmak uzere, Hepsiburadadaki görevinde 120 kişilik bir ekibi yönetmektedir. 
  • Hepsiburada'nın en büyük satın almasını gerçekleştiren Atay, aynı zamanda şirketin en büyük bütçe kalemini de kontrol etmektedir. 
  • Tedarik zinciri operasyonlarının hızını 2 yıl içinde %50 artırmayı başarmıştır.
  • 12 yıllık operasyon yönetimi deneyimine sahiptir.

MÜFREDAT

  • 01

    03.12 Salı 19:00

    Operasyon Direktörü Perspektifinden Operasyon Yönetimi

    • Operasyon yönetiminin içeriği
    • Operasyonun organizasyon içindeki yeri
    • Operasyon yönetimindeki ana yapılar ve birbirleri ile bağlantıları
    • Farklı sektörlerden operasyon yapıları ve örnekleri
    • Operasyonel stratejiyi geliştirmek, rakipleri belirlemek ve rekabetçi stratejiler oluşturmak
    • Operasyon direktörünün sorumlulukları, yetkinlikleri ve yönetim uygulamaları
  • 02

    05.12 Perşembe 19:00

    Hedef Belirlemek ve Hedeflere Ulaşabilmek için Performansı Yönetmek

    • Hedeflerin oluşturulması ve tüm organizasyonda uygulanması
      • SMART hedefler
      • OKR (Objectives and Key Results)
    • Fonksiyon örneklerine ilişkin anahtar göstergeler: İK, işe alma, müşteri hizmetleri, bt, ofis altyapısı, satış
    • Hedeflerin ve sonuçların görselleştirilmesi ve takibi
      • Kontrol panoları (dashboards) veya skorbordların (scoreboards) oluşturulması için kurallar
      • Uygulamalarla kontrol panosu veya skorbord ile düzenli çalışma
    • Öncelikleri belirlemek: Hedeflere ulaşmada en büyük etkiye sahip süreçlere odaklanmak
  • 03

    10.12 Salı 19:00

    Müşteri İhtiyaçlarına Yönelik Eylem Planları

    • Müşteri odaklı değer yönetimi: müşterinin bakış açısından değer analizi
    • Değer zincirinin analizi ve oluşturulması
    • Müşteri deneyiminin ölçülmesi için kullanılacak metrikler (NPS, CSAT, Retention rate vb.) ve bileşenleri
    • CRM sistemlerinin kullanımı ve uygulama stratejileri
    • Müşteri verilerini kullanarak kişiselleştirilmiş müşteri deneyimi yaratma
  • 04

    12.12 Perşembe 19:00

    Operasyonel Planlama

    • Tedarik zincirinde planlamanın rolü
    • Stratejik planlama ile operasyonel planlamanın kesişmesi (uzun ve kısa vadeli planlama)
    • Finansal planlama (kâr-zarar tablosu, satış, genel ve yönetim giderleri, işgücü marjı) ve bütçe kontrolü
    • Talep tahmini ve yönetimi
    • Kapasite planlama ve kaynak yönetimi
    • S&OP: satış ve operasyon hedeflerini uyumlu hale getirme süreci
    • Planlama araçları: ERP, simülasyonlar, talep tahmin araçları vb.
  • 05

    17.12 Salı 19:00

    Operasyonlarda Kalite Yönetimi ve Stratejiler

    • Kalite tanımın yapılması: doğruluk, güvenilirlik, dayanıklılık ve memnuniyet
    • Kalite metriklerinin belirlenmesi
    • Neden standardizasyon?
    • Kalite araçları: Pareto, Histogram, Checklist, İstatistikselProses Kontrol (SPC) vb.
    • Toplam Kalite Yönetimi (TQM) ilkeleriyle kalite sistemi oluşturulması
  • 06

    19.12 Perşembe 19:00

    Operasyonel Verimlilik için Süreç Tasarımı ve Otomasyonu

    • İş süreçleri nasıl tasarlanır ve geliştirilir?
      • Süreçleri tanımlamak ve analiz etmek
      • Süreç optimizasyonu
    • Otomasyon süreci, iş süreçlerine ve organizasyona faydaları
    • Otomasyon teknolojileri nelerdir?
      • Örneklerle farklı iş ihtiyaçlarına uygun otomasyon araçlarının ve teknolojilerinin seçimi ve uygulanması: RPA, IOT, AI, AGV vb.
  • 07

    24.12 Salı 19:00

    Operasyonel Mükemmellik ve Sürekli İyileştirme Pratikleri

    • Sürekli iyileştirme felsefesi ve adımları
    • Süreç iyileştirmelerinin önceliklendirilmesi ve değerlendirilmesi
    • İş süreçlerini iyileştirme yöntemleri, süreçleri iyileştirmede kullanabileceğiniz araçlar: Benchmarking, 5S, değer akışı haritalama vb.
    • PDCA ve işletmede uygulama
    • Veri analitiği ve performans izleme
  • 08

    26.12 Perşembe 19:00

    Operasyonlar, Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi

    • Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi arasındaki ilişki
    • Lojistik planlama ve strateji
    • Depo, envanter yönetimi ve dağıtım
    • Maliyet yönetimi ve verimlilik
    • Bir lojistik operasyonunun P&L'ini incelemek ve verimlilik girdilerine bakmak
    • Lojistikte inovasyon ve gelecek trendleri
  • 09

    31.12 Salı 19:00

    Operasyon Yönetiminde Proje Yönetimi: Süreçlerinizi Güçlendirmek

    • Proje yönetimi ve operasyon ilişkisi
    • Proje yönetimi adımları
    • Planlaması ve araçları (Gantt şeması, Microsoft MS vb.) 
    • Proje metriklerini belirleme
    • Proje risklerini yönetime ve paydaşlarla etkili iletişim stratejileri geliştirme
    • Çevik yaklaşım incelenmesi
  • 10

    02.01 Perşembe 19:00

    Liderlik Sanatı: Yüksek Performanslı Takımlar İnşa Etmek

    • Liderlik ve takım dinamikleri
      • Yüksek motivasyonlu ekipler için liderlik modelleri ve farklı tarzların takım üzerindeki etkisi
    • Ekip oluşturulması: Üyelerin seçimi, işe alım teknikleri, rollerin tanımlanması
    • Etkili iletişim ve geri bildirim verme teknikleri
    • SWOT analizi ve yetkinlik setleri araçları
    •  Personelin değerlendirilmesi 
      • Yüksek-düşük potansiyel 
      • Performans göstergeleri ve değerlendirme
      • Ne-Nasıl matrisi
  • 11

    07.01 Salı 19:00

    Operasyon Yönetiminde Geleceğin Trendleri ve Sürdürülebilirlik

    • Yenilikçi ve esnek iş modelleri
      • İnovatif iş modellerini uygulama stratejileri
      • Örnek başarı hikayeleri
    • Esnek ve uzaktan çalışma modelleri
    • Tedarik zincirinde sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmak için pratik yöntemler (karbon ayak izi, sürdürülebilir üretim vb)
    • Günümüz trendlerinde duyarlı bir şirket olmak
    • Döngüsel ekonomi ve atık yönetimi
    • Kurumsal Sosyal Sorumluluk - Corporate Social Responsibility (CSR)
    • Operasyonda teknolojinin rolü
  • 12

    09.01 Perşembe 19:00

    Atölye #01: İş Yerinizi Yeniden Tasarlayın

    • Bulunduğunuz iş yerindeki organizasyon şemasını düşünün, yeniden tasarlasanız nasıl değiştireceğinizi belirtin.
    • 1-3-5 senelik vizyonunuzu belirleyin.
    • Organizasyonunun ana hedeflerinin ve alt birimlerin hedeflerinin neler olması gerektiğini listeleyin.
    • Bu hedeflere erişmek için seçeceğiniz ekipteki en önemli 3 rolü tanımlayın ve yetkileri belirleyin.
    • Bir süreci belirleyin ve detay şemasını çıkarın, hangi otomasyon mekanizmalarını kullanabileceğinizi belirtin.
    • İşinizin sürdürülebilir olması için nelere ihtiyacınız olduğunu belirleyin.

Bilgi İstiyorum

Kursa kayıt olmak için formu doldurun, eğitim danışmanımız en kısa sürede sizlere ulaşarak kurs içeriği ve ücretlendirme hakkında detaylı bilgi verecektir.