Blender ile 3D Modelleme — online eğitim | Eğitim Platformu Laba
Online Eğitim

Blender ile 3D Modelleme

Hayal gücünüzü sınırların ötesine taşıyın!

Modellemeden animasyona, ışıklandırmadan render almaya kadar dijital sanatın her yönünü keşfedin. Uygulamalı deneyimlerle becerilerinizi geliştirin ve kendi projelerinizi hayata geçirme şansı yakalayın.

7 haftanın sonunda:
Kendi 3D sanat eserlerinizi oluşturarak güçlü bir portföy geliştireceksiniz.
Cycles ve Eevee render motorlarını kullanarak yüksek kaliteli görseller elde edeceksiniz.
Materyal özelliklerini ayarlayarak modellerinizde gerçekçi yüzeyler oluşturacaksınız.
Procedural ve hazır dokular kullanarak detay ekleyebileceksiniz.
Düşük poligonlu modellerde yüksek detay elde etme tekniklerini öğreneceksiniz.
3D tasarım için optimal UV haritaları oluşturacaksınız.
Eğitmen:
Olcayto İbili
3D / XR Designer
Tasarım sektörünün çeşitli alanlarında 10 yılı aşkın süre boyunca 3D Sanatçı, VR/AR Uygulama Geliştirici, Tasarımcı ve Oyun Geliştirici olarak faaliyet göstermiştir.
Yayımlanmış 4 farklı VR oyun/uygulama, 2 farklı AR ve 1 mobil oyun projesine sahiptir.
Kurucusu olduğu Luna Games ile birlikte VR, AR ve mobil oyun ve uygulamalar geliştirmekle kalmayıp, çeşitli oyun firmalarına modelleme ve tasarım konularında oyun içi içerikler ("asset") üreterek diğer firmalarla ortak projeler yürütmüştür.
Grafik Tasarım sektöründe deneyime sahiptir.
2015 yılında, SFS Intec ile sektöründe ilk AR interaktif satış uygulamasını oluşturmuştur.
2021 yılında Alimoğlu Mermer firmasında, sektörün dünya genelinde ilk VR Metaverse projesini geliştirmiş ve bu alanda toplamda dört farklı projeyi tamamlamıştır.
3D Modelleme Dünyasına İlk Adımınızı Atın! 🎮
Kursta aşağıdaki konuları analiz edeceğiz:
Kursta aşağıdaki konuları analiz edeceğiz:
Modelleme Temelleri:
Blender'da modelleme, her projenin temel taşıdır. Katı ve organik modelleme tekniklerini öğrenirken, topoloji ve model optimizasyonu gibi konulara değineceğiz. Bu, karmaşık projeleri yönetme becerinizi artıracak.
Işıklandırma ve Malzeme:
Projelerinizi canlandıracak ışık ve malzeme kullanımına odaklanacağız. Farklı ışık kaynakları, gölgeleme, materyal özellikleri ve dokular, projelerinize derinlik ve gerçekçilik katacak.
Animasyon Temelleri:
Blender'ın animasyon araçlarıyla, temel prensipler ve anahtar kareler kullanılarak etkileyici animasyonlar oluşturmayı öğreneceksiniz. Bu, projelerinize dinamizm ve ifade katmanızı sağlayacak.
BAŞLANGIÇ TARİHİ:
14 Mayıs 2024
KURSUN SÜRESİ:
13 Online Ders
7 Hafta
FORMAT:
Web seminerleri
Ödevler ile ilgili geri bildirim
Nasıl eğitim veriyoruz?
Uygulama temelli dersler ve ödevler veririz
Derslerin materyallerini pekiştirmeniz için çok özel uygulama temelli alıştırmalar geliştirdik. Bu alıştırmalar sayesinde kendi portföyünüzü oluşturacaksınız.
Yardım ve Destek
Kurs eğitmeni, kurs sırasında ortaya çıkan tüm soruları yanıtlayacak ve ekibimiz öğrenme sürecinde size yardımcı olacaktır.
Network kurarız
Eğitim ile ilgili tüm bilgi ve dökümanları hızlıca edinebileceğiniz kapalı bir Whatsapp grubuna dahil olacaksınız.
Müfredat
1. Ders
Blender Yolculuğuna Başla: Kurulum ve Program Arayüzü
  • - Blender'ın indirilmesi ve kurulması
    • - Blender topluluğuna katılmak ve katkıda bulunmak
      • - Blender.org, blenderartists web kaynaklarının kullanımı
    • - Blender ile ilgili diğer kaynaklarından yararlanma ve etkili bir şekilde kullanabilme
      • - Blendermarket, Cgtrader , Textures kaynak sitelerinin kullanımı
    • - Blender'ın farklı sürümleri arasındaki güncellemeler ve değişiklikler
  • - Program arayüzünün tanıtımı - Viewport ana bileşenleri
    • - 3D görünüm
    • - Properties paneli
    • - Viewport ana bileşenlerinin incelenmesi
    • - Temel kontroller: Kamera, görünüm, seçim araçları
    • - Kamera ve görünüm kontrolleri
2. Ders
Temel Objeler ve Düzenleme: Blender ile Objelerin Keşfedilmesi
  • - Nesneleri oluşturma
    • - Küp, Daire, Silindir, Düzlem alıştırmaları
  • - Properties paneli: Nesnelerin özelliklerini ve parametreleri keşfetmek
  • - Düzenleme modu ve araçlarının kullanımı
    • - Object Mode
    • - Edit Mode
    • - Modlar arasındaki gezinme ve kısayollar
  • - Blender’da dönüşüm işlemleri
    • - Taşıma
    • - Döndürme
    • - Ölçekleme
  • - Özelleştirilebilir hızlı araçların (Quick Favorites) oluşturulması
3. Ders
Blender’da Obje Modelleme
  • - Edit Mode'un detaylı incelenmesi
  • - Modelleme araçları uygulaması
    • - Extrude
    • - Bevel
    • - Loop cut
    • - Merge
  • - Modifiye araçlarının kullanımları ve detaylı incelenmesi
    • - Mirror, boolean, subdivision ve diğer modifiye araçlarının tanımları, kullanım alanlarını öğrenilmesi.
    • - Modifiye düğmesinin farklı seçeneklerinin kullanılması: Modifiye düğmesinin çeşitli seçeneklerinin kullanılması ile modelleme sürecinin optimize edilmesi.
4. Ders
Blender ile Katı Modelleme Teknikleri
  • - Boşluk ve dolgu oluşturma
  • - Kesme, birleştirme ve diğer katı modelleme teknikleri
    • - Katı modelleme sırasında modifiye araçlarının etkin kullanımı
  • - Katı modelleme için pratik alıştırmalar
  • - Katı modelleme ile karmaşık nesnelerin oluşturulması
  • - Boolean işlemlerinin kullanımı
    • - Boolean işlemleri sırasında temiz ve optimize edilmiş sonuçlar almak için topolojiyi yönetme.
5. Ders
Blender ile Organik Modelleme
  • - Sculpt Mode işlemleri
  • - Brush araçları uygulaması
    • - Inflate
    • - Grab
    • - Smooth
    • - Crease
    • - Pinch
  • - Organik modelleme süreçlerinin oluşturulması
    • - Referans görsellerinin kullanımı
    • - Araştırma süreçlerinin aşamalarını düzenleme
  • - Topoloji ve model iyileştirme
    • - Düşük poly ve yüksek poly detaylar arasındaki farkların incelenmesi
6. Ders
Blender ile İleri Modelleme Teknikleri
  • - Array ve Mirror modifiye araçlarının kullanımı
  • - Bezier eğrileriyle modelleme pratiği
  • - Boşlukları ve karmaşık şekilleri oluşturma
  • - Modifiye araçlarının ileri kullanımı
7. Ders
UV Haritalama ve Temel Doku Uygulama
  • - UV haritalama işlemleri
  • - Bir nesnenin UV haritasını oluşturma
    • - UV haritalama sırasında texel yoğunluğu ve harita alanının optimize edilmesi
  • - Basit bir doku oluşturma ve uygulama
    • - Doku oluşturma ve düzenleme için harita oluşturma yazılımlarının kullanılması
  • - UV düzenleme araçlarının kullanımı
    • - Blender'da UV haritalama ve doku uygulama için kullanışlı eklentilerin araştırılması.
      • - Magic UV
      • - UV Unwrap
8. Ders
Materyal Oluşturma ve Görselleştirme Teknikleri
  • - Materyal oluşturma ve düzenleme
    • - Materyal oluşturma teknikleri ve ayarlarına genel bakış
  • - Roughness, Metallic ve diğer materyal özelliklerinin ayarlanması
    • - Materyal oluşturma sırasında fiziksel doğruluk ve gerçekçilik hedeflerinin belirlenmesi
  • - Görselleştirmenin önemi ve püf noktaları
    • - Render motorlarının (Cycles, Eevee) özelliklerinin incelenmesi
    • - Uygun render motorunun seçilmesi
9. Ders
Doku ve Malzeme Detayları
  • - Doku oluşturma için gelişmiş teknikler
    • - Procedural Texture alıştırması
    • - Texture Map
    • - Normal Map, Roughness ve diğer doku araçlarının model üzerine olan entegrasyonu
  • - Materyal düzenleme ve karmaşık dokuların uygulanması
    • - Karmaşık dokuların oluşturulması ve uygulanması için farklı tekniklerin öğrenilmesi
  • - Texture Painting pratiği
10. Ders
Temel Işıklandırma Teknikleri
  • - Farklı ışık kaynaklarının kullanımı
    • - Güneş
    • - Lamba
    • - Spot ışık
  • - Işıklandırma türleri
    • - Ambiyans
    • - Yansıma
    • - Gölgeleme
  • - Gölgeleme seçeneklerinin ayarlanması
  • - Işıklandırma setup larının farklı sahne türleri ve ortamlar için ayarlanması
    • - Işıklandırma stili ve atmosferin belirlenmesi için referans görsellerinin kullanılması
  • - HDRI nin kullanımı
    • - HDR görsellerinin kullanımının incelenmesi ve sahne üzerindeki etkisinin anlaşılması
11. Ders
Kamera ve Görüntüleme Ayarları
  • - Kameranın yerleştirilmesi ve ayarlanması
    • - Kamera ayarlarının özelleştirilmesi
    • - Sahnede istenen kompozisyonun oluşturulması
  • - Görüntü boyutu ve oranının ayarlanması
    • - Görüntü boyutu ve oranı seçimi sırasında hedef platform ve son kullanım amacının göz önünde bulundurulması
  • - Render ayarlarının yapılması
  • - Depth of Field ve diğer kamera ayarlarının kullanımı
12. Ders
Hareketin Gücü: Blender ile Animasyon
  • - Anahtar karelerin eklenmesi ve hareketin oluşturulması
  • - Animasyon prensipleri
    • - Doğrusal hareketler
    • - Eğrisel hareketler
  • - Animasyonda zamanlama ve hız ayarları
13. Ders
Diorama! Blender ile Diorama Sahne Tasarımı
  • - Referans araştırma ve gerekli assetlerin belirlenmesi
    • - Diorama sahne içeriğinde ihtiyaç olacak olan assetlerin belirlenmesi süreci
  • - Sahnenin tasarımı ve objeleri ölçeklendirme teknikleri
    • - Sahne içerisinde yer alacak objeleri kompozisyon ile doğru orantıda ölçeklendirebilmek için uygulanabilecek teknikler
  • - Render alma ve sonuçları inceleme
    • - Rendering sürecinde optimizasyon yapma ve render sonuçlarının kalitesini artırma
    • - Final projenin sunumu için farklı çıktı seçeneklerinin (resim, video, interaktif medya) değerlendirilmesi
  • - Projenin tamamlanması ve yayınlama için hazırlık
    • - Tamamlanan projenin portföy veya sosyal medya gibi platformlarda paylaşılması ve geri bildirim alınması için stratejiler geliştirme
Bilgi İstiyorum
Kursa kayıt olmak için formu doldurun, eğitim danışmanımız
en kısa sürede sizlere ulaşarak kurs içeriği ve ücretlendirme hakkında detaylı bilgi verecektir.
Bu alanın doldurulması zorunludur
Bu alanın doldurulması zorunludur
Bu alanın doldurulması zorunludur
Bilgi İstiyorum